Jeg sliter VELDIG med karbo- abstinenser! Startet opp mitt nye kosthold 7. august, og føler meg totalt uten energi. Jeg sleper meg rundt, er så slapp at jeg nesten ikke greier å gjøre noenting. Føler meg rett og slett syk. Stakkars unger, mamma ligger for det meste på sofaen når jeg er hjemme.
Jeg har prøvd lavkarbo før og vet at abstinensene er fæle. Problemet hos meg er at den energi- tomme fasen varer så lenge! Jeg leser om andre som spretter rundt som energibomber etter noen dager, men ikke denne tøtta, nei! Jeg sleper meg rundt i ukesvis, og kommer egentlig aldri helt ovenpå igjen.
Hva kan jeg gjøre for å bøte på situasjonen? Jeg spiser ketolysetabletter, men bør kanskje få i meg noe annet også? Andre ideer eller forslag?
På den postive siden kan jeg nevne at hodepinen slett ikke er så ille som jeg har opplevd tidligere:) I tillegg er motivasjonen fortsatt veldig god:) Og jeg holder fortsatt hardt på at Pepsi Maxen ikke skal innom min munn!
"Stakkars" kroppen din... (I anførsel, fordi det er egentlig ikke synd i den, dette er til dens eget beste)
Den er i sjokk nå; ikke får den sukker og andre KH som den er vant til, men også Pepsien med koffein og søtstoffer er borte!!
Det er klart den reagerer!! Og den vil motarbeide deg en stund nå for å få deg til å komme deg tilbake på den kjente sti!
Men ikke gi etter, denne kampen vinner DU!!
Bare hold ut!! Jeg er sikker på at du er over det verste allerede, so just hang in there!!;)
[size=3][/size]
Kanskje du kan prøve MCT-olje? Denne gir økt energi! Du må bestille den på nettet eller hos apoteket.
[size=3][/size]
Tilslutt må jeg si at jeg ikke misunner deg der du er nå, men jeg VET du kommer ut av det, og DA vet jeg òg at selvtilliten din er "nyvasket" for: DU KLARTE DET!!!:heia:
[size=3][/size]
Kjempemasse lykke til!!!
[size=3][/size]
KLEM
Jeg kjenner meg så igjen! Jeg også var helt apatisk den første/andre uka. Det var pyton!! Men det kommer seg, bare hold ut! :)
Og kjøp MCT oljen, den er ren energi!
TUUUUSEN takk for oppmuntringen, lokkebiff! Stilig navn, forresten:) Jeg vet jo så inderlig godt at dette kosthodet er til kroppens beste, men akkurat nå fighter kroppen. Den vil ha sukker! Og jeg har så lyst, så lyst til å føle meg i god form! Nå sitter jeg på jobben og bare surrer, hverken hode eller kropp fungerer. Jeg får bare krysse fingre og alt jeg har for at dette blir bedre etterhvert:) MCT olje? Kanskje det, må forske litt mer på det først, jeg er ikke typen til å bestille uten først å ha lest ALT som finnes av informasjon:D
Takk og takk for oppmuntringen, Krissi:) Godt å høre at flere har hatt det sånn, det er visst ingen "vanlige" folk som forstår det:) Apatisk er definitivt det rette ordet her også! Jeg skal forske litt på den MCT oljen, mulig jeg kjøper den. Ha en fin dag:D
skjønner hva du mener. begynte på ketolyse for litt over ei uke siden å har ikke energi i det hele tatt jeg heller. føler meg rar i kroppen og synet mitt er helt rart. Vet at det er normalt men håper det går over snart. skal begynne på igjen på skolen snart å kan ikke sitte der som en slapp nudel...
Om dere får tunnellsyn når dere er i ketose er det absolutt IKKE normalt. Vil tippe på at dere i iveren ligger for lavt i karber. Under 15 tipper jeg ??
Pluss på litt karber og hold dere mellom 15 og 20 !
Godt du kom deg ut av den trangsyntheta! Jeg har heldigvis ikke hatt synsforstyrrelser, men det er såmenn den eneste bivirkningen jeg IKKE har hatt:eek: Lykke til videre:)
Jeg var også sånn i begynnelsen!!
HAr ikke tenkt så mye over det før nå!!!!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.