< Tilbake til oversikten

Hvilket proteinpulver synes du er best?

Hedda:) sa for siden:

Jeg har lyst til å kjøpe meg proteinpulver som er god på smak (jordbær eller vanilje, kanskje?) som jeg kan drikke til frokost, f.eks. Jeg hater å spise rett etter jeg har våknet, så jeg ser for meg at jeg kan drikke det og heller spise litt når jeg kommer frem på jobben.

Jeg liker veldig god de ferdigblandete fra Mulitpower, men jeg kan jo tenke meg de ikke er like gode om man blander de selv. Jeg liker også godt shakene fra Atkins.

Derfor spør jeg, hvilket proteinpulver vil du anbefalle meg? :)

Trolljenta sa for siden:

Jeg har smakt to typer...
Sjokolade fra Dahlblads og Whey Tech Vanilje fra proteinfabrikken. Sistnevnte selger de på den kosttilskuddsbutikken som ligger over veien fra Anker (het proteinfabrikken før, men lurer på om den har byttet navn).
Synes begge smakte godt når jeg kjøpte de, men nå orker jeg ingen av dem, synes de smaker alt for søtt.
Ellers har jeg fått anbefalt Prozyme og protein delite av andre.

Hedda:) sa for siden:

Noen fler? :)

KrissiFontaine sa for siden:

Jeg har kun prøvd Prozyme med vanilje. Bare 0,6 gr karb pr. 100 gr. Synes det smakte godt.

Dixie sa for siden:

Kjøpte Whey Tech med skogsbærsmak. Drakk de to første porsjonene i dag og jeg er skikkelig kvalm. Det er noe av det søteste og ekleste jeg har smakt noen gang. Må legge til at jeg blander med vann, ikke melk. Kunne gjerne tenkt meg noe tips jeg også, for denne orker jeg ikke. :(

LMPH sa for siden:

Produktene fra Proteinfabrikken er søtet med sucralose, som blir omdannet til sukker i kroppen. Jeg vil derfor ikke anbefale produkter fra Proteinfabrikken til personer som går på lavkarbo.

Derimot synes jeg Prozyme fra Tech Nutrition er et veldig godt produkt. Det har en god smak (vanilje er best), er svært godt sammensatt og er søtet med aspartam, som ikke omdannes til sukker i kroppen.

safran sa for siden:

Øh? Splenda inneholder da sucralose? Og den er jo anbefalt her inne, eller?

Georgine sa for siden:

Det aller besteste proteinpulveret er Protein Delite og særlig da sjokolade med sjokoladebiter :D

Nydelig på smak, på konsistens og blandet med erlet eller fløte så er det rene himmelen for sjokoladeelskere.

Valeriana sa for siden:

Dette stemmer ikke, sukralose blir ikke brutt ned i kroppen og passerer derfor ufordøyd gjennom systemet. I tillegg er sukralose ekstremt mye søtere enn sukker så det skal svært lite til av stoffet for å gi søt smak.

Dette betyr ikke nødvendigvis at det er sunt å bruke sukralose, men det er en helt annen sak.

Dixie sa for siden:

Har nå bestilt Protein Delite med sjokoladesmak fra Lindberg. Satser på at den smaker bedre. Whey Tech gikk ned i dag også, men denne gangen brukte jeg lunket vann ved en feiltagelse. Søtsmaken ble faktisk ikke så intens da. Helte nedpå og stappet umiddelbart en tyggis i munnen etterpå. :p

Nille sa for siden:

Hm. Hvor har du denne opplysningen fra ?

Sucralose er det samme som Splenda og blir IKKE omdannet til sukker i kroppen. Det er trygt både på Ketolyse og Atkins, i tillegg til at det anbefales av den amrikaske diabetes organisasjonen.

Pc-snuppa sa for siden:

Dette stemmer overhodet ikke.
Derimot vil SORBITOL omgjøres til sukker i kroppen.
[size=3][/size]
Derfor er det ganske uforståelig at veldig mange av produktene som liksom skal være diabetikervennlig, inneholder nettopp dette søtningsstoffet (eller FRUKTOSE for den del!!!:eek::eek:).
[size=3][/size]
Men jeg har stor forståelse for at det kan være litt forvirrende med alle søtningsstoffene der ute, som gjør at det er og blande de forskjellige sammen:)
[size=3][/size]
(Hurra for store Ifa som IKKE inneholder sorbitol, så vi som trenger en liten oppfrisker i munnen innimellom, har i allefall èn ting vi kan spise en gang i mellom.)
[b][/b]

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.