< Tilbake til oversikten

Fettfettfett ...

Lindabtn sa for siden:

Hva er den enkleste måten å få i seg fett på?? Spiser veldig mye grønnsker med kjøtt til, men klarer ikke annet enn fint og rent kjøtt, men steker det i smør da, men å steke det ene lille kjøttstykket til middag kan vel umlig dekke det fettbehovet man skal ha i løpet av en dag??? Føler jeg får i meg laaaangt mindre fett enn det jeg skal ha om dagen. Spser kanskje fett uten at jeg er klar over det, er vel kanskje fett i det meste, utenat grønnsaker, for det går det syyykt mye av. Kanskje jeg skal begynne å wokke grønnsakene i smør i stede for å koke de, en måte å fåi seg mer fett på. Er enda ikke helt vant til å kjøpe så mye feit mat, men det kommer sikkert med tiden.....

Kanutten sa for siden:

Jeg "overser" spyrefleksen og spiser to spiseskjeer med cocosa hver dag, rett fra glasset..... Fort og gæle......

Lindabtn sa for siden:

Hmm, det har jeg aldri fått helt med meg hva er, hvor får man kjøpt det?? Men absolutt noe å prøve, takk :)

Summer sa for siden:

Steke i smør er lurt ja. det er godt med mye smør og urtesalt på wook. Og så inneholder nøtter og avokado en god del fett (vet ikke om nøtter er ok på Ketolyse?). Smoothie / shake med olje i er et annet tips.

Lindabtn sa for siden:

Jupps, tror jeg muligens wokker grønnsakene heretter... nøtter er ikke bra for meg i hvertfall, det holder jeg meg unna :D

Trolljenta sa for siden:

Hei,

Brokkoli- og blomkålmos er perfekt.. Noen ganger tar jeg bare brokkoli, smør og olje.. andre ganger har jeg i fetaost eller creme fraiche og krydder

Stekt champignon gjerne med løk og/eller paprika trekker en del fett

Nille sa for siden:

Om du ikke klarer å spise Cocosa, kan du prøve å bestille MCT olje på apoteket. Den er lukt og smakløs. Den blir brukt i dietten til barn med epilepsi da det viser seg at de blir bedre og får mindre anfall når de spiser fettrik kost (ketogen kost). Men det er ikke lett å få barn til å spise fett....

1 ss sammen med mat to ganger daglig, så øker du til 2 ss. Det er nok.
Og den bør alltid tas sammen med mat. Ellers får du magevondt !

Kanutten sa for siden:

Hadde konstant vondt i magen med mtc, men med cocosa er alt bare velstand. Dessuten mener jeg at cocosa varer lengere og er bedre å oppbevare...

Nille sa for siden:

MCT er det aktive virkestoffet i Cocosa og er mer "potent" enn Cocosa. Får man vondt i magen har man tatt for mye for fort og/eller ikke sammen med mat. Det er utrolig viktig å ikke overdosere. MCT oppbevares i kjøleskap og holder seg lenge. Ren MCT fra apoteket blir ikke harsk slik de som er tilsatt vitaminer og andre ting.

Men Cocosa er ok også - om man klarer smaken !

Kanutten sa for siden:

Tok det sammen med mat da, men kanskje for mye, 30 ml hver morgen

Nille sa for siden:

:ja: du bør starte med max 1 ss (det er vel ca 14 ml). Og øke på ettervert som magen tåler det...... Men gjort er gjort og spist er spist. Trives du med Cocosa er det helt OK !

Babalotta sa for siden:

Jeg sliter litt med det samme, men har å funnet en "bakvei" til fettet. Rett og slett å lage dressing til salater og grønnsaker av ren olje. Dvs med smakstilsettning i. Bruker ofte oljen fra slike glass med soltørkede tomater, hvitløk eller fetaost som basis, der er det mye smak fra før. Om jeg da lager meg en salat får jeg "gratis" i meg to-tre ss med olje, uten at jeg egentlig merker det, det er jo bare dressingen.

Lindabtn sa for siden:

Klarer ikke oljedressinger asså... blir såseig og ekkel i munnen, men kanskje jeg skal prøve å lage min egen dressing av rømme, kan jo ta litt smaksolje oppi der pluss krydder og sånn, kanskje det kan hjelpe litt :D

Lindabtn sa for siden:

Hva smaker egentlig cocosa?? Kan prøve begge deler og se hva jeg "liker" best :D

Kanutten sa for siden:

Liker du Pinja Colada vil du like cocosa :D

Lindabtn sa for siden:

Elsker kokos så da er det kanskje noe for meg :)

MorStine sa for siden:

Jeg lager dressinger og sauser til maten av fløte, rømme, CF og meierismør, slik får jeg i meg nok fett til alle måltider. Smaksetter med oljer og krydder uten karber:) Deilig... Godt å være i gang igjen:D

Lindabtn sa for siden:

Men hva er det jeg skal velge av cocosa olje, den vanlige eller ekstra virgin?? Begge deler kanskje, en til mat og en til å maule....

Nille sa for siden:

Cocosa pure er smakløs og beregnet på steking. Cocosa Extra Virgin smaker kokos og er beregnet som kost tilskudd. Du kan bruke dem slik du liker/som passer deg best !

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.