< Tilbake til oversikten

Kombinere tablettene

01jun07 sa for siden:

Enkelt spørsmål.. sikker vanskelig svar

Jeg har veldig vanskelig for å få til å ta tablettene til riktige tider, dels fordi at jeg er glemsk, dels fordi at jeg spiser ofte på forskjellige stede (ikke hjemme)..

Er det noen som man kan kombinere? hadde vært mye enklere om jeg kunne tatt middag kvelds sammen når jeg kom hjem om kvelden....

Smula sa for siden:

Man skal visst ikke kombinere dem, nei, for da hemmer de opptaket av hverandre.

Sett pilleboksene frem på kjøkkenbenken, så de er synlige, smell opp huskelapper på kjøleskapet, i dusjen, på tv´en osv....
bare vanesak, som alt annet.

01jun07 sa for siden:

problemet er bare at jeg spiser ikke lunch på samme plass hver dag, kommer an på hvor jeg jobber, og ofte spiser jeg middag hos andre.. eller iallefall ikke hjemme.. (singellivets "gleder" : )
men.. har fått svar på det jeg lurte på :) takk

Babalotta sa for siden:

Jeg har samme problem, jobber som ambulansepersonell med at det medfører ang mat. Og har forsøkt litt frem og tilbake, men det har resultert i at tablettene til nød har blitt tatt i en slump morgen og kveld. Men så kom jeg på at ute i tjenesten har jeg jo sett ganske mange varianter av dosetter! Slike til å ha pillene i til folk som trenger mye medisin og hjelp til å huske å få de tatt. Finnes i alt fra store måneds-dosetter, og små, helt ned i en liten pilleeske med 2-6 rom. Og disse siste er jo geniale for oss på farta! Så i morgen skal jeg på apoteket og kjøpe en slik, så fyller jeg den hver kveld feks og putter i lomma/veska til neste dag. Lenge siden jeg av meg selv har kommet på en så god idè. :)

Charmtassen sa for siden: