begynte med kuren 1 juni (derav navnet), gikk ned ca 8 kg til ca 1 juli, eller deromkring. Har siden da ligget rundt 142 kg. Noen dager litt over, andre dager litt under.. Har vært i aktivitet, har spist mye grønt, har ikke brukt kunstig søtning, har drukket mye vann, har holdt meg unna alkohol (med 2 unntak)..
Søndag 29 juli (1,5 uker siden) forandret mange ting seg sånn av seg selv. dvs, i dagene etter søndagen.. Av en snodig grunn så har jeg tatt opp røykinga igjen. bare litt nå og da, men blir mer og mer. Jeg har nesten ikke spist salat. JEg spiser ca 100g valnøtter om dagen, og jeg spiser MYE mer fett enn det jeg gjorde i mnden før..
Resultatet er at jeg nå på en uke har gått ned til 136,9 kg (målte nå nettopp), har målt de siste dagene, og det har vært ned ca ett kg hver dag.. begynte vel ons-tors sist uke..
Hva er det som gjør dette?? ikke det at jeg klager ( :) ) men skulle visst hva som gjør dette, slik at jeg kunne fortsatt med akkurat det, og kutta ut det andre, feks røyken, som jeg nå ikke tør slutte med (ok, billig unnskyldning, men alikavell)..
en ting jeg kom på etter jeg hadde lagt til dette: Jeg har vært sinnsykt varm i det siste, etter jeg har spist noe (spes feit mat), så har jeg vært så varm at jeg har svetta som en gris.. ikke det, vet ikke om griser svetter, men det har vært nesten uholbart noen ganger..
Jeg er jo ikke noen ekspert, men har selv gått på Ketolyse i 5 mnd nå...
Litt vanskelig å svare deg for da skulle jeg ha visst helt EKSAKT hva du
spiser, og våre menneskekropper er jo uansett så forskjellige...
2 ting:
har du hatt den hetebølgen som vi har hatt i Trøndelag i den siste uka?
Isåfall kan det hende du har vært ubevisst mye flinkere til å drikke mye vann.
Det kan gjøre utslaget.
Hvis du har spist MYE mere fett og nesten ikke grønt så beveger du deg
kanskje i retning Skaldeman istedet for Ketolyse. Det kan kanskje også
gjøre saker og ting... Skaldeman Extreme er nesten utelukkende kjøtt,
egg og fett. Meget ensformig kosthold i lengden, og Skaldeman anbefaler det
heller ikke til alle, men det funker jo ofte på mange.
Mye mere vann og mye mere fett gjør ofte susen.
Mange er ubevisst forsiktige med fettet i begynnelsen av Kuren.
Grete Roede har mye feilaktig hjernevask å svare for hos det norske folk.
Åja, nå redigerte du, så da fikk jeg jo svar på noe av det...
Når du svetter som en gris etter fet mat, så kjenner du at kroppen brenner kroppsfett, det er det som skjer. Skaldeman ville kalt det "å tenne fettbålet sitt".
Jeg skal lansere en helt annen årsak jeg da. Basert på erfaring. For det er absolutt ikke naturlig eller fysisk mulig å gå ned 1 kg pr dag i fett.
La meg seg om jeg forstår deg rett:
Du gikk ned 2 kg pr uke i 4 uker, - sant ?
Så kom du til et platå, hvor ingenting skjedde. Platåer varer i fra 1 til 4-5 uker. Uten tap av vekt eller cm.
Så begynte du plutselig å gå ned veldig fort 1 kg pr dag, flere dager på rad.
Konklusjon:
Du har hatt et platå
Du har nok brutt platået ved å spise mer fett. Har absolutt ingen tro på at det er røyken som er årsaken - ei heller lite grønt.
Etter et platå er det vanlig å gå ned mye på en gang. Det er ikke fett, det er vann.
Hvorfor:
Når du er på et platå er det kroppen som sparer/trenger tid til å områ seg etter et raskt vekktap over kort tid. Det forsvinner mer enn den finner naturlig. Spiser du i tillegg mye fett vil kroppen også forbrenne fett, men noe må den spare på - og da sparer den på vann for å "fylle opp" plassen etter det forbrente fettet (sånn enkelt forklart). Når den finner ut at den får mat, at den ikke sulter, slipper den vannet. men alt vannet kan jo ikke slippe på en gang (selv om jeg har opplevd og skrevet om, at det kan forsvinne opptil 1.5 -2 kg fra en dag til en annen). I lavkarbo verdenen er dette kjent som et whoosh (derav "Ode to the Whoosh Fairy" jeg har postet her inne engang,)
Jeg anbefaler det absolutt å kutte ut røyken, spise litt mer grønt, fortsette med fett og valnøtter - siden kroppen din liker det.
Og uansett hva du gjør så vil du ikke fortsette å miste 1 kg pr dag. Håper ikke du venter det. Et vekttap på 0.5 - 1,5 kg pr uke sunnest.
er heeelt enig med nille..... tenkte selv på denne platået jeg hadde selv.. plutselig så raste jeg ned i vekt før alt ble roligere igjen... men anbefaler deg å IKKE fortsette på denne måten...
Hmm.. høres logisk, og fornuftig ut..
Først ble jeg glad at jeg gikk ned raskt nå, har jo "kjennt litt på det" når jeg har stått i ro, og ble lettet når jeg begynnte å gå ned. Men samtidig tror jeg ikke huden har så godt av vedvarende stort vekttap.
Hadde jo ønsket å gå ned mer jevnt.. så håper det stemmer du sier :)
TAkk for utfyllende og godt svar..
og, nei, har ikke tenkt å fortsette med røykinga.. :)
Kast røyken!
Er det verdt å røyke bare for å eventuelt gå fortere? Da dør man også tidligere. Røyk er farlig!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.