< Tilbake til oversikten

Jeg skjønner ikke hva jeg gjør galt ...

Kokosbolla :o) sa for siden:

Nå er det snart to uker siden jeg startet på denne kuren og har ikke hatt en eneste sprekk og veid maten og vært flink å få 15 karbiser gjennom grønnsaker.

Jeg veier så og si det samme enda. Har gått ned noen gram. Nå har jeg riktignok mensen og sist gang så hadde jeg gått ned et kg da jeg veide meg etterpå. Men da hadde jeg ikke startet enda så jeg visste ikke hvor mye jeg skulle spise av hva.
Men som jeg ser på andre innlegg så kan det kanskje være pga. fløte - som jeg har introdusert i kostholdet pga. oppskrifter. Men har latt være å ha noe fløte de siste dagene for å se om det ga virkning.
Magen har vært skikkelig treg og enda jeg har vært på do så føler jeg meg ikke tom. Har ikke hatt den herlige letthetsfølelsen på lenge.
Veier meg nesten aldri - men jeg får gjøre det etter mensen og håpe vekta har gått ned.

Trodde jeg skulle gå ned noe siden jeg er flink å veie maten og regne ut karboinntaket.
Men jeg har faktisk merket forskjell på magen - når jeg tar på bukser så blir den flatere når noe holder den litt inn. Har fått hengemage etter fødselen og vekttapet.

Håper virkelig det løsner snart fordi dette var ikke så gøy - har brukt masse penger på å kunne fullføre dette 100 % og vært motivert.
Men etter to uker uten noenting er demotiverende. Gikk jo fortere ned før jeg startet, men spiste denne type mat. Men uten å vite mengde.
Det meste av raskt vekttap mista jeg vel da jeg startet med å slanke meg og fikk bort 6-7 kg innen en uke pga. vann. Så jeg regner ikke med noe slikt nå, men noe mer enn noen gram regnet jeg med.
Jeg har blitt flinkere å drikke masse kaldt vann og ta tablettene også.
Har vært i ketose og fått mørkerosa nr. 10 som utslag.

:( :( :( :( :(
Litt deppa ja........

Leser her inne at flere sier at man må få i seg mer fett - men hvordan gjør man det ? Jeg bruker nå meierismør i matlaging.
Og spiser rømme og fløte..
I begynnelsen så lagde jeg nøttemuffins - leste her inne at det kan være en partystopper. Og nå fløte.....
Håper virkelig at jeg ikke har rotet til alt - er fortsatt i ketose og har bivirkningene med hodepine, kvalme og varme...synes bare det er rart at alt annet stemmer utenom vektnedgang.

Robyn sa for siden:

Så kjedelig at det går så tregt, vet veldig godt hvor demotiverende det er.

Men du må ta med alt det positive du kan og ikke gi opp, det skjer da noe om det så går litt tregt. Plutselig kan det løsne.

Prøv å kutte ned på fløten og sånne ting du vet kan stagnere vekta og se om det hjelper.

Forhåpentligvis løsner det veldig, veldig snart. :)

Ciss sa for siden:

Men hadde ikke du gått ned veldig mange kilo før du begynte på ketolyse? Da er det jo ikke så rart om kroppen din tar en pause for å områ seg litt. Så lenge du fortsatt går ned - selv om det bare er noen få gram, som du skriver - så synes jeg du skal gå videre med godt mot. Det hadde vært større grunn til å lure på hva du gjorde feil dersom disse to ukene hadde vært de første ukene av slankekuren din og du ikke hadde gått ned noe på forhånd. Et platå kan nok vare lenger enn 14 dager, dessverre, så du får heller ta en titt på målbåndet og se om det skjer noe der:)
(...eller tar jeg feil når jeg tror at du hadde gått ned mange kilo før du startet her?)

KrissiFontaine sa for siden:

Don't give up!!

Prøv å droppe fløten, jeg bruker f.eks kokosmelk (det er en med 0,5 g carb pr. 100 gr) i stedet for fløte. Gå på apoteket og bestill MCT olje. Den er lukt og smakfri. Den kan du drikke ren (to til fire spiseskjeer pr. dag) ev. bruk den sammen med mat, hell over salaten, i omeletten, i smoothie etc. Vær forsiktig i starten, fordi for mye kan gi deg magetrøbbel. Men den får uansett fart på magen, det kan jeg signere... Det kan være at du får i deg for lite fett og at dette gjør at du ikke får fart på sakene.

Mens har mye å si for meg ang vekta. Jeg fikk mens for to dager siden og har gått opp ett kilo - så vent med å veie deg til du er ferdig med den.

Stå på!

Krissi

Ciss - det stemmer at jeg har gått ned masse før jeg startet kuren.
Har vel gått ned tilsammen 20 kg etter fødselen. Så jeg regnet ikke med det stooore vekttapet nå.

Men jeg ser ihvertfall positivt på at tiltross for all den feite maten så legger jeg ikke på meg !!! haahaha......:D

Men jeg gir meg ikke - nå har jeg jo hamstret inn produkter til denne kuren og jeg vil se et resultat. Hvis andre klarer det så bør jo jeg også....

tullann sa for siden:

hei kokosbolla..

Ser du har samme vekt mål som meg. Morsomt. Vi veier det samme og skal ned det samme. Har fødd barn nr 2 jeg også for 4 måneder siden, så nå skal fettet bort.. tihiii....

Ønsker deg lykke til... håper det løsner for deg snart.

jeg venter fortsatt på produkter, så har ikke starta ketose ennå

Så kos da - vi får følge hverandre ;)
Har en liten gutt på snart 8 måneder - så jeg har god tid på meg. Men har hatt mye tull med bekkenløsning og lammelser i ansiktet så det har gjort at slankinga har blitt utsatt.
Gratulerer med barn nr.2 :D
Håper virkelig det løsner !!! Skal ikke mer enn et kilo faktisk før jeg blir kjempeglad !!! Da går det liksom rett vei....

Gerd sa for siden:

Heisann.

Og gratulerer med det allerede flotte vekttapet du har hatt. Kjempeflott.

Du har nok ikke så mye vann i kroppen å kvitte deg med siden du allerede har gått ned så masse. Og ifg. boka er det ikke vanlig å gå ned 1. uka, men at det i uke 2-3 er mest vektap. Da av vann og avfallstoffer. (side: 90 i boka)

Lykke til videre :)

Hedda:) sa for siden:

Håper vekten peker nedover snart, lykke til videre. :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.