< Tilbake til oversikten

One Hit Wonders

Photobscura sa for siden:

Hei hei! Har dere minner fra forne tiår om ting som hadde kort levetid? Greier som var innmari hotte en sesong, men forsvant, og når man tenker tilbake så håper man at noen aldri får ideen om å kjøre en revival?

Her er et par superpopulære bommerter fra nittatallet: Varmeaktive t-skjorter; hvem har EGENTLIG lyst til å fortelle verden hvor varme pupper og armhuler man har...???
Bolebukser: Det flatterer ingen. INGEN! Og det hjeler ikke å tucke t-skjorta nedi!

Brimstone sa for siden:

LMAO, Bolebukser ja. Gjerne kamomønstra i neonfarger Grøsselangtinniryggmargen

Ellers har jeg festlige minner fra en svunnen campingferie i Danmark om svenske ektepar med lik grilldress og tresko. Ikke det at det var noen one hit wonder da, tror det fenomenet eksisterer fremdeles :p

Karin sa for siden:

Tenkte på musikk jeg da, først og fremst. Og da ALLER fremst kanskje The Archies (etter tegneserien av samme navn, forøvrig der både Scooby-Doo og Sabrina the Teenage Witch begynte)

Men det fantes altså et band som kalte seg The Archies, sånn ca 69-70??? (Hjelp mottaes med takk!) Og de sang:

"Sugar - oh, honey, honey -
You are my candy girl,
and you got me wanting you.

Oh, honey - oh, sugar, sugar -
You are my candy girl,
and you got me wanting you."

Vi går ikke videre, tror jeg. Resten er like SUKKERsøtt. . . Ikke en god lavkarbo-hit, nei!

Men dette var heldigvis en one-hit-wonder!!!

...og covret uendelig mange ganger:D

Joda, musikk er også velkommen.

...noen som husker "Space man, I allways wanted you to go into spaceman..."...
Hahahah, eller "informah! I know shegottabidibidibadi beia, I likke bombom deah!" (Noen som noen gang fant ut hva han Snow-duden sang om??)

Og sånne krager som man knøt rundt halsen, i hvit knipling eller hva det nå kalles. Tights, laange, mønstra fargesterke bomullsstrikkagensere og så knyter man en krage på det hele. Rart at noen fikk seg noe i det hele tatt på nittitallet:lol:

wander sa for siden:

Hva med Glen Medeiros da "Nothings gonna change my love for you"? Det var en one hit wonder.

Jeg har faktisk den på en av CD'ene mine i bilen nå - og jeg mimrer og mimrer... sukk

Jahaha, husker den. Og så var han lissom såååå kjekk!
Ble det ikke skuespiller av ham? Eller var det Rob Love..?

Smula sa for siden:

Da det skal jeg si!
Drit i om han kunne synge eller ikke, han var jo så lekker....! :p

wander sa for siden:

Rob Lowe som er skuespiller. Han spilte bl.a i "St. Elmos Fire" - det var en storfilm, tror jeg... men jeg husker at jeg ikke syntes noe særlig om den...

jeef-micro sa for siden:

One hit wonders ja :p hva med crystal pepsi?? noen som husker den?
eller sangen "life is live" med bandet Opus...

ellers har jeg litt skrekken når jeg tenker tilbake på korte lyse dongeribukser (trange i leggen) tennissokker og mokasiner, og gjerne beltet godt strammet, så buksa gikk litt oppi rompa :eek:

wander sa for siden:

Millet dunjakker også... Rosa med hvite armer som det gikk an å ta av... husker jeg ønsket meg en sånn, men fikk det aldri..

moinx sa for siden:

Ååååh jah! De var jo geniale å ha sprit på uten at noen brydde seg noe mer med det...:p :p Joa, kunne brukt Sprite flske, men det liker jeg ikke, og da ville jo mamma og pappa stilt seg undrene til det..:D [font=Comic Sans MS][/font]

nalana sa for siden:

Rob Love har vel aldri sunget, eller gikk jeg glipp av noe?

Haha, det var fæle greier. Jeg kalte det bare for klorbleka brus...
Synd med Opus, folk glemmer dem aldri til tross for at de bare hadde dette ene lysglimtet... Jeg mener, Opus er jo et genialt bandnavn som gikk litt til spille.

Det kan stemme. Husk at jeg var 1-11 år gammel på åttitallet, og mine idol-referanser stammer mye fra posterveggene til mine to mye eldre søstre!

Nicpins sa for siden:

Marc Cohn - "Walking in Memphis"...
Fin sang forresten, men fyren ble visst aldri noe mer enn en OHW i Norge.
Dessuten ble han jo skutt, stakkars, men overlevde visstnok det, da...

Nannah sa for siden:

Rosa PockoLocko joggedresser...dratt godt opp i rumpa...hjemmepermanent med tromsøpalme på huet....herregud !!

Og jooo....Bom,bom,bom ...bom.bombadilla life...Gaaaaaaaaaaaahh:s

Nicpins sa for siden:

Noen som er så gamle her at de husker de derre indianerperle-
pannebåndene da...? -Gaaaaaaaaaaaahhh herfra oxo!!!!!!!!!

Njæ, men det fikk meg til å tenke på to ting; indianerperlehalskjeder, som satt helt inntil halsen, beinperler og skinnreimer:D, også de snorene som man tvinnet rundt en hårlokk og lagde mønster, og gjerne en kule nederst. Jeg lærte meg å lage mine egne.. De var vel egentlig ikke så ille, helt til jeg lagde sånne på alle jeg kjente, da ble det litt rart...

wander sa for siden:

Jeg tror jeg husker dem. De var så fiiiiine...

Hyper sa for siden:

Babylon zoo!!!Jeg husker den veldig godt!!hahhahaa....
Og Informer med Snow!!!jaaaa!!!!Vittig:):)

Hyper sa for siden:

Hva med "BALL" genserne da?..ALLE eide vel en sånn på 80-tallet..
Men de forsvant fort tror jeg..
Og de JÆ****E steinvaska lyse dongeribuksene...Med STRIKK i beina og neon-merker på!!!GAWD!!..

Nicpins sa for siden:

Forrige århundrets ultimate One Hit Wonder var hele 80-tallet, faktisk.

Smula sa for siden:

Yes ma´am! (Eller sir...? :confused: )

Foreldre har et digert bilde av meg, 9 år gammel på Gran Ganaria, i sånn hvit indianertopp med frynser, flette og gullpannebånd med perler.

Nittitallets bukseskjørt!!! Uææææ, i kreisi mønster, og gjerne med vest og volangbluse. Spy!

moinx sa for siden:

Åsså sånne kinasko..Skrekk og gru....

Hyper sa for siden:

Hmmmm..Husker ikke detta jeg...hverken pannebånda, bukseskjørta eller kinaskoa?...

jeef-micro sa for siden:

Kinaskoa husker jeg, og jeg husker også jeef anno 92-93 med tights, type "jo mere møster jo bedre" og T-skjorter (selvfølgelig i et helt annet mønster) som var så store at hele familien kunne bruke det som telt. I tilegg hadde jeg sokker i ulike farger, som vi dro opp til over knærne (over tightsen) og "skrukket" ned til de lå rundt anklene :p Lekkert...

lokkebiff sa for siden:

Jah, åsså leggvarmere...!! Og hvit leppestift!!!..................:rolleyes:
[font=Comic Sans MS][/font]
"Kinasko", var det de ekle mokkasinene??
Også de svære arbåndsurene, hvor du kunne ta selve klokka ut av reima -som forøvrig var av strikk og gjerne med prikker på- for så å feste den på genseren etc...
Neonfarger generelt...: Hårstrikk, detaljer på dongeri, t-skjorter, og disse Ball-genserne som allerede er nevnt.... Djiiiiiiz....:rolleyes:

moinx sa for siden:

OMG!!! De hadde jeg glemt!! Noe så jævli...:o

Hyper sa for siden:

Oh jeeeez.....De sokkene ja..tubesokker!!..
Jeg hadde ørten..I alle farger...men flest hvite og sorte....
Gikk med sandaler i syden husker jeg, og de sokkene....Herregud altså..
Glad tidene forandrer seg...

De klokkene husker jeg faktisk!!!!!.....
Jeg hadde en grusom stygg en!!!...Klokka og reima hadde helt forskjellig mønster og farger......Også kunne man bytte "bakdelen" liksom....Du kunne jo presse selve klokka ut...og jeg kunne se inn baki, hva som var i...Selve urverket liksom...
Fytti katta asså...

Lurer på hva jeg kommer til å synes om 20 år, når jeg ser tilbake på bilder fra 2000-tallet:)fniiiis

moinx sa for siden:

POP-swatch het de......Aaaah, har gått å tenkt på det i hele dag...:lol::)

Tussa sa for siden:

Jeg elsket den sangen, da den kom. :flau:

Nesering med kjede mellom nese og øre:lol:, noe er forbeholdt hinduistiske bruder!!

donjuanwannabe sa for siden:

Ball genser kjenner jeg også til ja, senere kom Adidas gensere som alle skulle ha.

Og kreppa hår
rosa solbriller med sjalusi haha

stinasol sa for siden:

Husker super heftige boble jakker og snow joggers
i deilige pastell farger... :p

final countdown med europe...guuuri så kjekk
han Joey Tempest var da.. sukk

Den palmen i håret var jeg helt ekstrem på
,tror jeg hadde hele håret fanget i et svært
sjokk rosa strikk midt oppå pannen... :D

jeef-micro sa for siden:

Vi hadde ofte håret i en hestehale, så snurret vi hestehalen rundt hårstrikket i en slags knute. Det var om å gjøre å ha det største hårstrikket rundt den knuten da, gjerne buksestrikk som vi hadde sydd ei brei stoffremse rundt (om noen forstår -jeg er elendig på forklaring)

og så hadde vi strikkbukser... gjerne råååååsa

Tussa sa for siden:

Levis med smalt belte, buksen dratt laaangt opp. :rolleyes:

Nille sa for siden:

Sånn ein ? Tror jeg hadde ørten stykker i masse forskjellige farger

Huldr sa for siden:

Kinasko er ikke mokasiner nei ... det er helt flate sko med rem, i svart bomull eller fløyel, også i lilla, burgunder, rødt synes jeg å huske. De finnes fortsatt, synes de er fine jeg, men de har ødelagt føttene mine - da jeg var liten traska jeg bl a rundt hver 17. mai i disse totalt flate skoene ... Auu ...

Pop-Swatch ja ... :D Hadde en svart med prikker i forskjellige farger jeg, som matchet min selvstrikkede litt pusete genser i svart med diverse farger i små innslag - rosa, blått, grønt ...

Og selvsagt "palmen" ...

jeef-micro sa for siden:

jepp :D i tusen forskjellige småmønstret stoffer :p skikkelig stygge

moinx sa for siden:

Uff, grøssssss..... Hadde alle regnbuens farger ja, og vel så det...

Enig!! Veldig fine!
Men jeg har til gode å finne noen som har gummisåler, og ikke plastsåler (kjøpte bl.a på panda, og de var j****ge!!)

Hyper sa for siden:

Fiine ja!!
Jeg labber rundt på noen i sort skinn jeg..:)...Kjøpt på din sko...

Har mest lyst på de som er i fløyel! Rop ut om dere ser noen!! (Med gummisåler;))

Noen som husker sånne "slå-ut-glass"? Det var som en rund eske med lokk, og når man åpna den, var det ringer inni, og man kunne liksom slå det ut til et glass. Plassbespring de luxe. Synd bare at de lakk som siler...:p

jeef-micro sa for siden:

jepp de husker jeg... Ofte hade de et bittelite rom i lokket med plass til en paracett eller noe :p

Haha, lurt å ha i veska, når man våkner i sjøkanten med dundrende hodepine:lol:

jeef-micro sa for siden:

noen som husker de belteveskene da forresten?? de var jo bare sååååååååå kule :rolleyes:

Rumpetaskene? Jeg hadde en fra donaldbladet, praktisk for alle som har antydning av hofter:D

jeef-micro sa for siden:

Eller tyske turister :p de bruker dem fortsatt...

Haha, jeg tenkte nettopp på det!

Mint sa for siden:

Jeg husker det skulle være lukt på alt av blyanter, viskelær, tusjer, penner... you name it. Også hadde vi linjaler som vi "slo" rundt håndleddene så de ble armbånd..! På starten av nittitallet var det veldig in med Henry Choice-tørklær som vi brettet så de ble ca 5 cm brede, og knyttet STRAMT rundt halsen. Sånne med paisley-mønster, og gjerne mørkeblå eller grønn.

Bukseskjørtene husker jeg også. Og strikkbukser. Gjerne med en oversized rysjebluse til, og enorme øredobber i plast i en helt annen farge. Toppe det hele med en digert hårstrikk (gjerne to oppå hverandre så hestehalen ble ENDA høyere), lysrosa leppestift i et eller annet billigmerke og Date-parfyme. :p

Haha, ja Date:D
Hadde ikke så mye som en svettekjertel enda, men deo skulle jeg ha:lol:

Kanutten sa for siden:

Noen som husker måneskoene?? :D Disse brune megatunge med tykt uttagbart for??

Var jo ei tid for pannebånd også... ala svettebånd..... trusa uttapå tightsen og vi trodde vi var like flotte som dem i FAME :rolleyes:

jeef-micro sa for siden:

Eller fargerike leggvarmere... 80-tallets aerobickutstyr generelt...

Tussa sa for siden:

Ja, og Musk. :ja:

Jeg har brukt white musk siden ungdomsskola! Den tar jeg med meg i grava:D

jeef-micro sa for siden:

På ungdomsskolen brukte jeg exclamation og samba nova

Brimstone sa for siden:

Smale skinnslips Wææææææææ :_ohmy:

lokkebiff sa for siden:

Åh, jaaaa!!! Kan enda erindre lukten av disse to....:)

SPOILERLUGGEN FRA NITTITALLET!!! Jo høyere jo bedre:D (En av de aller kuleste brukte sukkevann, hahaha).
Husker jeg var skikkelig innovativ da jeg troppet opp på skolen i åttende med midtskill:lol:

lokkebiff sa for siden:

How could I forget that...?!?!?:eek:
Tupering og en flaske spray, HVER dag.... Djiiiiiz.... :rolleyes:

Slitsomme tider... Min karriere var heldigvis kort, inntil jeg tok til vettet og ble hippie, meget tidsbesparende :D

Viclin sa for siden:

Ja, fyttirakkern, den luggen. Den sto høyt, med en flaske Catzy i uka. Nå har jeg en hårspray i all evighet.

jeef-micro sa for siden:

Tror søstra mi hadde den luggen i komfirmasjonene sin, baer at i Trøndelag hett den "surfebølgen"... lekkert...

hva med jojo'ene med cola og fantareklame på? er de one hit wonders? eller er de slike greier som kommer tilbake med jevne mellomrom? kan ikke huske å ha sett de på en stund, men det var i allefall kultest å ha den med gjennomsiktig rød/gul/ grønn farge på (etter om det var cola/fanta/sprite-reklame)

Trixie sa for siden:

Jo-jo'r kommer og går med ujevne mellomrom. :)

Det var skikkelig flashback å lese denne tråden! :p

Smula sa for siden:

Jepp, og den skulle kombineres med rester av permanent nederst i tuppene, tror jeg.
Hadde forsåvidt ingen av delene når jeg tenker etter... dæsken så umoderne jeg var, da...:o

Viclin sa for siden:

De jojoene kom tilbake ca hvert fjerde år fant jeg ut. Nå har jeg ikke sett dem på lenge igjen, så de dukker vel kanskje opp neste år eller noe.

wander sa for siden:

Jo-jo har visst kommet tilbake litt nå... finnes i hvert fall i kiosken i Drammen (broren min spurte om vi hadde kjøpt oss, for han hadde sett det ett eller annet sted, sikkert Narvesen...)

Den nye greia nå er en slags kombo av små jojo'er og tamagotchi (-he, enda en one hit wonder, hahaha, noe så unyttig!), der man kan samle poeng og denge vennene sine, lissom.
Det er hva jeg har forstått ut av reklamene på Cartoon Network i alle fall. Så jeg er ikke sikker på om det er down with kidsa enda:cool:

moinx sa for siden:

Ler så tårene triller når jeg leser her, skikkelig flashbacks..:lol:
Date husker jeg, hadde den i alle farger, var spess glad i rød og lyseblå.. og exclamation (ell myggspray som mamma kalte det:lol: )
Og henry choice tørkler!:D i alle farger det og.
Men det er på tur inn igjen har jeg sett, men nå kalles det bandana eller noe!?:confused:
Er det ikke fortsatt jojo-år vært 4. år da?

lokkebiff sa for siden:

Jane Helen shampo og balsam, som måtte stå sammen for å danne et bilde.:rolleyes:

Hyper sa for siden:

Leggvarmere er jo inn igjen nå;)..
Kanskje ikke i knæsje farger, men dog....Kommer tilbake med jevne mellomrom!...

Åhh..jaahh!!!
Det husker jeg!!!

Oh yess...Jo høyere lugg, jo bedre!!..
Jeg kjørte fingrene inn i luggen, og spraya til krampa tok meg!!

Jeg har ørti leggevarmere som jeg har strikka selv, så!;)

Nå får jeg garantert verbal deng her, men jeg håper leggingsene som stopper midt på leggen er et forbigående kapittel..... (iallfall i den grad det har vært i sommer -alle ALLE går med det, uææææ!)

Leste et sted om en fyr som hadde gleda seg hele vinteren til å se ungjentene springe rundt i korte kjoler, og når endelig sesongen kommer så er kjolene korte nok de, men under et hvert j***a kjoleplagg stikker det ut en totalt usexy leggings. Hihihi. Nå synes jeg det var en på kanten sjåvnistisk uttalelse, men på den annen side er jeg tilbøyelig til å være enig.
Hilsen hun som har gått i korte kjoler UTEN leggings hele sommeren gjennom (og har dermed jevnt brune legger;))

Hyper sa for siden:

For meg-som ikke er blessed med fine bein/legger/ankler-you name it- så er leggingsen min frelser!!....

Hadde jeg hatt lekre bein-hadde jeg gått uten!!! - MEN det har jeg ikke....

Så takket være leggingsen, kan jeg også gå med skjørt og kjoler:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.