< Tilbake til oversikten

Veldig fersk og trenger innspill

Sukkersøt sa for siden:

Middag i dag:
Kjøttkake, saus og salat

Kveldsmat:
Kokt egg, majones, spansk salami, paprika, agurk og tomat

Er jeg helt på bærtur eller er jeg i nærheten av lav-karbo?

wander sa for siden:

Nå er ikke jeg veldig dreven på dette her, men det høres greit ut det der. Det kommer kanskje an på om det var mel i kjøttkakene, kanskje?

Photobscura sa for siden:

Hei hei! Du er på vei, skjønner du, men nå ble jeg litt nysgjerrig på de tidligere måltidene dine, eller begynte du fra og med middag? :p

Men jeg spør det samme, er det mel i kjøttkakene? Hva er sausen laget av? Er det mel/maizenna/potetmel i den? Salat er vel og bra, men mer "kjøttfulle" grønnsaker som brokkoli, blomkål, squash, etc metter bedre og har mer næring. Isbergsalat f.eks er veldig mye vann. De nevnte grønnsakene kan smørdampes, kokes, stekes i meierismør etc...

Men som sagt, du er inne på noe! Husk bare å spise når du er sulten, stoppe når du er mett, spise variert, hente karbohydratene dine fra grønnsaker som vokser over jorden, unngå skjulte karbo"bomber" (prossesert kjøtt som har de nevnte meltypene i seg) så blir det så bra atte! Lykke til:)

Sukkersøt sa for siden:

Takk for svar.

Utgangspunktet er at jeg vil ta av 10kg. Før innføringen av lav-karbo, tok jeg av 3kg ved hjelp av VGs vektklubb over en periode på 6 uker. Etter halvannen uke på lav-karbo har jeg tatt av 2 kg!

Imponert.

Thorwald sa for siden:

Jeg vet jo ikke hvor mye du kjenner til lavkarbo-kostholdet fra før, men dersom du er veldig fersk vil jeg anbefale deg å lese deg opp på emnet. Du kan for eksempel låne bøker på biblioteket. Dersom du ikke kjøper. Ellers ligger det jo endel info. på nettet her. Noe av det bedre for nybegynnere er kanskje denne: forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=419 og denne: forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=270

lokkebiff sa for siden:

...sier Jorun!!!:lol:

Photobscura sa for siden:

Det er ikke alltid like lett å leve som man preker...:rolleyes:
Men jeg vet at det er riktig, og jeg prøver så hardt så hardt!!! (Og så tar jeg cocosaen min hver dag, for det har Lokkebiff sagt er lurt!...;))

lokkebiff sa for siden:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.