Hei.
Atkins er det beste bekjentskap jeg har gjort på lange tider!
Jeg har veiedag i dag og har gått ned 2,6 kilo, og er strående fornøyd.
Men det er et par ting jeg ikke har funnet noe svar på:
Kaffe: Jeg er en kaffekjerring! Jeg må ha kaffe og det funler ikke med koffeinfri. Hvor mye vil dette stagnere diettvirkningene og kan det være at vi er forskjellige og at jeg ikke reagerer slik andre gjør. Jeg drikker ca 3 liter vannom dagen og litt cola zero hvis jeg har lyst på noe søtt.
Så var det det antall karboer pr dag. Jeg har kjøåt meg elektronisk vekt og ligger på ca 15 karboer om dagen, men er ikke regelen med maks 20 varierende på høyde. Jeg finner det rart at en person på 1.83 skla ha like mange som en på 1.60. Dette står det heller ingen ting om i boka.
Dere som er inne her er så flinke til å svare oss nykommere. Tusen takk for hjelpen jeg har fått fra dere nå i starten.
Jeg og. Går på Ketolysedietten og drikker sikkert en liter kaffe pr. dag - om ikke mer...
Har gått ned jevnt og trutt på tross av kaffeinntaket. Jeg kjenner ikke Atkins så godt, og vet ikke om det vil ha innvirkning for deg.
For meg har vært helt greitt. Vet jo ikke om jeg hadde gått mer ned uten kaffen da, men sliter med å gi opp den...
Joda, vi ER forskjellige. Noen reagerer på kusntig søtstoff, andre ikke. Noen reagerer på noen typer kusntig søtstoff men tåler andre. Noen tåler godt kaffe, men ikke te. Noen tåler te og ikke kaffe. Noen tåler ikke koffein i det hele tatt. Det er først når/om man har problemer med å gp ned i vekt man må gå nøyere innpå hva man spiser og drikker for å luke ut det som stanser vekttapet. Atkins har valgt en annen fremgangsmåte ved å kutte utdet som KAN hemme, og så legge det til igjen etterhvert som man ser vekttapet funker. Flott at du drikker vann også. For uansett hva enkelte vil ha det til, så virker kaffe/koffein noe vanndrivene, og sammen med ketosen, som også er vanndrivene, trenger man ekstra tilførsel av væske.
Antall karber pr dag som anbefales på Ketolysekuren er mellom 15 (kvinner) og 20 (menn). Hvor mange karber det starter med har ingenting med vekt/høyde å gjøre. Nivået er så lavt for å få igang vekttapet og for å komme i ketose. Noen må ned på 15 - for de fleste holder det fint med 20. Det finner du ut av selv. Ingen problemer med å ligge på 20 om du føler deg mer komfortabel med det ov vekta går nedover. De fleste jeg kjenner tar like fort av med 20 som med 15. Men særlig under 15 ville jeg ikek anbefale.Kroppen trenger en viss mengde vitaminer, ezymer og mineraler og de får du best gjennom grønnsakene. Du får også en mer variert meny med litt mer karber.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.