Nå har boka + stix ankommet og jeg starter kur på mandag. Det er første arbeidsdag etter ferien og litt enklere å unngå alle fellene... tror jeg,da!:rolleyes:
Savner litt ideer til mat, men skal tyvtitte litt i journalen til Gerd ( har tidligere lest at det ligger matoversikter der...)
Starter nå på 80 kg og satser på å komme med under 60. De tallene har ikke jeg sett etter å ha fått to barn. Begge svangerskap medførte +30 kg (mye vann) og kun 10 av de er borte.
Jeg tror kanskje jeg har det som er omtalt som insulinresistens= alt jeg legger på meg legger seg midt foran på magen. Skikkelig morsomt å se ut som om jeg er gravid....:mad:
Jeg lener meg på forumet og satser på å komme meg igjennom! Kanskje kokkekurs med Ketolysemat hadde vært tingen her på østlandet (Romerike)? Noen som vet om dette eksisterer, eller kan arrangere????
Lykke til Mjaa74!! Jeg har nå holdt på i 80+ dager og må si at det går bedre enn jeg fryktet. Har hatt veldig stor glede av dette nett-stedet og kjent meg igjen i det meste som er beskrevet her. Inspirasjon og informasjon har jeg også fått store mengder av :)
Er også av de som fikk det meste rundt magen (+brystene). Nå er jeg 18 cm mindre rundt midjen hvilket er en utrolig herlig følelse....jeg har faktisk fått en midje igjen :D :D Stå på og hold ut de første dagene som for mange er litt tunge. Dette greie du fint !
Det er ikke planer om kokkekurs, men det kommer ketolysekurs i Oslo i høst. Det blir enten en erfaren ernæringsfyssiolog eller en lege som kommer til å holde kurs.
Jeg håper inderlig at du vil trives med ketolysekuren. Insulinresistensen vil forsvinne som dugg for solen når du er kommet i gang og din hormonsyklus vil raskt bli normalisert, så du har mye godt å se frem til i tillegg til vekttapet.
Som sagt mange ganger før. Ketolysekuren tilbyr mye mer enn bare vekttap, men kuren har en stor ulempe - den må følges ganske slavisk. Heldigvis er det store muligheter for nydelig mat og problemet med sult blir borte.
Lykke til på mandag. Blir spennende å følge med deg.:D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.