Spurte etter, og kjøpte en boks johannesbrødkjernemel. Det jeg fikk var en gul boks med noe som heter "carobpulver", kan det stemme? Brukes som kakaoerstatning og har 40 gr karbo pr 100 gr. Og er naturlig søtt?? Trodde det skulle være nøytralt på smak siden jeg kjøpte det for å bruke i supper, sauser, brød, jevninger osv.
Er jeg blitt lurt eller?:confused:
Hva skal det evt hete det jeg skal kjøpe?
Kan skjønne de tar feil da, for det er laga av samme plante, men forskjellige bestanddeler...
Blir visst god kakao av dette, har en vegan-venn av meg fortalt, men det er ikke så optimalt for en lavkarber da...
Hadde vi ikke en tråd her for noen måneder siden hvor en annen hadde opplevd AKKURAT det samme!?
Må si jeg synes det er litt sjokkerende at det er en gjentagende greie at folk får feil produkt. Hvis dette er en såpass skjelden vare hos helsekost, får de heller innrømme at de ikke har peil på hva Johannes er, ikke bare gi kunden noe annet på slump!
Aha!
Da får jeg dra og bytte. Tviler for at jeg kommer til å bruke erstatning den dagen jeg skal lage meg kakao, da skal det bli skikkelige saker, men kanskje uten sukker. :P
Såhh, der har jeg vært og hatt opplæring med hun dama på helsekost. Hadde ingen peiling på hva jeg snakket om, og hun tviholdt på at den gule boksen var riktig, det var jo den hun solgte til forlk som skulle bake ketogene brød...! Så det sitter kanskje noen rundt i nabolaget her og gumler sjokoladebrød, hva vet vel jeg.
Men etter mye om og men fikk jeg henne til å finne frem bestillingslista fra Rapunzel, og joda: der sto det såvisst johannesbrødkjernemel, 75 gr, med utsalgspris på 53 kr. Litt forskjell på det og den gule boksen med 200 gr til 40 kr. Så snille damen bestillte 6 glass, men som hun sa: håper du kjøper alle, for ingen andre bruker dette. Ehh? Hallo, så lenge hun sier sjokoladen er melet så er det vel ikke så rart. Hohoho...!
Var innom Life butikken på Kilden/Stavanger her om dagen. Spurte om de hadde, og damen svarte at det kom an på hvilken jeg mente jeg skulle ha. Den til å tykne sauser/bruke i brød, eller kakaoerstatning. "Det er ikke helt det samme, ser du", sa hun !
[color=purple][/color]
Imponert jeg !
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.