Dette spørsmålet burde kanskje stått under "dumme spørsmål" :rodme: - men en sånn overskrift har ikke dette forumet - så da blir det her:
Jeg VET at druesukker er fy-fy, men det brukes i noen kost-tilskudd (f.eks. i tilskudd som skal øke energien) - og jeg lurer da på "hvor stor skade" en dagsdose på 1 gram druesukker vil gi?
Grunnen til at jeg spør er at jeg har tidligere brukt et kosttilskudd som er HELT RÅTT å starte dagen med - men jeg har holdt meg unna det hele det siste året siden jeg har lagt om kostholdet. Men savner det da.....
Ett gram druesukker gjør absolutt ingenting! Det forekommer jo druesukker i nesten all slags mat (sikkert skinka di også...). Og så sant karbohydratene dine ikke kommer fra fruktose, så blir de omdannet i tarmen til druesukker, som så tas opp i blodet. Fruktose omdannes i levera, så det blir en mer energikrevende og spesiell prosess. Og hva slags kosttilskudd er det da? Eller er det hemmelig...?
Rart, akkurat i dag fikk jeg nye vanndrivende. Og de inneholder 30 mg laktose pr tablett.... Likte ikke det, - men 30 mg er jo heller lite.....:o
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.