< Tilbake til oversikten

Bacon chrisp er svinaktig godt

Solis sa for siden:

Hei.
Har lett over alt på forumet, men finner ingen ting om dette. Jeg er på 4. dagen og vekta har endelig begynt å raøre på seg. Har kutta ut nøtter og det gav utslag!
Men er det lov å spise "litt" baconsvor når man er i induksjonsfasen? Det er ikke snakk om mye, men bare noen stykker for å dekke litt saltbehov.

Pisket 1/2 dl fløte i dag og kuttet opp 6 jordbær uten noe søtstoff, og det var bare digg. Er dette lov, når man bare holder seg under 20 karboer om dagen?
Min lokale bokhandel var utsolgt for boka til Atkins, så jeg har ingen håndfaste oppslagsverk. Men deilig er det at det går fremover...:stortsmil

Maxxx sa for siden:

Om det er Atkins du skal følge skal du ikke ha jordbær eller fløte de første 14 dagene. Det er listet opp hva som er akseptabelt for disse dagene. Tror det er vanskelig å følge Atkins uten å ha tittet litt i boka først.
Min erfaring fra baconcrisp er at det binder en del vann til kroppen. Det påvirker vel ikke fettforbrenningen, men vil gjøre at kroppen holder mer på vann og at vekttapet blir mindre i den oppstartsperioden som er så motiverende for mange.
Du finner sikkert boken på haugenbok.no, bokkilden.no, norli.no eller andre nettsteder. Da har du den i løpet av få dager i posten.

Photobscura sa for siden:

Er enig her! Om det er Atkins du vil følge, så er dette den fullstendige lista over lovlige matvarer de første fjorten dagene (induksjonen): forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=419
Men vil ut fra at den norske utgava av Atkins' bok er en gammel versjon (fra 1992, selv om den er utgitt i Norge for bare noen år siden), anbefale å kjøpe den nyeste (2001, er det vel?) på engelsk, ellers så kan også fint supplere den norske med det du finner her inne.

Lykke til, og spør og grav det du kan her inne! :)

Nille sa for siden:

Som Maxxx sier er det absolutt ikke anbefalt å starte en så radikal kostomlegging uten å ha lest boka. Det er som å kjøre bil uten å ha lært det ellet tatt lappen, - man havner som regel i grøfta ! Det er også riktig at baconcrisp bør inntas med forsiktighet da det kan binde vann. Teknisk sett kan det høre inn under "bacon" - og dette er tillatt. Men pass på at du bruker "ekte" svor og ikke den som er laget av mais !
[color=purple][/color]
I tillegg til hva de andre har svart, så er det heller ikke godkjent med så mye kremfløte de første 14 dagene. Det er en kjent "partystopper" og bør brukes med forsiktighet.
[color=purple][/color]
Inntil videre kan du lese her:
[color=purple][/color]
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming
Matvare inntoleranser: Hvorfor hver enkelt trenger en unik diett.
Alt du har ønsket å vite om ketose
[color=purple][/color]
Fase 1: Induksjon

Labomba sa for siden:

Bacon svor kjøpt på Rabatthuset inneholder 0 karber, så det kan du fint kose deg med så møe du vil.:p

moinx sa for siden:

Europris har også med 0 kh...

AKB sa for siden:

Europris sin baconchips syntes jeg var pyton:eek: .Men den fra KIMs med 0 karber er mye bedre. Jeg finner den bare hos OBS og Mega altså.Men smak og behag kan jo alltid diskuteres, så da så.:klem:

nalana sa for siden:

Den til Europris er alt for salt også.

Labomba sa for siden:

Den er min favorit, Europris chrispen ruler. Men men, smaken er som baken. Synes ikke jeg klarer den fete fra Kims, men her har vi begge deler. Kan ta annahver ... hehehe

Solis sa for siden:

Det var gode nyheter!
Det er min lille utskeielse... Nå må jeg ut og finne Kim's.

Multi sa for siden:

Øffer er vel også uten carber.????? Håper jeg ....

Valeriana sa for siden:

Jeg liker så absolutt best Maaruds bacongull med grillkrydder. Den inneholder riktignok 2,5g karbo pr 100g vare, men jeg spiser sjeldent mer enn 50-70 gram om gangen. Sammen med bacongullet bruker jeg ofte First Price tacosaus (3,6g karbo) som dip. Det er kjempegodt!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.