< Tilbake til oversikten

Oppskrift på brokkolistappe?

Dadda sa for siden:

har noen en god oppskrift på brokkolistappe? helst uten CC for det har ikke magen min godt av.
Takk:)

Iset sa for siden:

Tåler du fløte og fetaost? Jeg lager både blomkålstappe og brokkolistappe med det. Jeg koker brokkolien mør, har den i en hurtigmikser sammen med masse smør, lar det smelte litt inn og har oppi salt, pepper, litt gressløk eller purre (helst i blomkålstappen da), litt kremfløte og 1/3 pakke Arla fetaost (grønn eske). Kjører alt til en mos. :sikle:

Dadda sa for siden:

Så flott !! Fløte og feta går bra i moderate mengder. Blomkål reagerer jeg mer på enn brokkoli så jeg hadde lyst til å prøve det. Er på leting etter noe å ha ved siden av fisk/kjøtt som et alternativ til salat. Har du andre forslag tar jeg imot med åpne armer ;)

Nille sa for siden:

..du MÅ ikke ha fetaost oppi heller...

Dadda sa for siden:

Nå er alt handlet inn og jeg gleder meg :) :) med feta for det er veldig godt :) takk for hjelpen

Trolljenta sa for siden:

Jeg har ofte bare masse smør og litt olje oppi, er godt det også. Ellers har jeg gjerne litt fetaost eller creme fraiche i.

Jannicke sa for siden:

Vi liker godt brokkoli og blomkålmos, men har aldrig prøvd med fetaost.....hvor mye fetaost da? Og er det sånn der "arla"fetaost eller? Har aldrig kjøpt slikt før jeg.

Og så ser jeg dere skriver dere lager det med MASSE smør.....

Hvor mye er lissom masse?
en ss?, 50 gr, hmmmmm..........

Kitt sa for siden:

Iset sier 1/3 pakke og pakken er på 200g!

Jeg bruker feta med chili i blomkålmosen om jeg ønsker mere smak innimellom. Bruker da 4-5 biter feta og litt av oljen til et halv hode!
Og et par spiseskjeer smør, minst!
Og ikke noe annet!:D

Cornelia sa for siden:

Jeg bruker litt Philadelphia ost i jeg, pluss fløte og smør. Det blir veldig godt. Nå er det først og fremst blomkålstappe jeg har lagd med det er helt sikkert like godt med brokkoli. Skal prøve det en dag også skal jeg prøve med fetaost i :D

luringen sa for siden:

kan variere masse:
med smør og krydder
med hvoitløk og smør
med rømme til fisk
med ost
med baconost el skinkeost
med fetaost
med smør og rømme..

...mmm...

Ivory sa for siden:

Vi lager blomkål- og brokkolimos og den blir veeeldig god! Koker grønnsakene møre og moser. Krydrer med salt og pepper. Har i en stor klatt smør, en kjøttbuljongterning, og fløte. Bruker det som potetstappe, og spiser det til det meste. NAM! :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.