< Tilbake til oversikten

Røkt laks er det fyfy !?

Dadda sa for siden:

Leser på pakken at det er sukker i røkt laks. Vet noen hvor mye? Er det fyfy?

Robyn sa for siden:

På den pakken jeg har her (Lofoten) står det at den inneholder 5,8 g kbh pr. 100 g. Det var ganske mye syns jeg, ante ikke at det var sukker i det.

Sjekket den varmrøkte laksen også og den inneholder (heldigvis) ikke karber.

Photobscura sa for siden:

Jeg har tyta i meg røkelaks til den store gulmedaljen, og ikke merket det på vekttapet.
Men jeg har vanligvis kjøpt en som ikke inneholder karber, men husker ikke navnet på den her og nå.

Nille sa for siden:

Ser heller ikke noe problem med røkelaks. Den jeg kjøper lokalt her er det ikke sukker i (einebærrøka). Du må justere inntaket med hvor mye karber du skal ha.
[color=purple][/color]
Eneste grunnen til at jeg ikke spier så mye røkelaks er at kroppen min ikke liker saltet, jeg får endel vann i kroppen.
[color=purple][/color]
Det man bør være forsiktig med er GRAVLAKS - den har garantert sukker i (på grunn av at det er den del av graveprosessen).

Photobscura sa for siden:

Nei-ei...!! Er det sant? Og jeg som endelig etter mange års overtalelse fra min far har prøvd grava (sik) igjen og funnet det ganske smakfullt...
Jaja, jeg har jo ikke spist det på ti år inntil nå, så...

Dadda sa for siden:

Supert ! Takk til dere alle:) Da er det håp for røkt laks ville vært et godt alternatiiv innemellom. Handler som regel i nærbutikken- RIMI- og alle typene de hadde der inneholder sukker...skal sjekke andre steder etter varmrøkt og enebær røkt:)

Dixie sa for siden:

Var på jakt etter røkelaks i dag. Merkelig nok påsto noen av produsentene at laksen ikke inneholdt karbohydrater...men de inneholdt sukker. Skulle gjerne visst hvordan de fikk det til. :eek:

Sivensvans sa for siden:

De var antakelig i lavkarbo-godlune....:)

Spis den med den beste samvittighet!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.