< Tilbake til oversikten

Vektstagnasjon, selvfølgelig ...

Lindabtn sa for siden:

Mer mas fra meg, men kaller meg forsatt fersk etter 5 uker, så jeg må spørre, dette forumet er til stoooor hjelp for meg.
Har på de to første ukene gått ned ca 5 kg, er fornøyd me det, men kunne selvfølgelig vært litt fler kilo :o , de siste 3 ukene har jeg ikke mistet et eneste gram. men så har jeg lest litt her inne at det er mulig det er meieriproduktene som gjør det, eller mandler, ELSKER mandler, MÅ ha det hver dag. Spiser også fløte når jeg skal lage sauser og sånn, men lager ikke saus hver dag heller, men kanskje et par ganger i uka (kan man erstatte fløte med noe annet når jeg skal lage sauser, kyllinggryter o.l??), sniker også til meg litt Bjerke selskapsdressing på salaten (ikke mye). Spiser også en del rømme for vi har mye taco til middag. Kan dette være grunnen til at vekten min stagnerer?? Drikker i hvert fall mye vann, føler jeg drikker vann hele dagen....
Kanskje jeg må kutte ut mandlene? Tar heller ikke alle ketolysetablettene, bare den med krom i. Har også sjekket meg, er i ketose hver dag.
Men heldigvis har jeg ikke mistet motet, vil fortsette, men bare lurer fordi jeg ikke vet så mye enda, og vil gjerne ned de siste kiloene :D

Nille sa for siden:

For det første er det het normalt å oppleve stagnasjon etter et så stort vekttaå på så kort tid. Men når det er sagt så ser jeg iallefall et par partystoppere i matstellet ditt

• for mye meieriprodukter - dvs. fløte

• mandler

• du tar ikke ketolysepillene
    Rømmer er bedre enn fløte, - alle syrnede produkter er egentlig bedre enn fløte. Ser vi på menyen til folk som ikke går ned er det som regel fløte, mandler/nøtter og for lite grønnsaker og fett som skiller seg ut.

Ketolysepillene er et godt sammensatt kosttilskudd for folk som går på ketolysekuren (eller Atkins for den saks skyld), for å dekke opp de vitaminer og mineraler trenger i en vektnedgangs prosess. Derfor er det viktig å ta dem. Det er IKKE slankepiller, men de optimaliser vekttapet.

Vær klar over at stixene ikke viser hva som skjer i kroppen din. De viser bre hva som skjer i urinen. Å være i ketose er ingen garanti for vekttap.

Flott at du drikker mye vann. Det er veldig viktig på en ketogen diett.

og du trenger TÅLMODIGHET !

Lykke til videre !

Lindabtn sa for siden:

Ja det var det jeg kunne tenke meg, Takk for bekreftelse Nille, du er alltid på plass ser jeg (flink til å svare på innlegg) :D Det er kjempe bra.
Da skal jeg prøve å kutte ut de tingene, men hva for grønnsaker er det jeg IKKE skal spise da?? Spiser ikke tomat i hvert fall, men en del broccoli, squash, paprika, og salater.
Hmm, blir vanskelig med mandlene, men jeg lover å kutte de ut, får heller finne på noe annet om jeg vil småspise litt. hva med ost? jeg må vel kanskje kutte ut det også...
Men jeg lover deg Nille, jeg har tolmodighet :) Er bare det at man blir så gira etter de første ukene, men er bare glad for at man må "jobbe" litt for at kiloene skal dette av, da er det mye "lettere" å holde de ved like etterpå (sier jeg som ikke vet det enda:o , men tror det)
Men bare en siste ting. På generelle slankekurer skal man egentlig holde seg unna drikkevarer, hvorfor kan vi på ketolysekuren drikke vodka og vin som det er såååå utrolig mye sukker i??

lokkebiff sa for siden:

Hvor har du det i fra?

Lindabtn sa for siden:

Fordi det står i matvaretabellen og i boka at man kan drikke tørr hvitvin og at det er 0 karbs i 40 og 60% brennevin... Håper jeg ikke ser helt feil, men det står det
Ikke no problem for meg, drikker sjelden :D

Lindabtn sa for siden:

Eller mener du at det ikke er sukker i???

lokkebiff sa for siden:

I orginal vodka 40 og 60 % er det ikke sukker nei!! Har noe med fremstillingen å gjøre. Det er ikke dermed sagt at en kan "bøtte" innpå, for ALKOHOLEN hemmer vektnedgangen.
[font=Comic Sans MS][/font]
Vin er ikke mitt område, men tørre viner er det visstnok mindre sukker i enn "fuktige" (Fuktig vin, hvor dumt er ikke det liksom.... Men nå hater jeg vin, så jeg synes bare slik vinpjatt er teit... les: rund, fyldig, fuktig, tørr...:o )

Lindabtn sa for siden:

Hmm, da tok jeg feil gitt :D Alkohol generelt er ikke noe jeg kan så mye om, men det er fint å få svar, da slepper jeg å tenke mer på det, thanks lokkebiff

Photobscura sa for siden:

Jeg tror ganske bestemt Nille mente å skrive for LITE grønnsaker! (Da jeg vet det er et råd som går igjen:))

Når det gjelder alkohol, så har sukkerinnholdet med gjæringsprosessen å gjøre, eller hva man skal si. Sukker og gjær blir til alkohol ikke sant? Så du har rett i at satsen har masse sukker i seg. Men jo mer destillert (konsentrert) drikkevaren blir, jo mindre sukker er det i den, i og med at det går med i gjæringsprosessen!
De fleste rødviner har rundt 2 gr sukker pr liter, så om man først skal drikke så er det ikke dumt med en tinto:D (For de som liker vin da, jeg for min del kan glugge til jeg bekker).
Vodka har som Lokkebiff sier null karbo i seg. Der er det blandevannet som kan være synderen.
Vær uansett obs på at vi som går på ketogene dietter er lette å drikke under bordet...

Nille sa for siden:

Det var det jeg mente ja.... "for lite grønnsaker og fett".

Lindabtn sa for siden:

Spiser mye grønnsaker da, spiser meg "fattig" på grønnsaker. Men det med mandlene har hjulpet da, er på vei ned igjen :)
Men en ting jeg lurer på.... Har jo nesten ikke matlyst lenger (som visst er helt vanlig) og føler faktisk jeg har problemer med å få inn de karbisene jeg må ha, spiser som regel kjøtt med 0 karbs i. Dette høres sikkert ut som et luksusproblem, men det tilfellet. Hvor dumt er det egentlig å ikke få i seg 15 karbs?? Er det greit om jeg tar en fersken for å komme i mål? Noen andre forslag??
Idag er det Trebårfestival og det blir nok en liten tur ut på byen. Drikkemenyen i dag er en tørr cgampagne og bacardi lemon, skal lage mojito, min favoritt :D I LOVE IT. Men har merkelig nok ikke kjent noe til at man tåler mindre alkohol en vanlig, men det kommer kanskje når jeg har godt litt lenger på kuren, kunne vært greit med itt billigere "fyll" :p
Ha en fin helg alle sammen

Torkil sa for siden:

Hei
Du har fått så mye gode råd, spesiellt fra Nille, at jeg bare kan tilføye. Mosjon. Og les boken der det står om vektstagnasjon.

Lykke til

Torkil :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.