< Tilbake til oversikten

Hjelp til ukeplaner (Atkins)?

Dadda sa for siden:

Jeg har svært lett for å spise det samme hele tiden. Kan noen hjelpe meg med ukeplaner?
Tusen takk :o))

Trolljenta sa for siden:

Synd at ingen har svart på denne.
Noen tips kunne sikkert vært til nytte for mange.
Jeg har ingen ukeplaner, men her er noen mattips.

Gryterett med hakkede tomater, kjøttdeig og diverse grønnsaker + krydder (jeg bruker pizzakrydder).

Tacosalat - Stekt krydret kjøttdeig (jeg bruker hindu pizzakrydder,blackboy tacokrydder, spisskummen og cayenne pepper), løk og paprika med salat. Kan lage hjemmelaget guaccamole å ha til

Lavkarbopizza - Bunn (bruk philadelphia istedenfor cottage cheese på induksjon). Som fyll har jeg stekt kjøttdeig, løk, hakkede tomater og champignon. (Det er fort gjort å spise for mye proteiner og ost når man lager denne :o )

Kjøttboller laget av 1 kg kjøttdeig, 1 pakke fetaost, 1 løk, 2 fedd hvitløk, salt, cayenne pepper, garam masala

Hjemmelaget tomatsuppe av hakkede tomater, vann og krydder med kokte egg

Kylling eller annet kjøtt/fisk og brokkolistappe, blomkålstappe eller stekt sopp, løk og champignon

Egg og bacon

Omelett

Gratinert paprika med fyll av stekt kjøttdeig, løk, hakkede tomater og pizzakrydder

Det var det jeg kom på farten..

Husk å bruk mye fett.. brokkoli- og blomkålstappe er perfekt tilbehør synes jeg, for det kan lett feites opp med smør og olje.

lokkebiff sa for siden:

Det er litt omfattende å lage en ukeplan liksom,
og forumet er fullt av oppskrifter som passer Atkins kosthold.
[font=Comic Sans MS][/font]
Ellers ser du greit her hva du kan spise (dersom det er usikkerhet som gjør at du spiser ensformig): forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=419

Dadda sa for siden:

Åååå tusen takk Trolljenta og Lokkebiff !!!!!
Har hatt vanskeligheter med å holde motivasjonen oppe, men nå skal jeg gå på for fullt. Klibrød klibrød og klibrød...det skal bli et annet løp nå :) :) Nok en gang takk !!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.