< Tilbake til oversikten

Finnes light-brus med SPLENDA i Norge?

Dadda sa for siden:

Ser dette står nevnt i Atkins bøker - og at det er ok å drikke. Er hekta på Pepsi Max, hvilket jeg nå har forstått hemmer vekttapet. Leter etter et alternativ og lurte på om jeg kan få tak på brus med Splenda i Norge ? Noen som kan hjelpe meg ?

Tusen takk :)

jeef-micro sa for siden:

Cola light er søtet med sukralose (splenda)

Dadda sa for siden:

Så fint !! Takk !! Vet du om det er stor forskjell om man drikker Cola Light eller Pepsi Max med tanke på vekttap?

Nille sa for siden:

De fleste tåler Splenda bedre enn aspartame. Det sies at Splenda gir mindre søtsug og ikke hemmer vekttapet. Men når det gjelder Cola drikker er det jo også koffein. Det er også en vekttap hemmer i seg selv.
[color=purple][/color]
Du må nesten prøve ut hva din kropp takler best ! :)

Dadda sa for siden:

Takk Nille :) Bør nok redusere inntaket tror jeg...men er så redd for at det skal gjøre at jeg faller ut av dietten helt. Det har vært redningsplanken min:(
Jeg har gått ned i vekt og mål - om enn sakte. Har iidlertid ikke vært i ketose hvis jeg skal tro stixene ??

Dadda sa for siden:

Supert Nille !!!! Du imponerer stort :)

Da føler jeg meg beroliget...for jeg har jo gått ned og tatt av i antall cm...
Er det noe tidspunkt på døgnet hvor det er gunstugst å ta stix'en - hvis man får utslag og velger å benytte den som en motivator ?

Nille sa for siden:

Man bør alltid måle om kvelden, det siste man gjør før man legger seg - og etter min mening tidligst to timer etter siste inntatte måltid.

Å måle midt på dagen er liten vits i - da man jo spiser hele dagen og stix vil variere enormt alt etter hva man spiser/drikker. Da får man kanskje utslag en gang - og noen timer senre ikke, for så å få utslag igjen enda noen timer senere. Det er bortkastet tid ogs tix og skaper alltid frustrasjon. Det vil ALDRI bli korrekt måling !

Måler man om morgenen vil man heller ikke få korrekt resultat fordi man ikke har drukket hele natten og i tillegg miste væske. Da får man som regel positivt utslag på grunn av uttørring og konsentrert urin. (Det er jo erfor man alltid skal ta med morgenurin til lege, - da er den mest konsentert og lite "utvannet")

Dadda sa for siden:

Smart! Takk Nille:)

moinx sa for siden:

Jeg drikker bøttevis med cola light, og går ned i godt tempo! Drikker jeg pepsi max derimot, så stopper jeg opp....;)

Dadda sa for siden:

Åh det var godt å høre Moinx :) :)

Dadda sa for siden:

En liten situasjons rapport :)

Pepsi Max'en er nå byttet ut med Cola Light og Farris - og vektnålen har begynt å røre på seg igjen :D målene er også blitt mindre :D
Smaksløkene mine har imidlertid endret seg siden jeg begynte på denne kuren. Før merket jeg ikke særlig forskjell på Pepsi Max og Cola Light. Nå er forskjellen veldig stor. Flere som har opplevd endringer? Får man andre smaks opplevelser når man er i ketose??
Synes ikke Cola Light er noe særlig godt akkurat nå, føler søtsmaken er "rar" med masse ettersmak. Egentlig gjør ikke det noe for jeg drikker nå mer farris istedet :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.