geysirland sa for siden:
Jeg ser at alle har gått ned utrolig mye her..(ser på tickere):D og lurer fælt på når dere begynte og hvor mye dere har gått ned til nå?
geysirland sa for siden:
Jeg ser at alle har gått ned utrolig mye her..(ser på tickere):D og lurer fælt på når dere begynte og hvor mye dere har gått ned til nå?
lokkebiff sa for siden:
Jeg startet for ganske nøyaktig 2 år siden,
og brukte ganske nøyaktig 3 mnd på å bli kvitt 24 kilo.
Siden da har jeg mest vedlikeholdt og jobbet litt med noen "kosekilo".
Så nå er jeg nede i totalt minus 27 kilo.
Tuppen sa for siden:
startet i juli i fjor, men det var bare prøving.. startet for fult 100% i september .... totalt mistet jeg 32 kg... men lagt på meg igjen nå så nå sier jeg bare 20 kg...
Hyper sa for siden:
Jeg begynte 10 juli for et år siden jeg..Og til jul (desember), hadde jeg tatt av nesten 15 kilo...
Siden da har jeg holdt meg på mellom 69-70 kilo..
Skal egentlig ned litt til, men har ikke hastverk;)..
Jeg VET hva som funker nemlig....
sjokoman sa for siden:
Begyndte 25. mai og har tatt av 12 kilo
KrissiFontaine sa for siden:
Jeg startet i juni med lavkarbo mat (a la South Beach) og har gått videre til Ketolysedietten. Tatt av 8 kilo! :)
Krissi
116->80 sa for siden:
Startet 1 jan 2007 og har tatt av 16 kilo
Torkil sa for siden:
Hei
På 7 uker gikk 50 personer på mitt ketolysekurs ned ca 15 kilo i snitt
(så vidt jeg husker) men en gikk ned 40 kg (hun veide i utgangspunktet 160 kg) andre lett overvektige bare 4-5 kilo. Altså - det varierer og er veldig induviduellt).
Man er sikkert mer tilbøyelig til å flagge sitt vekttap når det er stort enn når det er lite ;-)
Husk at vekttapet bare er en av de mange positive sider ved ketolysekuren. De fleste opplever i tillegg en velfungerende mage uten mageknip, rumling og luftproblemer, mer energi, bedre humør og en normalisering av hormonbalansen ( PCO/ PCOS, renere hud, bedre sexlyst, bedre søvn etc.) dette er jeg jo inhabil i å berette, så les rundt i dette forum på brukernes erfaringer.
Lykke til
Torkil :)
geysirland sa for siden:
Hei..alle sammen..
Takk så mye for svar.
Jeg har bestemt meg for å begynne i morgen, men er litt bekymra for om jeg klarer å lage noe mat som jeg kan digge å spise...skal på shopping i morgen i allefall for å finne noe spiselig..mer enn det jeg har foreløpig.
Vel vel vi får se.
Ps takk for at du svarte Torkil..det hadde jeg ikke regna med.:D ... skjønner at det er mer en vekt reduksjon som er inne i bildet her. Men det er lissom det som er første prioritet hos meg nå da... om dette er en kur jeg kan trives med.
Bee sa for siden:
Jeg begynte 17. april og har tatt av 15 kilo. :D
Viclin sa for siden:
Det samme her, men har kun gått ned ca to kilo. Ingen cm.LilleRosin sa for siden:
Jeg holdt på med egen slankekur. Jeg begynte 4. juli i fjor (2006), og holdt på med det frem til juli i år. Jeg gikk ned 18 kg på det. Det siste halveåret gikk jeg nesten ikke ned noe, og bestemte meg for å prøve Ketolysekuren. Jeg startet på den den 18. juni i år, og har på disse 6 ukene gått ned ca. 3,5 kg på den. Jeg er bare glad at vekta begynner å gå nedover igjen, og kommer til å fortsette på kuren en stund til. Jeg er nok av de som ikke har så mye vann i kroppen, og jeg har gått ned såpass mye fra før, og da raser jeg liksom ikke ned i vekt. ;)
stinasol sa for siden:
Jeg bgynte å slanke meg 1 mars 05 og tok av
ca 35 kg på 1 år,har vedlikeholdt siden og
skal nå ned de siste kg (til 60 kg) :)
[size=4][/size]
AKB sa for siden:
Jeg startet 28.januar i år og har gått ned 12 kilo. Tar det ganske rolig og lever vel mer på vedlikehold enn på "kur". Skal ta meg sammen når vi kommer hjem igjen etter sommeren, og skal ned ca. 8 kilo til.(I alle fall før neste sommer:D ) Vi bor på hytta nå og da blir alt tatt litt lettvindt:spisesnak :klem:
Torkil sa for siden:
Hei igjen
Jeg skjønner at de allerfleste starter på en slankekur for å gå ned i vekt. Det jeg mente med de andre positive sider ved ketolysekuren er at man med den slanker seg uten sult og meg bedre humør og energi samt en velfungerende mage. Det gjør det hele lettere , også å komme over evt. platå hvor vekten står stille 1-2 uker selv om man gjør alt korrekt.
For øvrig mange gode tilbakemeldinger som viser at dette kan man få til.
Lykke til
Robyn sa for siden:
Jeg startet 14. juni og har gått ned 6,4 kg til nå. :)
Og det har vært lettvinte kilo å miste, ingen sult og ingen følelse av forsakelse. (Ok, litt av og til da. Men minimalt. ;))
Har ikke vært flink med alkohol og søtstoffer, så jeg håper det går enda litt raskere nå som ferien er over og jeg blir enda mer striks med meg selv.
Gikk på Libra i hele vinter og mistet totalt 1 kg på 6 måneder, så dette funker langt bedre for meg i allefall.
Distrea sa for siden:
Jeg gikk ned 25 kilo på atkins for ca 4 år siden, levd lavkarbo med noen utskeielser siden, i fjor gikk jeg opp 10 kilo kjapt på sommeren med vanlig karbo,kalori-kost. Har nå levd på under 20 karbo om dagen siden januar, men går desverre ikke ned. Men som Torkil sier... det er mange andre gevinster :rolleyes:
Ikke like moro å fortelle når man ikke har ett bra resultat å vise til, men tror det er viktig at de som ikke går ned får se at de ikke er alene.
1979 sa for siden:
Hei.
Jeg startet ca. 1.mai i år.
Veide da 82.2 kg, og veier nå 69.2. så har gått ned 13 kg.
Målet er 60 kg, og håper dette går like lett, men har hørt at de siste kiloene er de vanskeligste.
Lykke til med kuren!!!
Luska sa for siden:
Jeg startet i midten av mars i år, gått ned 17,5 kg. Holder nå på med de siste 5 kg, men har ingen hast med de :)
Lykke til!
reidun50 sa for siden:
Hei.
Her går det ned, men sakte. Begynte 5.juni, og har gått 6kilo.
Sto stille fire uker,men fikk mot her inne til å ikke gi opp. Har gått inn 12cm rundt midjen, og det er der jeg har mest, så det målet er viktig! Gikk inn i cm selv om vekta sto stille.
Lykke til.
Trixie sa for siden:
Begynte 31.mars i år og har gått ned litt i overkant av 13 kg. :)
Skal ned litt til ser jeg, men har nå kommet ned i klesstørrelser som er litt mer normale for høyden min. :)
Trixie :)
Photobscura sa for siden:
Hei! Begynte med litt generell lavkarbo i november 2006, og gikk over til Atkins i februar i år.
Har ikke veid meg, men jeg har gått fra 111 cm om midjen til nitti, samt ca tjue rundt magen, ca femten rundt brystet, og ca 10 rundt hofta. Har ikke tallene her, så tar det litt på blings:D
Livet mitt er i alle fall snudd opp ned! Og som Torkil sier, det er ikke bare det å bli slank som man opplever. Jeg har blitt kvitt en innmari kjip migrene, jeg sover bedre, jeg har mye mer overskudd, lettere i skrittene, mer stabile hormoner -og dermed lettere å ha i hus:D
BiB sa for siden:
Hei!
Jeg starta 1. november 2006. Hadde innlagt hvileskjær i jul og påske, der målet var å holde vekta (tillot med 1/2 skive Polarbrød ekstrem hver dag). Dessuten hadde jeg et platå på 8 uker der nåla ikke beveget seg nedover. Så i sum har jeg gått ned 32 kg, noe i rykk og napp, men nedover og det uten å lide det minste: God og nok mat hver dag!! I tillegg (mest det, når alt kommer til alt) en mye bedre helse og økt livskvalitet.
best ehilsen og lykke til!!
Torkil sa for siden:
Hei
32 kilo :eek: . At du klarte å "stå den av" med 8 ukers platå :eek: :eek: :eek:
sir meg at kuren gir annet enn bare vekttap. Hadde ketolysekuren vært slitsom hadde vel ingen klart å se vekten stå stille i 8 uker.
Flott gått!
BiB sa for siden:
Hei, hei!!
Dette var en utrolig oppmuntring!!:D
Ja, "kuren" gir ufattelig mye mer enn vekttap, har bla skrevet mye om det i innlegg 196 i journalen min "Livet er her og nå". Kort oppsummert: Lavkarbo og ketolysekuren har gitt meg betydelig økt livskvalitet og jeg kaller det derfor min livsvarige belønning av meg selv:
Bedre søvn, jamnere humør, slutt på daglig hodepine og konstant følelse av influensa, daglig diaré er en saga blott, overskudd som før var utenkelig å forestille seg, en lettere kropp og, sist men ikke minst, økt selvtillit og selvaktelse fordi jeg nå har fått en nødvendig bekreftelse på at overvekten ikke bare skyldes manglende vilje og lav moral, men feil kunnskap om hva som virker på min kropp, og at jeg har klart det jeg bestemte meg for så langt: Å stå i følelsen, uansett hvilken følelse det er. Kun slik kommer jeg meg videre med økt selvinnsikt og som et rikere menneske.
Høres kanskje ut som mange floskler og honnørord, men det er sant fo rmeg, hvert eneste ord!
beste hilsen BiB
BiB sa for siden:
Knepet er "en dag av gangen" - ikke se for langt fram, ikke skue bakover på "feiltrinn" og historie, men stå i det enkelte valg jeg møter.
:)
moinx sa for siden:
Startet først rundt 10 mai, men det ble bare tull så jeg begynte "på nytt" 1 juni. Har siden da gått ned ca 12 kilo. En 2,5 ukers sprekk er innbakt her...
ebbeto sa for siden:
Fra 1. mai til 10. Juli. Ned fra 95 til 88. Altså ikke allverden, men jeg er fornøyd.
Jeg skulle ha vært på en ny kur og gått ned like mye engang til. Sitter å samler motivasjon for å starte på nytt.
Ulempen med denne kuren er at en må være strikt med "vanlige" matvarer, dette gir begrensninger på det sosiale livet. Jeg valgte derfor å ha pause i ferien.
LilleRosin sa for siden:
Jøss, det hørtes veldig bra ut!! :)
Vivendel sa for siden:
Hei. Jeg begynte rett etter påskeferien og har siden da gått ned 4,2 kg + det jeg ikke vet fra før jeg begynte å veie meg. Muligens er det 2-3 kg. Til sammen blir vel dette 6,2 eller 7,2. Det er ikke så mye som de fleste her, men jeg har kun hatt to utskeielser og holdt meg til Atkins og 20 karber om dagen.
Kanskje jeg ville gått ned mer på Ketolysekuren?
Vet ikke hva forskjellen er men ha fått inntrykk av at det er ganske likt.
Selv om det ikke går fort nedover for meg så vil jeg i alle fall fortsette. Det går riktig vei og jeg lever godt under veis. Lykke til.
Nille sa for siden:
Sannsynligvis ikke. Det er ganske likt.Og så lenge du går ned på 20 karber er jo det bedre enn å spise 15 !
[color=purple][/color]
Det er dumt å endre på noe som funker
Torkil sa for siden:
Hei
Jeg er helt enig med Nille, fortsett med det opplegg som fungerer for deg. Jeg synes litt for mange blander filosofier og er litt raske til å bytte slankefilosofi. Det er forståeligt at det kan være fristende, hvis man står stille en stund. Men det er sjeldent det medfører noe ekstra vekttap.
Det finnes mange veier til et lettere liv - finn din ;)
Vennlig Hilsen
Torkil
lillejill sa for siden:
Hva med meg?Jeg eter og eter,men er like sulten:confused:Jeg klarer meg 14 dager,men da må jeg ha søtsaker.Tror det er en spiseforstyrrelse:(HJELP
Jupiter sa for siden:
Hei. Jeg er ny på forumet her selv om jeg har besøkt det ganske ofte over det siste året.
Har sliti med overvekt siden tidlig i tenåra, og da vekta tippa over 110 nå nylig, så tenkte jeg at nå!... Har jojoslanka meg en haug med ganger, bare for å bli feitere når jeg begynner å spise "normalt" igjen. Jeg er altfor, altfor glad i øl også. Vel..
Starta på ny frisk 11 november. Ikkeno øl (såklart), spiser gjennomsnittlig under 20g fett, 4g karb, og 103 g prottis om dagen. Trener hver dag, og klarer stort sett å ligge i 0 på nettoenergien min. Jeg bruker et dataprogram som heter calorieking (anbefales) for å holde track på hva jeg spiser, og hvor mye jeg forbrenner. Fra 11 november til 8 desember har jeg gått ned fra 109 til 103. Er ikke spesielt fornøyd med det, men siden jeg trener, og har fått en ganske drøy muskelvekst så er det vel greit. Må under 100 før jul. Har også gått ned fra 34% kroppsfett den 3 desember, til 29,4% i dag. Det er jeg mer fornøyd med.
valleygirl sa for siden:
holdt på i fem måneder og har gått ned 18 kg. mye de to første månedene, og veldig lite de siste tre... Men en kilo her og en kilo der, blir jo litt til slutt.
Fungirl sa for siden:
4 g karbs???
Fungirl sa for siden:
Begynte 24.mai i år, har totalt hatt 5 ukers pause grunnet sydenferie m mat inkludert og en operasjon av mandler.
Har på 24 uker gått ned 23,9 kg og er meget godt fornøyd med det :)
Jupiter sa for siden:
Noen dager mer, og noen dager mindre. Men det er gjennomsnittet, ja. Går mest i cottage cheese, rent kjøtt og prottisshaker. Noen dager fisk og.
Fungirl sa for siden:
Hva med grønnsaker da?
Vil påstå at 4 g karbs er altfor lite, hvorfor ligger du så lavt?
Jupiter sa for siden:
Jeg tar det jeg trenger av vitaminer ved siden av. Jeg kjører såpass lavt nå, for å få en hard start. Kommer til å øke det gradvis opp til rund 20 mot januar/februar
mamma87 sa for siden:
begynte på ketolyse i april og har tatt av 20kilo,tok av 15 kilo før jeg begynnte med denne kuren,så 35kilo ned nå!:D
MoaMoa sa for siden:
Oi!!! Det var bra Lokkebiff!
Nitja sa for siden:
Er på dag 8 i dag og vekta viste ned rett over 1 kg.
Men får se på fredagen når det skal veiies hva den sier da..
Nicpins sa for siden:
Starta på ketolyse 15.februar i fjor, og har gått ned 38 kilo.
Hurra!!!
:heia:
LilleM0r sa for siden:
Det er så utrolig bra!! Tenk 38 kilo - det er veldig mye på under et år!
Kjempeimponert!! :heia:
Og inspirasjon til meg - starter 20. septemeber og føler at jeg ikke har tatt av så mye. Jeg veier meg ikke for tiden, tørr ikke - er redd for å miste motivasjonen.
Har du fulgt kuren til punkt og prikke hele tiden?
Hva er hemmligheten?
kiril sa for siden:
jeg begynte 2 desember, to dager för det var vekta på 122.2kg og i dag når jeg veide meg var den 117.9 :)
Nicpins sa for siden:
Tusen takk, Lille! :)
Menneh...altså ikke på under et år da. Februar ifjor. Ett år og 10 måneder ellerno sånt, tror jeg. Men ja :ja: jeg er kjempefornøyd!
Har ikke fulgt kuren til punkt og prikke heeelt, for jeg har måttet gjøre noen justeringer underveis ettersom jeg har funnet ut ting jeg ikke tåler. Har eksperimentert endel på egen kropp ja. Og det tror jeg er viktig at man gjør, og tar seg tid til underveis. Ingen kurer eller kosthold kan ha totalfasiten på DIN kropp, du må lytte til den og prøve og feile litt sjøl, og ikke være redd for det.
Jeg kan bl a ikke spise noen slags bær, fordi da stopper vekta heeelt opp. Smoothier er helt utelukket da. (Bjørnen spiser bær om høsten for å klare å legge på seg nok fett til vinteren... :rolleyes: ) Jeg kan heller ikke spise tomater, siden de pr def er et bær. Dessverre. Siden jeg er så glad i dem. :o Dessuten må jeg holde meg unna Atkinsbarer og brøderstatninger. Veit ikke helt hvorfor. Men vekta stopper ihvertfall.
Tror jeg har "blandet" litt ketolyse og litt Skaldeman egentlig, siden jeg spiser mye mer kjøtt og animalsk fett enn hva som står i ketolyseboka. Og så drikker jeg MYE mer vann. Har også tatt meg flere regelmessige "hvileskjær" etter ca 6 månedersintervaller. Det eneste jeg IKKE klarer meg uten er ketolysetablettene; de inneholder alle de vitaminene og mineralene vi trenger for å optimalisere fettforbrenninga. Kjempeviktig. :ja:
Ta deg tid til å kjenne etter på egen kropp du, og eksperimenter litt underveis, så du finner ut hva DIN kropp liker og ikke liker.
Masse lykke til fra meg!
:klem:
Tiram sa for siden:
Jeg begynte 1.september og har gått ned ca 12 kg. Er faktisk ikke helt sikker, lenge siden jeg har veid meg på vekta mi. Jeg er ikke så opptatt av tallet på vekta, men følelsen jeg får i kroppen av å gå ned.:D
inglan sa for siden:
Har holdt på i 16 dager nå og mista 3 kg.
Går litt seint synes jeg, i hvert fall i begynnelsen, hadde venta mer.
Men så trimmer jeg nesten ikke.:o
Karbokarbo sa for siden:
Det her var en motiverende tråd! :)
Jeg fødte for 8 uker siden og startet for 5 uker siden og har gått ned 7 kg på de ukene. (ammer ikke hvis noen ble bekymret nå...). :p
Kommer til å fortsette til jeg går ned ytterlige 12 kg.... stønn.. Må innrømme at egg og salat får en liten klump til å vokse i halsen....:eek: MEN; denne kuren funker jo som fy da! :D
Jabba sa for siden:
Jeg har holdt på i en måned nå og har gått ned 3 kg. Muligens litt mer da jeg ikke hadde vekt før jeg begynte. Min første veiing var 4-5 dager inn i kuren.
slank1 sa for siden:
startet for 4 uker siden og har gått ned 10 kg så langt!!!!!)))))
fysiske mål er :)174 høy og startet på 102 kg:)
Gjett hva den er idag:)
Hillelille sa for siden:
Startet i midten av februar. Veier meg ikke, men har gått ned 4 klesstørrelser. Greier å klemme meg inn i en str til mindre, men da får jeg hengemage, pustebesvær og vondt :P
4me sa for siden:
Jeg startet 05.07.09 Gikk ned 3 kilo på 7 dager.
Mannen min har gått ned ca 7 kilo på en uke!
martine sa for siden:
jeg startet 18 mai - har gått ned 12,5 kilo Fett - ikke tapt et gram muskelmasse, å stortrives med mitt nye liv - der jeg har kontroll både over kosthold og over regelmessig trening. Herlig!
Janis sa for siden:
Startet 2 juni i år, gått ned 10 kg.
Jente 1980 sa for siden:
8 kg idag, startet 29.april. Seint men godt:p
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.