Sugarpill sa for siden:
Jeg har en del strimlet svinekjøtt i kjøleskapet (har ikke fryser) som går ut på dato i morgen. Produsentene forsikrer seg vel med å sette en litt tidlig utløpsdato på kjøttet, så tror dere det holder seg litt lenger?
Sugarpill sa for siden:
Jeg har en del strimlet svinekjøtt i kjøleskapet (har ikke fryser) som går ut på dato i morgen. Produsentene forsikrer seg vel med å sette en litt tidlig utløpsdato på kjøttet, så tror dere det holder seg litt lenger?
lokkebiff sa for siden:
Er det kjøtt med god kvalitet, og har det ligget kjølig hele tiden, vil det nok holde seg litt lengere ja. Svinekjøtt er jo magert, så der er inget fett som vil harskne.
[font=Comic Sans MS][/font]
Alternativt kan du jo steke det opp, eller legge det i marinade, slik at det vertfall holder lengere.
Maxxx sa for siden:
Enkelte produkter holder seg ofte leeenge etter siste dag, da reglene er strenge i Norge. Men i hvert fall med oksekjøtt som ikke er vakumpakket har jeg opplevd at kjøttet ikke holder seg lenger enn siste dag.
Det enkleste er vel å se og lukte på kjøttet for å se om det er godt. Er det antydning til unormal lukt bruker i hvert fall ikke jeg det, selv om det sikkert ikke er farlig.
Sugarpill sa for siden:
Kjøttet er iallefall vakuumpakket, det burde vel hjelpe litt?
Maxxx sa for siden:
Ser og lukter det godt når du åpner pakken ville jeg brukt det om det har gått noen dager over. Kan jo ha en reserveløsning i bakhånd om du velger å ikke bruke pakken.
Egg har jeg hørt holder seg flere måneder etter siste dag. Men meieriprodukter og egg ønsker jeg at gjerne skal ha mange dager igjen når jeg bruker det. Er litt sær der (også). Kjøtt er enkelt å lukte seg til syns nå jeg.
Sugarpill sa for siden:
Jeg skal lukte før jeg smaker. :D
Maxxx sa for siden:
Var å lukte mens det er rått jeg tenkte på.
Sugarpill sa for siden:
Det var det jeg mente også. Uttrykte meg bare litt klossete.:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.