< Tilbake til oversikten

Jeg er ny her

Lovehandle sa for siden:

Har akkurat bestilt ketolysekuren fra ketolyse.no. Noe jeg bør gjøre for å forberede meg? Er helt blank på dette ;)

Nille sa for siden:

Det kan være lurt å fjerne uønskede produkter fra skapene dine. Lettprodukter, sukkerholdige saker etc. Men det er jo ikke så lett om du bor sammen med andre som ikke følger ketolysekuren.

Først og fremst bør du i kostholdet ditt kutte ut matvarer som sukker, butikk kjøpt brød, pasta, ris og poteter. Frukt bør du også holde deg unna en stund. Konsentrer deg i første omgang om å spise ren mat,dvs. null posesauser, supper eller ferdigretter.

Sørg for at alle måltider inneholder proteiner (kjøtt, fisk, fugl, skalldyr, egg, ost) fett (oljer, meieristmør, fet fisk, fett kjøtt, fet ost, noen typer nøtter som mandler, valnøtter og macadamianøtter) og antioksidanter (grønnsaker i alle farger og fasonger).

Du kan også bruke kremfløte, rømme, creme fraische, - men husk på at mange reagerer på disse så begynn forsiktig. Generelt sett tåler de fleste syrnede produktet bedre enn ikke syrnede. Dvs. creme fraische og rømme tåles bedre enn fløte.

Når det gjelder grønnsaker, bruk helst grønnsaker som vokser OVER jorden. Rotgrønnsaker som kålrabi og gulrot har mye karber og har tung egenvekt.

Drikk mye vann 2,5- 3 liter pr dag og helst ikke gå mer enn 6 våkne timer uten mat.

Da er du godt i gang !

Lykke til videre :D

Lovehandle sa for siden:

tuuuusen takk for enkel og grei innføring. Bor alene så her kan jeg slå meg løs:w00t:

Torkil sa for siden:

Hei
Mitt beste tips er å kutte ut brøt,pasta, ris og potet til fordel for blandet salat og grønnsaker- kokte eller stekte og så lese boken grunndig før du starter.
Lykke til - dette går veldig bra, vent og se. :)

Vennlig Hilsen
Torkil

Lovehandle sa for siden:

Ja jeg gleder meg til å komme i gang med boka. Men tenkte jeg skulle tyvstarte litt :p

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.