Hihi....
Har en deal på gang med en kar, og da vil man jo gjøre litt inntrykk, og ikke proklamere "jeg slanker meg" når han dukker opp. Og i morgen kommer han, med ungene, og jeg vil lage noe godt og spise som vi alle kan kose oss med sammen. Noen tips? Kylling utgår, men alle andre tips mottas med takk. :)
Okei. Måtte regne litt på det.. Om man bruker en pose på en halvkilo kjøttdeig, og spiser halvparten av kjøttdeigen blir det ca 17 gram karbo. Litt vel mye. Men om jeg bruker en pose på en kg kjøttdeig, og heller krydrer litt ekstra utenom blir det jo straks mindre, omtrent 8 gram. Og det er jo til å leve med. :)
Nei, vi spiser det ikke og ja, det er mange gram vi snakker om.
Kjøp den tacosausen fra Eurospar (eller hva den nå heter) og bland i kjøttdeigen.
Og så går det jo an og krydre en del på egen hånd, da.
Carinus: takk, den er lagra!
Men slik cumin, her jeg bor er det 4 timer til et sted det kanskje er invandrerbutikk, finnes det andre steder, eller kan man bruke noe annet?
Ellers må jeg vel få noen til å sende til meg. :)
Tapas!! Det er lekker og fristende mat som alle kan spise, enten de slanker seg eller ikke. Ha masse skåler på bodet med hjemmelagde hotte små kjøttboller, fetaost, annen god ost (muggost er nydelig) i terninger, marinert hvitløk, oliven, frittata, ostechips, skivet avokado eller guacamole, forskjellige sauser/dipper, bittesmå Iset-pizza-rundinger, lavkarbobrød med hvitløkssmør osv. Bare fantasien setter grenser. :D
En trenger vel ingen innvandrerbutikk for å få tak i cumin, for det er helt vanlig spisskummen som finnes i alle dagligvareforretninger. :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.