Hei. Jeg har blitt litt interessert i ketolysekuren.
Jeg fødte ett barn i des.06 og var før jeg fødte 101 kg. Nå..snart 8 mnd etter fødsel er jeg 96 kg. Høyden min er 166 cm.
Men ble litt usikker nå da når jeg leste om at man helst ikke skal amme når man går på ketolysekuren. Jeg ammer for det meste bare om natta...
Jeg er nødt til å ha en kick start på slankingen min nå hvis jeg skal få motivasjon nok til å fortsette..har slanket meg mange ganger i løpet av siste 10 åra, men har bare endt opp tjukkere hver gang. Det er nesten så jeg har gidd opp. Helt til jeg leste om ketolysekuren. Det hørtes interessant ut.
Har i allefall lest om mange som har flotte resultater etter denne dietten.
Så også at det har blitt ett nettbassert opplegg for ketolyse kuren, er det noen som er med på det??? hvordan funker det??
Har kjøpt nettkurset. Fire forelesninger som du kan starte og slutte akkurat når du vil, og på hvilket tema du vil. OK. Lærer mye.
Eneste dumme er er at lyden på spørsmålene fra salen er dårlig, så en kan ikke høre hva de spør om. Svaret får en imidlertid med seg, så det er ok.
Har lånt boka, og den har vært god å ha. Ikke alltid en har pc'en med seg. Lettere med bok da, syns jeg.
Jeg har også gått på mange ulike kurer, og gått litt mere opp igjen hver gang, nå tror jeg kanskje at dette opplegget går. Jeg er rett og slett overømfintlig mot mel og sukker!!! Når jeg tenker slik, er det lettere å forstå hvorfor kroppen min har reagert med slik hevelse på alle disse karbohydratene.
Etter 7 uker har jeg gått ned seks kilo. Ikke så mye som jeg hadde håpet på, men kuren er til å leve med, så da er det viktigste at det går nedover.
Jeg har valgt å være med på dette forum, og ikke ketolyse.no sitt forum, blir vel litt overlapping tenker jeg. Dessuten er dette gratis, så...
Det jeg imidlertid har erfart, er at i de fire ukene jeg kun gikk ned et kilo tilsammen, var det godt å hente nytt mot til å fortsette her inne. Hadde veldig lyst å gi opp, trodde ikke dette var noe , nei!!!
Men det løsna, slik de andre sa at det ville gjøre. Mange flotte folk, og mye hjelp å hente her!!!!
Vet ikke om ketolyse og amming, men du kan jo starte litt forsiktig, kanskje. Kanskje det er forskjell om du fullammer eller om du bare ammer om natta..? Sikkert noen andre som vet dette.
Hei takk for svar. [font=Comic Sans MS][/font] Ja boken slank med ketolyse har jeg bestilt så jeg tenker jeg skal lese den først før jeg hopper på noe.:) [font=Comic Sans MS][/font] [font=Comic Sans MS][/font]
Hei
Velkommen. Jeg er innom her av og til :) . Det er veldig lurt å lese boken godt før du starter. Da er muligheten for pangstart størst. DVD/WEB-kurs er et supplement til boken for å øke forståelse og motivasjon samt for å gi svar på vanlige spørsmål.
Hvis barnet kun får morsmelk anbefaler jeg ikke at du går på ketolysekuren, ganske enkelt fordi vi ikke vet om det kan ha noen betydning for barnet. (Mye tilsir at det ikke har noen betydning, men det mangler vitenskaplig dokumentasjon) Veldig mange venter derfor med å starte på ketolysekuren til barnet får annen mat i tillegg til morsmelk.
Lykke til med kuren
Heia... Jeg prøvde meg en dag for å se.hvordan det var..det syns jeg var ikke noe særlig..drakk riktignok 3 l vann..og satt så og si på doskåla hele dagen:D
maten jeg lagde ble ikke noe god..så det var ikke noe særlig...var sulten hele dagen så jeg sprakk allerede på kvelden og spiste minst 5 brødskiver...
Men... har ikke tenkt å gi meg for det da..var fryktelig svimmel den dagen også.
Har fått boka nå da og har lest litt i den. Tror jeg må ha soyaprotein slik at jeg får lagd noe som ligner brød hvis jeg skal overleve på denne kuren.
Og når butikken ikke har blomkål og brokkoli så ble det fryktelig stusselig middag...sånn er det å bo i utkant norge.:)
Har tenkt å prøve igjen bare jeg for forberedt meg litt...syns det er innmari slitsomt å være så svimmel... men men..
Når det er snakk om amming så ammer jeg kun litt om natta etter som vi samsover..på dagen spiser hun grøt, brødskive, middag og fruktmos.
Hei og hopp til deg,
jeg vil anbefale deg og prøve ut polarbrødlappene og frokostpannekakene, du finner de her på sidene. De er supre supplement til frokost, lunsj eller kvelds, Og så utrolig enkle å lage. Har ikke vært sulten en eneste dag på kuren jeg ;)
Hei takk for svar.. Ja jeg har funnet polar brødene og lavkarbo brød..så har lagret disse oppskriftene... polarbrødene så i hvertfall enkle ut..er noe sånt jeg må ha for å få det til å funke..det må være litt lettvindt å få til riktig mat. hvertfall frokost og kvelds.
Skal lete litt og se om jeg finner disse pannekakene også... takk for tipset.:D
Hei
Svimmelheten kan skyldes at du ikke tar ketolysetablettene? er du svimmel tros tablettene anbefaler jeg 1 1/2 L mineralvann daglig eller litt seltin/ LO-salt på maten en ukestid. Forskyvninger i mineralbalansen er vanlige i starten.
Lykke til
Torkil :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.