< Tilbake til oversikten

Jeg må da nødvendigvis være i ketose?

Sugarpill sa for siden:

Jeg fikk ikke utslag på stixen i dag, og har mistanke om at det har med medisinene jeg tar for tiden. For, jeg må jo være i ketose når jeg spiser mindre enn 20 gram karbohydrater om dagen?

Det må nevnes at jeg fikk utslag i går, når jeg ikke tok medisinene.

tech sa for siden:

Går vekten ned da? Hvis den gjør trenger det ikke å ha noe å si..

Sugarpill sa for siden:

Jeg har ikke veidag før søndag, så jeg vet ikke om vekten har gått ned. Første uka går man ned vann uansett, så resultatet blir ikke nøyaktig.

Nille sa for siden:

Hvis du spiser mindre er 20 gram pr dag bør du absolutt være i ketose. Stix forteller jo ikke hele sannheten. De forteller bare hva som skjer i urinen din, ikke jva som skjer i kropppen. Fikk du utslag med samme matmengde uten medisiner er det nærliggende å tro at det er medisinene som på en eller annen måte påvirker prøveresultatet.
[color=purple][/color]
Jeg ville ikke bekymret meg i det hele tatt over manglende utslag. jeg er i det hele tatt ikke særlig begreistret for disse stixene, for jeg mener de skaper unødig engstelse/frustrasjon og faren for at folk endrer noe som allerede er bra nok, - bare fordi stixen ikke viser noe resultat !
[color=purple][/color]
Ta det med ro du Zen - du er så flink å strukturert atte !
[color=purple][/color]

Nila sa for siden:

Helt enig med Nille.

Sugarpill sa for siden:

Takk! Jeg burde egentlig bare hive de stixene!

Jeg er en av dem som får få fysiske symtomer på ketose, hvis noen lurer på hvorfor jeg ikke greier å kjenne det selv.:)

Nille sa for siden:

Mange får ingen utslag, hverken på stix elller i form av "symptomer", når de er i ketose. Spesielt gjelder det de som går ut og inn av ketose ofte eller har vært i ketose lenge.
[color=purple][/color]
[color=purple][/color]

Sugarpill sa for siden:

Og ingen har vel vært flere ganger ut og inn av ketose enn meg...:o

Ullabulla sa for siden:

Selvom jeg holder meg under 20 karbo pr. dag viser stixen en så svak rosa farge (mellom 0-5) at jeg er i tvivl om jeg er i ketose eller ei. Jeg tror jeg er en av de personer som det gir lite utslag på. Da jeg tok 3 spsk MCT olje pr. dag ble utslaget betydelig kraftigere, men jeg har jo også lest at oljen er med til å frigi ketoner. Om den kraftigere fargen på stixen er ensbetydende med at fettforbrenningen er større fordi jeg tok MCT oljen er jeg også sterk i tvivl om. Syntes ikke jeg så noe nevneverdig på vekten. Ei heller fikk jeg det "energikick" som jeg har lest om man skulle få.
Noen som sitter med andre erfaringer??

Nille sa for siden:

Har du utslag på stix, uansett hvor svakt, så ER du i ketose. Fargen betyr lite/ingenting om hva som skjer i kroppen din. Det er vanlig at man får mer utslag på stix om man spiser et fettrikt måltid eller om man spiser cocosolje eller MCT. Fettforbrenningen ER større når du drikker MCT, men ikke nødvendigvis kroppfett. Stix forteller som sagt bare hva som skjer i urinen din, ikke hva som skjer i kroppen. Noen ser resultat på vekten fordi forbrenningen speedes opp. Andre ser ikke noe resultat i det hele tatt. Oljen virker ikke likt på alle !

Mer om ketose her: Alt du har ønsket å vite om ketose - se post nr. 1

Om du ønsker erfaringer fra andre ang. MCT olje, anbefaler jeg at du starter egen tråd, da vil du få mer svar, siden dette er en spørsmål/svar/ketose tråd og ikke alle leser den! :)

Nille sa for siden:

..og få har vært så leeeeenge i ketose som meg :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.