< Tilbake til oversikten

Lite vekttap på induksjon

SIS sa for siden:

hei=) jeg har gått på induksjonen i en uke nå og synes dette går veldig tregt. begynte på 76.4 kg og ligger nå og vaker mellom 74.7 og 75.2. jeg har ikke gått ned nå på 6 dager. hvor mye bør jeg kunne forvente å gå ned på induksjon? er dette unormalt? prøver å å ligge på 15 karber om dagen for å se om det hjelper. begynte med det i går..

Dadda sa for siden:

Hei ! Jeg kan ikke gi deg svarene men ville bare fortelle at jeg har opplevd det samme. Holdt meg på under 15 karber pr dag. Merket det imidlertid bedre i antall cm/målene enn vekt. Vekten er etterhvert nå også sakte på vei ned. Mulig at det går tregere for noen av oss enn andre ? Ikke gi opp :) du vil merke forskjell etterhvert :) Lykke til!

SIS sa for siden:

takk for trøstende svar. har du en journal jeg kan følge med på? er liksom litt trøst å følge med andre som er i samme båt..

lokkebiff sa for siden:

Hei!!
[font=Comic Sans MS][/font]
Antall karber er èn ting. Men andre ting som kan hidre vekttap er kunstige søtstoffer, meieriprodukter, nøtter og alkohol.
Nok fett er også viktig å få i seg, og ikke minst nok vann!!
Håper du finner ut av det!! Lykke til vidre!!
:klem:

Nille sa for siden:

Syns 1,2 kg på en ukes induksjon er flott jeg ! Og det mener de fleste her inne. Men det er slike håpløse situasjoner som oppstår om man veier seg hver dag. Vekten vil - uansett hvor man er prosessen - kunne veksle med opptil 1-2 kg fra en dag til en annen.

Skjønner uansett ikke hvordan en kan være misfornøyd med et slikt vekttap. De fleste liggert under 1 kg pr uke i snitt. 0.5 - 1 kg er normalen. Ikke sammenlign dere med andre eller les historiene om de som tar av 3-4 kg på ei uke. De er unntakene. Tro mg, det er slett ikke vanlig at folk gr ned så mye. Om OM de gjør det så er det som regel folk som i utgangspunktet har mye å ta av. Dess mer de har, des raskere går det i starten. Og menn tar av fortere og mer enn kvinner. Slik er det bare. Husk at alle er unike.

Og å gå ned til 15 karber på Atkins er skjeldent eller aldri noen vits i. Erfaringen viser at 20 karber bør være et minimum. I alle årene jeg har hold på har jeg kun i få tilfelle opplevd at noen har hatt noe utbytte av å kutte ned. Snarere tvert i mot. Og OM man skal kutte karbene bør man iallefall gi det 3-4 uker før en kutter som et forsøk på grunn av manglende vekttap. Ikke etter en eller to uker. Kroppen må få tid til å venne seg til det nye regimet !! Det er absolutt ingen Atkins anbefalt fremgangsmåte og jeg fraråder det på det sterkeste.

I en slankeprosess er tålmodighet en viktig egenkap. Utålmodighet fører kun problemer med seg.

Å gjøre sin egen versjon av filosofien etter en uke eller to er uklokt og man risikerer å ødelegge mer enn man "fikser".

Vær heller nøye med å følge filosofien 100% og ikke ta noen snarveier. Hold dere til tillatte matvarelista - både nr det gjelder mengde og tillate varer. Da vil dere se resultater !

Om dere ikke har lest boka, eller har den norske versjonen, - suppler med dette:

SIS sa for siden:

takker for et fornuftig svar, nille.

Dadda sa for siden:

...henger meg på takken til Nille. Tror nok mitt inntak av Pepsi max sinker vekttapet mitt...men er redd at jeg kommer til å dette av dietten hvis jeg kutter den også...redningsplanken min :o
jeg har ikke laget journal enda, men det hadde kanskje vært en god ide :)
Ha en fin diett-dag !

Nille sa for siden:

Om dere lager journal er det mye lettere å holde oversikt over detaljer og det er lettere å få hjelp om man har problemer. Da er "hele altet" samla på en plass liksom.
[color=purple][/color]
Det er ikke mulig å lese alle journaler heller, men da kan man søke hjelp i en annen tråd ute i åpent forum og henvise til journalen.
[color=purple][/color]
"Jeg trenger hjelp til...... Kan noen ta en titt i journalen min.... etc etc"
[color=purple][/color]
Så vil vi hjelpe så godt vi kan ! :)
[color=#800080][/color]
Skriver man journal kan man goså gå tilbake til egne ting, finne ut hva som funket og hva som ikke funket.... i det hele tatt. Verdifull dokumentasjon.

Dadda sa for siden:

:) Da skal jeg prøve å gjøre det. Takk Nille !!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.