< Tilbake til oversikten

Litt over en uke på ketolyse

Linn H sa for siden:

Her har det skjedd mye på kort tid ja!! Ikke alt like positivt, men jeg fortår at det er kroppen som reagerer på det nye kostholdet.
Jeg har gått ned 2 kg og det er jeg veldig fornøyd med:D

Kviser og herpessår rundt munnen har avløst hverandre på løpende bånd..:eek:

har fått mensen!!! Selv når jeg har hormonspiral og ikke har sett snurten av den på flere år..( skal innrømme at den var moden for utskifting men det er jo påfallene at det skjer nå)

Hodepine og diverse startplager er nå borte:D

Føler meg fremdeles som en bakeovn:eek:

Har fått smakssansen tilbake...fikk maten litt opp i halsen i starten..synes alt smakte fet/kraftig kost, så nå spiser jeg litt mer enn de første dagene.

Har et spørsmål til dere erfarne.

Hvordan beregner dere antall karbohydrater.. setter dere opp matplaner eller bare beregner dere fra måltid til måltid og dropper kvelds hvis dere spiser for mye før på dagen. Jeg synes denne tellingen er vanskelig.
Noen gode råd der ute?

Takk skal dere ha>!:)

Gerd sa for siden:

Heisann.
Grattis med flott start :D

Jeg lagde meg ukeplaner. Det letta både planleggingen og handlingen. Jeg veide maten i begynnelsen, men etter kort tid setter det seg i fingrene og det er lettere å ta det på feelingen...
Det beste er å vite hva man skal ha i løpet av dagen. Man skal ikke være sulten på kuren :)

Du kan se på mine ukeplaner her: forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=13894

Lykke til videre :D

Linn H sa for siden:

Takk skal du ha! Har sett på dem nå men er usikker på om jeg forstår karbo utregningen din. Spiser du ikke mer en 12-13 gram om dagen? Eller er det f.eks der du har ziggis polarbrø 1 karb per brød?

Det er nok veldig smart det du gjør med å sette opp en plan for uken.:)

Gerd sa for siden:

Jeg har alltid ligget på mellom 15 og 20 karber for dagen. Karbeinnholdet på ukeplan er regna ut pr ca porsjon, jeg har nok spist mer enn den porsjonen, viss du skjønner hva jeg mener(litt rotete forklart :o )

ang ziggybrød, ja 1 karbe pr brød. + pålegg :)

Linn H sa for siden:

Flott! Da har jeg forstått planen rett:) Skal sette meg ned i kveld og lage en råkopi av din hehe :)

takk skal du ha:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.