< Tilbake til oversikten

15 år og ketolysekur?

seffa123 sa for siden:

Hei alle sammen ;)
Jeg er en 15 år gammel gutt som veldig har lyst til å gå ned i vekt.. veier 75kilo nå og er ikke fornøyd med meg selv.. Kan jeg begynne på Ketolyse kuren? Koster varene mye som er inni i boka? og trenger jeg de tablettene?

Anne sa for siden:

Hei seffa123
Velkommen til lavkarbo.

I utgangspunktet så syns jeg ikke ungdom skal slanke seg, men det hender de bør gjøre noe med kostholdet sitt. Vet ikke hvordan du spiser , trener og lever, så det er litt vanskelig å si hva du skal gjøre.

Vil allikevel spørre; Hvor høy er du? Er du egentlig overvektig og i tilfelle hvor mye. Husk du er i en veldig utviklingsperiode. Trenger mye energi som kan gi deg det du trenger av næringsstoffer for å utvikle skjelett og muskler på sunt vis.

Vil tro ketolyse kan være litt voldsomt å starte med, men du har sikkert ikke vondt av å kutte event noe av karbene som forbrenner fort...som noe melmat, pasta, snop, kaker osv...Du skjønner sikkert. Brus og potetgull. Sier dette fordi jeg har 3 voksne barn. Ikke lenge siden de var på din alder og jeg så hva de kunne spise....:o

Fortell litt mer om deg selv, hva du spiser, trener og høyde mm.

Skal du gå ketolyseveien, så vil jeg anbefale deg å melde deg inn på Ketolyse.no. Der vil du få veldig god oppfølging, hvis du syns ketolyse er nødvendig. Det anbefales ikke med mindre du har minst 10 kilo du vil ned. Tror jeg i første rekke ville anbefalt deg en noe moderat lavkarbo kosthold ala Lindberg.

Fortell litt mer da...:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.