Tussa sa for siden:
[Avsport fra "Er du hun- eller hankjønn?".]
Når er man jente? Og når er man kvinne? Eller er jente og kvinne det samme?
Bare litt nysgjerrig på folkets mening. :cool:
Tussa sa for siden:
[Avsport fra "Er du hun- eller hankjønn?".]
Når er man jente? Og når er man kvinne? Eller er jente og kvinne det samme?
Bare litt nysgjerrig på folkets mening. :cool:
mofe sa for siden:
Kommer an på øyet som ser! Jeg er ung kvinne i mine øyne. I andres øyne er jeg kvinne, dame, jente..
Trixie sa for siden:
Bare jeg ikke blir kjerring....
Trixie :)
Tussa sa for siden:
Gerd sa for siden:
Jeg er kjærringa til gubben... Og jeg tar det som et stort kompliment! For kjærring betyr: Det kjæreste du har.... :D
[color=darkgreen][/color]
Ellers så ser jeg på meg selv som ei jente, jeg... Kvinne høres så voksent og "pen dame"-aktig ut... Så en rampejente, ja :D
[color=darkgreen][/color]
Tussa sa for siden:
Kjerring kan, for meg, være to ting. Det ene er som du beskriver Gerd, og det andre er ikke å trakte etter. :lol:
Selv kan jeg være både kvinne og fantejente, alt etter som. ;)
Jente høres så fryktelig ungt ut, synes jeg. Rampejente er jeg med på, det høres bedre ut enn rampekvinne.
jeef-micro sa for siden:
jeg er jente... eller siden jeg er trønder er jeg veitj, eller dråk, men det blir jo det samme...
bare ikke kom og kall meg førkje
Nannah sa for siden:
Blir bare kalt for Trollet jeg...lol...:)
tech sa for siden:
Jeg vet ikke jeg, jeg liker egentlig å referere til hunkjønn som kvinne, det viser liksom litt mer respekt, og i og med at jeg selv liker helst å bli kalt en mann istedetfor gutt..
Tror jeg personlig setter grensen på 18 på når man går fra "jente" (er man myndig så er man myndig :P) i hvertfall.
Men alikevel, så synes jeg kvinne høres litt sånn "gammel dame" ut som Gerd sier hehe, så jeg føler meg litt rar når jeg kaller yngre mennesker som det :p
xtra sa for siden:
Jeg tenker at skillet mellom jenter og kvinner ikke bare handler om alder, men også om livsinnstilling og modenhet.
En kvinne tar ansvar for seg selv og sitt eget liv. I tillegg er det selvfølgelig mange kvinner som har fått eller har tatt på seg ansvar for andre, men det er ikke et kriterium.
Dessuten er en kvinne et menneske som vet at alle hennes valg får konsekvenser, og hun tenker gjennom konsekvensene før hun treffer valg av avgjørende betydning for seg selv og andre.
Så jeg er kvinne :)
Jeg synes det ser litt dumt ut i f eks kontaktannonser:
Jente, 48 år, søker gutt.
Da lurer jeg ofte på hvor langt hun har kommet i livet :)
kristih sa for siden:
Hehe kan det väre som med kuer?? De er kviger til de får en kalv,etter det er de kuer:-) ¨
Så ...jente til man får barn, kvinne etter???
:lol:
Nille sa for siden:
Jeg er sånn "jatakk begge deler" jeg - eller dvs. ALT. Jeg er jente, kvinne, dame, classy chick/lady, kjerring - og om jeg vil kan jeg være skikkelig "bitch" også :p ...eller enoooormt barnslig !
Når jeg er hva kommer an på dagsform og humør, og hvem jeg er sammen med akkurat da. Sambo påstår jeg garantert må ha "multiple personalities"
Hyper sa for siden:
Jeg refererer iallefall til meg selv som jente..Selv om jeg snart fyller 25....;)
Lemen sa for siden:
Jeg har alltid kalt meg selv for jente, kvinne er litt fremmed for meg, det samme er dame. Men nå sa en kompis nylig til meg at "du er en oppvakt dame", så da er jeg kanskje det da. Heller dame enn kvinne. :ja:
Lykkelita sa for siden:
Jente om dagen, kvinne om natten..:D
hede sa for siden:
ungjente - til 16
jente - til 20
kvinne - til 40
dame - 40+
min personlige mening
hede
Nille sa for siden:
:eek: Jeg er skjelden dame altså ! Som jeg skrev; Jeg er ALT. Jeg er jente, kvinne, dame, classy chick/lady, kjerring - og om jeg vil kan jeg være skikkelig "bitch" også :p ...eller enoooormt barnslig ! Og jeg er 50 :p
Photobscura sa for siden:
Jeg er forvirra.
hede sa for siden:
Nille,
Ingen regel uten unntak!!
hede
Elanessë sa for siden:
Jeg er 23 år og ser meg selv som ei jente. Føler meg merkelig og syns det høres rart ut når f.eks mødre sier "kom hit da og flytt deg for damen som skal forbi" og da tenker på meg :p
Veggpryd sa for siden:
Jeg fylte 40 for et par måneder siden, og gruet meg helt forferdelig til å tre inn i gamlingenes verden. 40 har vært et magisk tall for meg lenge før jeg fylte 40 (har gruet meg lenge... he he). Syntes jeg kunne se på folk om de hadde rundet 40 eller ikke. Ja, jeg vet. Skikkelig tåpelig.:flau:
Tror kanskje det er litt aldersbestemt hvordan man ser jente/dame forskjeller. En på 25 år vil nok se på meg som en dame og ikke jente. For en 18-åring er jeg gammel. Mine jevnaldrende ser på meg som ung (selvfølgelig! :D ), og de som er eldre enn meg ser på meg som en ung dame.
Når det gjelder hvordan man selv føler seg, er jeg enig med xtra.
Hyper sa for siden:
Sånn tenker jeg og!!...
Jobba jo som frisør før, og da ble jeg til stadighet kalt "damen"....
Gikk et sekund eller to, før jeg faktisk skjønte at det var MEG de mente;)
Smula sa for siden:
Enig. Og det har IKKE NOE med alder å gjøre!
lokkebiff sa for siden:
I`m a BITCH (Babe In Total Control of Herself):D
veitja sa for siden:
"Kjærring" i disse traktene er hvis man har mann og over 2 barn... :rolleyes:
Har vanskelig for å kalle meg selv "kvinne", sier som regel jente... :p
Men synes det kan høres litt barnslig ut noen ganger igjen.. hihi... ikke
enkelt det derre der .. .:confused:
23 år? Du er da bare barnet:D
veitja sa for siden:
Men er litt rart å kalle meg jente når jeg har to barn igjen ... :confused:
hihi.. jeg HAR jo en jente :eek:
Hehe, skjønner:)
Men du har jo svart deg selv med nicket ditt da;)
Siljevanilje sa for siden:
jeg ser på meg selv som en ung dame, puntkum..
men hvordan andre ser på meg det har jeg ikke peil på :)
veitja sa for siden:
Ja ikke sant :geip:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.