< Tilbake til oversikten

Whey-protein til baking?

Iset sa for siden:

Jeg mener å ha lest at det kan brukes, men vil bare dobbeltsjekke. De hadde ikke soyaprotein på helsekosten da jeg var der sist, og jeg kjøpte heller med meg en Whey-protein uten smak. Kan jeg bruke denne i brød- og pizzabaking og diverse?

Sirene sa for siden:

Jeg bruker en del whey (myse) protein til baking, når jeg har laget min egen glutenfire variant av fedonbrød. Erfaringen er, at det får røren til å heve ganske raskt, og da er det best å ikke la det heve for lenge, da bollene ellers blir ganske flate. Men det gir god smak og god konsistens, hvis man passer på dette.

Iset sa for siden:

Tusen takk for svar, da prøver jeg å lage en pizzabunn i dag. :)

elian sa for siden:

Blir ikke wheyproteinet ødelagt ved tempraturer over 120gr? :confused:

Iset sa for siden:

Blir det? :nervøs:
Jeg mener å ha lest i oppskriftshefter fra bla. Multipower, at de har brukt whey-protein i både pannekaker og brød?

elian sa for siden:

Jeg leste noe om det inne på www.fitnessprat.no.... Skal se om jeg finner det... :)

Nille sa for siden:

Når du blander det med så mange andre ting/ingredienser vil ikke temperaturen bli så høy at det er noen fare for at det ødelegges. Jeg har brukt det mange ganger uten problem !

Iset sa for siden:

Da prøver jeg iallfall. :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.