< Tilbake til oversikten

Oatmeal frittata

Enid sa for siden:

En rett som er perfekt for Lindbergere!

Leste om det i en roman jeg leser nå; det høres utrolig godt ut! Surfet litt rundt på nettet og kom fram til at dette må være oppskriften:

Lag en porsjon havregrøt, litt tjukkere enn du pleier
Rør inn ett egg
Stek som lapper i stekepanna

Server med cottage cheese og jordbær

Kan også lages med tilsetning av feks vanilje-proteinpulver, og med hakket eple og kanel, eller muskat og kardemomme. Kan sikkert varieres i det uendelige!

Dixie sa for siden:

Dette falt i smak hos både meg og hos storebror (Snart 2 år. Han er sær i kosten). Men, lappene gikk lett i oppløsning. Kanskje jeg burde lage grøten tykkere?

Enid sa for siden:

Kanskje prøve med et ekstra egg, eller litt johannesbrødkjernemel?

Huldr sa for siden:

Å, nam! Dette kan jo jeg spise! :)

(Og HURRA! Enid er hjemme igjen!! :spent:)

Huldr sa for siden:

Mine erfaringer:

Jeg lagde dette i går kveld. Jeg lagde ikke så veldig tykk grøt, for jeg leste ikke oppskriften før jeg startet ... :rodme:

Dermed ble røra nok litt tynn, og hang ikke sammen så godt. Jeg tok i litt Johannesbrødkjernemel, men ikke så mye, visste ikke hvor mye det ville svelle. Men smaken ble fortreffelig! :D

I dag tilsatte jeg en god del mer jbkm (hadde igjen røre fra i går), og lappene hang bra sammen. Men smaken, eller rettere sagt konsistensen, ble heller limete ... Neste gang lager jeg nok heller tykkere grøt.

Jeg hadde for øvrig blåbær på. Nam!

Tussa sa for siden:

Er disse gode?

Huldr sa for siden:

Jeg synes det :). Men man bør steke dem godt så det ikke blir grøtete inni. Og så er det veldig godt med vanilje i røra!

Tussa sa for siden:

Må prøves ut ved en anledning. :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.