Leste om det i en roman jeg leser nå; det høres utrolig godt ut! Surfet litt rundt på nettet og kom fram til at dette må være oppskriften:
Lag en porsjon havregrøt, litt tjukkere enn du pleier
Rør inn ett egg
Stek som lapper i stekepanna
Server med cottage cheese og jordbær
Kan også lages med tilsetning av feks vanilje-proteinpulver, og med hakket eple og kanel, eller muskat og kardemomme. Kan sikkert varieres i det uendelige!
Dette falt i smak hos både meg og hos storebror (Snart 2 år. Han er sær i kosten). Men, lappene gikk lett i oppløsning. Kanskje jeg burde lage grøten tykkere?
Jeg lagde dette i går kveld. Jeg lagde ikke så veldig tykk grøt, for jeg leste ikke oppskriften før jeg startet ... :rodme:
Dermed ble røra nok litt tynn, og hang ikke sammen så godt. Jeg tok i litt Johannesbrødkjernemel, men ikke så mye, visste ikke hvor mye det ville svelle. Men smaken ble fortreffelig! :D
I dag tilsatte jeg en god del mer jbkm (hadde igjen røre fra i går), og lappene hang bra sammen. Men smaken, eller rettere sagt konsistensen, ble heller limete ... Neste gang lager jeg nok heller tykkere grøt.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.