tullann sa for siden:
Hvilke grønnsaker kan jeg ha i salaten når det skal være minst mulig karbo??
Hva har du i salaten din sammen med feks egg, kylling, skinke.
Nevn alt du kommer over... jeg aner nemlig ikke!!!
tullann sa for siden:
Hvilke grønnsaker kan jeg ha i salaten når det skal være minst mulig karbo??
Hva har du i salaten din sammen med feks egg, kylling, skinke.
Nevn alt du kommer over... jeg aner nemlig ikke!!!
Viclin sa for siden:
Jeg lager alltid den samme: Hjertesalat/isberg/rapid eller annen salat, agurk, cherrytomater og purre.
Lemen sa for siden:
Jeg bruker bl. annet:
ruccola, hjertesalat, isbergsalat, tomat, agurk, paprika, rødløk, fetaost, revet hvitost, soltørket tomat, blomkål, purre, sukkererter, oliven, nøtter, baconbiter pinjekjerner (usikker på kh i pinjekjerner).
Selvfølgelig ikke alt på en gang da. ;)
Gerd sa for siden:
Crispysalat, ruculla, kylling, løk og fetaost er min faste lunchsalat :D Smakfull og god!
tullann sa for siden:
tusen takk folkens.
Denne synes jeg er så god, men usikker på om det er no serlig. Noen som vet?
Issalat, agurk, kylling(eller egg og skinke), paprika, rødløk, mais, 2-3 ss kesam med masse pepper på toppen.
håper på svar, for dette vil jeg spise ofte om det er sundt nok.
Lemen sa for siden:
Nå kommer det jo litt an på hvilken filosofi du følger da, du har ikke oppgitt noen, så da er det vanskligere å gi råd. Sånn generelt synes jeg det så ut som en ok salat, bortsett fra maisen da, som har en del karbo. :)
Lemen sa for siden:
Også sjekka jeg nå kh i kesam, 4,8 kh, mulig litt i meste laget det også. :)
tullann sa for siden:
filosofi? prøver å spise så lite karbohydrater som mulig bare. jeg ammer ennå, så jeg følger ikke noe slavisk
Lemen sa for siden:
Ok, jeg visste ikke at du ammer. Da er det anbefalt å ikke spise så lite karbo at du kommer i ketose. (Det er indviduelt hvor den grensen går, men noen er i ketose helt opp i 30-40 kh.) Fordelen med å ha en filosofi er at det er faste rammer på hva en kan eller ikke kan spise. Fedon passer fint for de som ammer, og det er ofte lurt å lese litt om hva som er teorien bak lavkarbo, da blir det så mye lettere å forstå prinsippene og sette sammen maten. :)
themonk sa for siden:
Maisen har cirka 20% karbo, så den er ikke helt bra. Det er vel strengt tatt ikke en grønnsak heller. Godteri er en bedre betegnelse. :) Godt er det i alle fall.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.