< Tilbake til oversikten

Bakemiks VS. soyaprotein

Kokosbolla :o) sa for siden:

Jeg ser inne på oppskrifter at de fleste inneholder soyaprotein - hvordan er det i forhold til bakemiks ?
Da jeg bestilte fra ketolyse.no så har jeg visst trykket feil på knappen og fått to bokser med bakemiks. Mente jeg skulle trykke for en boks med soyaprotein.

Alt annet som er med i oppskrifter - som soyaflaker, johannedbrød et eller annet fås på helsekosten eller ?
så jeg slipper å bestille fra nettet og heller kjøpe med en gang når jeg trenger det.

Gerd sa for siden:

Jeg bruker bare bakemix.

Det andre kan kjøpes på helsekost :)

Bee sa for siden:

Jeg liker faktisk soyaproteinen best jeg. Synes ikke det er noen vond smak av det i det hele tatt.
Bakemiksen synes jeg blir litt....svampete???

Torkil sa for siden:

Hei
Her er de optimale svar. "Noen liker moren andre datteren"
I vanlig bruk er det ikke stor forskjell på soyaprotein og bakemiks. Man kan bruke dem om hverandre i oppskrifter.
Det er smaken som blir avgjørende. Eller om man har allergi. Miksen inneholder gluten og melkeprotein - soyaprotein ehh- soyaprotein.

Vennlig Hilsen
Torkil :)

LilleRosin sa for siden:

Takk for godt svar, Torkil. Ja, det er godt vi er forskjellige. :)

Kokosbolla :o) sa for siden:

Tusen takk for svar Torkil :)
Veldig greit å vite - ble veldig snurt over å få to bokser.
Men da gjør det jo ikke noe.....

Elanessë sa for siden:

Må bare spørre her... finner det ikke noen "små" bokser med soyaprotein?
Var på helsekost i går og det jeg fant var noen svææære bokser til 279 kr. Kunne tenkt meg bare litt jeg :rolleyes:

Ullabulla sa for siden:

Jeg har studert litt på priser på nettet på soyaprotein og synes de kommer dyrere ut enn den fra ketolyse. Hvis man bestiller f. eks. 3 bokse fra ketolyse synes det for meg å bli billigere selv med frakt.
Takknemlig om noen kan fortelle meg om billigere soyaprotein som fås kjøpt andre steder da jeg etterhvert bruker en del av dette produktet.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.