< Tilbake til oversikten

Flere som nylig har startet her?

Elanessë sa for siden:

Hadde vært kjempefint å komme i kontakt med noen som også ganske nylig har startet på induksjonen. Jeg er på dag to i dag :)

Life_Tone sa for siden:

Jeg!!
Starta på onsdag med Atkins :p
Skal veie meg kommende onsdag, men har drevet med smygveiing :o
(Har gått ned 2 kilo allerede!!)

Hvordan går d med deg og din vekt?

Elanessë sa for siden:

Hei Life Tone, så koselig at det var noen flere her :klem:
Og gratulerer med vekttapet..!!

Med meg går det realtivt bra... Har holdt meg til ganske få karb denne uka jeg har holdt på. Er veldig spent på om jeg er i ketose eller ikke... skal kjøpe stix i uka som kommer. Men jeg sliter litt med å finne ting å spise uten å bli kvalm på det. Blir ganske fort kvalm om jeg spiser det samme hele tiden - så prøver så godt jeg kan med å finne nye ting å spise. Trenger mange valgmuligheter kjenner jeg. Men skal sette meg ned og finne ut hva neste uke skal bringe ja :)

Angående vekta så vet jeg ingenting. Holder på å døøø av nysgjerrighet. Har snart holdt på ei uke, og har veiedag på mandager. Så snaaart får jeg vite noen svar :D Er kjempespent ja!

Elanessë sa for siden:

Var forresten kjempekoselig at du skrev her! Morsomt at du også nylig har begynt på Atkins. Ser at du har ca samme vekttap-mål som meg også, og det var litt gøy :D Dette tror jeg vi klarer!

Life_Tone sa for siden:

Vi får stötte hverandre vi 2!! :D
Ja fytti katta, d var så uvant med egg til frokost de förste dagene at jeg ble skikkeli kvalm, kastet nesten opp för jeg var ferdig med maten :p

Er de der stixene dyre eller? skal se om jeg får tak i dem her i Finland. Har du noen anelse hvor lenge man er i den der lipolysen (eller hva d nå het)? er vel ikke for sent for meg å teste d i uka da jeg starta på onsdag?

Har du noen supre middagstips eller?
Man må jo lage noe som samboer'n kan spise å :rolleyes:

Lykke til med veiinga i morgen!!
Du må oppdatere meg :)

Elanessë sa for siden:

Ketolysestixene koster 69 kr for 50 stk ikke på ketolyse.no's nettbutikk HER Ser ut som de selger til utlandet ettersom det var en egen porto for det.
Jeg skal bestille derifra i dag. Stix, bakemix og soyaprotein tror jeg det blir. Skulle jo selvsagt hatt stixene litt tidligere ettersom de fleste bruker dem i begynnelsen. Men jeg er jo egentlig litt i begynnelsen enda da... så har lyst å kjøpe dem for er så nysgjerrig.

Og ketose tror jeg man er i så lenge man er under en viss karbinntak-mengde..? Så da blir det utslag på stix'ene ja. Så det er aldri for sent å teste.

Middagstips har jeg iiingen av nei :rolleyes: Er så utrolig lite kreativ og fantasifull. Må særiøst skjerpe meg der. Surfet litt rundt på forumet her i går, og det hjalp litt.
Har vært og kjøpt meg en oppskriftbok i dag som jeg forhåpentligvis får fylt ut etterhvert...
Samboeren her lever for karbohydrater og nekter å gi opp dem. Så vi har et temmelig forskjellig kosthold nå kan man si :rolleyes:
Men går greit da... han har ansvaret for sin egen mat, og jeg har for min. Håper du finner noe dere kan spise sammen da...
Jeg skriver i dagboka mi det jeg spiser om dagene, så du kan jo ta en titt der, men det er jammen ikke særlig fantasifullt :p enda

Og veiing ja: Siden forrige mandag har jeg gått ned nøyaktig 3 kg

Life_Tone sa for siden:

Er jo suuupert d da!! Grattis :klem:
Snart onsdag nå, så jeg får veie meg.. håper jeg er like flink som deg :D
Samboer'n min lever for potet!! må ha d nesten hver dag..
Skal sjekke ketolysesjappa ja!

Life_Tone sa for siden:

Ser at du spiser mye lapper!
Er d lov i induksjonen da? d er jo frö og slikt i dem..
jeg skulleså gjerne spist noe annet enn de jäkla eggene på mårran :eek:

jeef-micro sa for siden:

Dere kan se på Ziggys lapper... er egg i de, men mange som bruker de i steden for feks brød o.l.

forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=11874
der er linken i allefall...

når det gjelder å ikke spise det samme så ofte, så vil jeg anbefale å gjøre som Gerd :) Hun skrev ukelister med plan for hva hun skulle ha til alle måltider :)

lykke til begge to!

Elanessë sa for siden:

Ja er det er Ziggy-lappene jeg spiser. Eller photoburka (eller hva det var hun het :p ) sin versjon av dem. Er ca.1 karb per lapp bare, så det må være lov på introduksjonen ja.

Life_Tone sa for siden:

Men i de er d jo cottage cheese, å d er vel heller ikke lov i 1. fase? :confused:

Elanessë sa for siden:

Det er ikke Cottage cheese i photobscuras lapper. Men hvis man holder seg under 15-20 karb i løpet av 1.fase, spiller det noen rolle hva man spiser egentlig? :confused:

Nille sa for siden:

Har du lest boka ? For JA - det spiller stor rolle med sammensetningen av maten. På Atkins skal man spise MINST 20 karber pr dag, og hovedvekten av disse SKAL bestå av grønnsaker.
[color=purple][/color]
Det er også en "tillatt matvare liste". Står det ikke på lista skal du ikke spise det. Årsaken til at Atkins funker er nettopp type mat man spiser.
[color=purple][/color]
Det er sikkert greitt å spise hva du vil bare du holder deg under 15-20 karber på andre filosofier. Det kan funke for noen. Men da følger du IKKE Atkins ! :)
[color=#800080][/color]
Les mer her:
Reglene for induksjonen
Tillatte matvarer på Atkins Induksjon
[color=purple][/color]

Elanessë sa for siden:

Har lest begynnelsen av boka ja, men trodde ikke det var SÅ strengt. Tenkte jeg skulle følge dette, men ettersom jeg nesten ikke liker noe på den tillate lista så har jeg spist litt annet også. Men bare sånn at det blir 20 karb eller mindre. Så da er jeg vel temmelig mislykket da :(

Life_Tone sa for siden:

Jeg syns du er dritflink!!
Du har jo gått ned 3 kilo!!!
mer enn suupert d.. :D
D ser jo ut til å funke selv om du "jukser" litt :p

Å hovedsaken er jo faktisk at man skal spise HÖGST 20 karbohydrater om dagen! d står i boka!!

blir spennende å se om jeg har gått ned like mye som deg, veiedag i morgen! :eek: å da har jeg ikke jukset mer enn litt fetaost i dag! :o

Life_Tone sa for siden:

Högst 20 karbo står d i min bok :)

Elanessë sa for siden:

Ja min også.

Blir jammen spennende med veiedagen i morgen da...! Skal krysse fingrene for at du får de resultatene du ønsker deg.

Selv har jeg OE-brød i ovnen nå... er veeeldig spent på hvordan de blir ja.

Life_Tone sa for siden:

Si fra viss de blir gode så jeg kan få oppskriften! :)
Er d no "ulovlige" greier i d da? :p

Elanessë sa for siden:

HER ser du tråden. Og i siste innlegg der nå har jeg skrevet om mine erfaringer. Har jeg regnet riktig så har jeg spist 3,5 karb fra dette nå i kveld (85gram brød) så det er jo fullt levelig :D

Nille sa for siden:

Dette brødet er veldig godt :sikle: MEN

Vil bare påpeke at de som spiser dette brødet IKKE følger Atkins Induksjon.

Der er det absolutt ikke tillatt med nøtter før induksjonsperioden er over. Årsaken er at nøtter hemmer vekttap for mange. Selv om det er lite karber. Induksjonsperioden er ment til å rense kroppen slik at man etter å følge vedvarende stigen etterpå finner ut hva kroppen tåler/ikke tåler av matvarer. Dvs. hva som kan hindre vekttap for hver enkelt.For meg og mange andre står nøtter dessverre høyt på den lista !

Elanessë sa for siden:

Ja har skjønt det til nå da :p

Life_Tone sa for siden:

Nåja!
2 kg ned! ikke så ille d da :cool:
jeg synda litt igår tror jeg..
spiste bernaise saus! altså slik man bare tilsetter vann, melk og smör i..
tror ikke man får spise slik färdi saus akkurat :o
Men jeg tör ikke lage bernaise fra scratch jeg nei!! ser skikkeli vanskeli ut.. å dyrt! :eek: nåå.. i dag sto jeg värtfall opp klokka 6 og dro å svömte 700m för jobb. håper d med bernaise sausen er glemt av kroppen min nå :p

Elanessë sa for siden:

Gratulerer med 2 kg ned Life Tone

Life_Tone sa for siden:

vet noen om man får spise pölse når man er i 1. fase? altså vanlig grillpölse, matpölse osv... :confused:

Elanessë sa for siden:

Nei jeg tror det bare er "rent" kjøtt man kan spise. Du kan jo sjekke karb-innholdet også for å se hvor mye det er. Pølser har en del...

stinasol sa for siden:

For å si det enkelt,så er det KUN de matvarer som står at det er tillatt
som ER tillatt (altså i atkins boken, fase 1 induksjon) om dere
vil prøve andre måter å slanke dere på så må dere lese masse
(gjerne her inne) og prøve dere frem.Det er veldig forskjellig
hva som funker for hvem. Om dere følger dietten
til atkins så kommer dere til å gå ned i vekt,derfor er det veldig lurt å
følge dette i begynnelsen.

En god grunn er at man gjerne tenker "så lenge man
holder seg under 20 karber pr dag så må det jo gå bra,dette stemmer ikke,atkins har jo allerede gått gjennom dette og utviklet faser
for dietten,da skal disse følges for å bli sundt og riktig!

Veldig kjipt om man spiser for eks cottage cheese og
vekt tapet stopper opp,da er det lett å si at dietten
ikke funker,man mister motivasjonen og gir opp :mad:

Til slutt vil jeg si at jeg er en som begynte på Atkins
og endte opp med mitt eget opplegg,jeg har lest
masse og prøvd meg frem..brukt timer i butikkene på å lese
varedeklarasjoner ,gått på vekten nesten konstant og skrevet opp
alt jeg har spist...Jeg har vært heldig og komt frem til at jeg
tåler en del karber og søtstoff,men har lest mange innlegg
fra frustrerte folk som ikke går ned når de spiser sånt,så må de begynne
å kutte vekk på ost,frukt,søtstoff,pølser og alt mulig rart...tidkrevende!:rolleyes:

stinasol sa for siden:

ps supermasselykketilvidere :klem:

Bulldog sa for siden:

Det er slettes ikke vanskelig :)

Første gang er det lurt å ha "pugget" fremgangsmåten, så man ikke trenger å slå opp i oppskriften underveis, men ellers er det omtrent like komplisert som lapskaus :D

Life_Tone sa for siden:

Takk for svar og tips :snill:

Solis sa for siden:

Hei dere.
Jeg tar sjansen på å hoppe inn her. Har holdt på i 4 dager, men vekta står stille. Har misforstått et par ting her, Trodde cashew nøtter var ok, men de har jeg kuttet ut. Likedan har jeg skjønt at det er kun koffeinfri kaffe som gjelder.
Jeg har ikke fått tak i boka enda, men har forstått utfra denne siden at induksjon her er startfasen, og at man etter den, hvis man ser at kiloene går nedover, kan mikse utfra vanlige mattabeller, bare man holder seg under 20 karbo om dagen, har dere forstått det slik også?
Hyggelig at vi "ferskinger" kan utveksle litt også.

Nille sa for siden:

Nei, det er nok ikke riktig at du kan spise hva du vil bare det er under 20 gram. Jeg anbefaler aldri noen å starte med Atkins kosthold uten å ha lest boka. Det er en ganske radikal kostomlegging for de fleste og man bør være forberedt og gjøre det skikkelig fra starten av. Det er utrolig mye "tro'ing" og "har hørt at" ute og går. Mye feilinfo også dessverre. Men her inne har vi hjelp !

Inntil du får boka kan du lese mer her:
[color=purple][/color]
Fase 1: Induksjon :

Life_Tone sa for siden:

Jeg må ärlig si at jeg har problem med å komme opp til 20 karbo om dagen!!
Jeg burde ha öka til 25 nå (er på fase 2), men har bestemt at jeg skal klare å spise 20 om dagen först! har spist mellom 8 til 15 her nå de förste 2 ukene..:o MEN! har nå funnet ut at jeg spiser de siste karboene på kvellen etter jeg har regnet ut hvor mye jeg har spist.. da blir d grönnsaker og "dipp"!

Er d ok å gjöre slik? :confused:

sopiha1 sa for siden:

Ja, jeg er på dag 2 i dag også. Nå prøver jeg å finne fram på siden her og finne informasjon. Er helt blank.

Blue Dolphine sa for siden:

Hei
Jeg er og ny .... og gud jeg saa blank her inne....det tar en stund for man finner ut hvordan ting funker her inne....

slankeboksen sa for siden:

Da er tilnærmingen til Atkins i gang og føler at ting begynner å endre seg i hverdagen.

Men, lurer på en ting. I oversikt over tillatt mat under induksjonen står blant annet kjøttpudding (forutsatt ikke tilsatt nitrit). Faller kjøttdeig og lignende produkter av både fugl og fisk i samme kategori? Kan man lage sine egne karbonader ved hjelp av kjøttdeig? Og kan man innta karbonader som består av storfekjøtt, vann og salt? (går på sammensetning av maten)

Elanessë sa for siden:

Har vært på ferie nå jeg, og ikke vært flink... Føler at jeg nesten må helt på ny sette meg inn i ting nå. 4 mnd til jul, så det burde være tid nok til å venne seg til denne livstilen uten å skjeie så mye ut i feriene.

Nille sa for siden:

Ja - det går fint å lage ting sjøl av kjøttdeig/kyllingdeig/fiskefarse. (Gode oppskrifter her på forumet under "Oppskrifter"). For de to førstnevnte er det jo somregel greitt. Fiskefarse inneholder som regel potetmel.... Om du ikke lager den selv ville jeg vært forsiktig.
[color=purple][/color]
Ferdiglagede produkter bør en uansett være litt forsiktig med uten å vite hva de inneholder. Det er utrolig hva de klarer å stappe sukker i ! Les innholdsfortengelsen nøye, om det er i løsvekt - be om næringsinnhold og innhold. Det er de pliktig til å ha.
[color=purple][/color]

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.