< Tilbake til oversikten

Blir det helt feil

*TULLERUSKA* sa for siden:

om en spiser for lite? Jeg startet på ketolysekuren i går (etter å ha kuttet ut sukker/brød/ris/pasta/potet i en uke) og fikk en mørk lilla stix i kveld. Men jeg har ikke lyst på mat.. Har spist ett egg og to skiver bacon til frokost, en kyllingsalat til lunsj, litt brie (ost) i ettermiddag, ellers ingen ting. Er denne kuren i prinsippet sånn a la GreteRoede,at man MÅ spise ofte for å holde forbrenninga oppe? Eller er det greit å hoppe over et par måltid? Drikker mye vann da, og litt light- brus. Er dette alt for lite?

Ignite sa for siden:

Tror det varierer fra person til person. Jeg hopper over måltider når jeg ikke er sulten, men går fortsatt ned. Man skal vel ha et minimumsinntak antar jeg, for at kroppen ikke skal tro at den sulter og derfor begynner å lagre fett.

Jeg spiser når jeg er sulten, og det funker - hittil i alle fall. Jeg når vel et platå en dag.

Goggen sa for siden:

NEI! Dette er ikke akkurat GR nei. Der må man spise mange små måltider for å holde blodsukkeret stabilt. Og de teller kcl, altså sulter seg ned.

Når du spiser lavkarbo ER blodsukkeret stabilt.
Og vektnedgangen skyldes hormonelt styrt nedgang. Dvs. at kroppen forbrenner sitt eget fett.

Antall måltider er ikke det viktigste. Spis deg mett når du spiser, spis når du er sulten og ikke spis "etter klokka".

Som nybeggynner vil du ikke merke de store forkjellene enda etter 1-2 dager. Og at kroppen reagerer med at du ikke er sulten er også helt vanlig. Det blir mye mer fett enn før, og fett metter mye mer.

Etter noen dager (3-10 ca) vil du bli uopplagt, kanskje hodepine, slapp og det hele virker skummelt. Dette er vanlig. Når kroppen så har omstilt seg får du bedre pust, mer energi og kroppen svir av sitt eget fett.

Jeg ser at du følger Ketolyse-kuren. Har du boka? Har du lest den?, for alt du spurte om står der. Det er viktig å lese om hvorfor og hvordan dette virker.

Lykke til!

MorStine sa for siden:

Signerer de over her. Kroppen vil etter noen dager protestere når du spiser så lite, mekanismen er slik at nr man tilfører kroppen SÅ lite går den på sparebluss, enten kuren heter Grete Roede eller Ketolyse. Goggen skriver det så utfyllende og bra at jeg ikke trenger å si mer;) Håper du får igjen matlysten slik at forbrenninga blir knall.

At du har mørkt lilla utslag kan tyde på at du får for lite vann:)

*TULLERUSKA* sa for siden:

OK, takk for utfyllende svar:) Skal spise litt mer sikkert da, regner med at matlysten kommer tilbake. Og som jeg skrev i hovedinnlegget så drikker jeg nok, drakk 3l.vann i går, så det er ikke grunnen til at stixen er mørk lilla nei!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.