< Tilbake til oversikten

Riktig timing?

Mjaa74 sa for siden:

Ja - og jeg vet at det alltid "ikke passer" å starte en slankekur....

Jeg begynte på lavkarbo nå rett før ferien. Ser jo i alle tråder at man helst ikke skal nyte alkohol de første ukene på Ketolyse og da begynner jeg jammen å lure på om jeg skal vente til etter ferien. Ser absolutt IKKE for meg ferie uten et glass rød og hvit vin og kanskje en iskald halvliter på bryggekanten på hytta.
Litt demotiverende å gå i 3 uker og passe seg, uten å gå ned i vekt..

Burde jeg heller sette inn nådestøtet etter ferien? Da kan jeg i jo i mellomtiden kjøpe boka også.... Nå teller jeg bare karber uten å beregne fett eller proteiner i tillegg. Er det lurt, eller bør man beregne alle verdier?

Hmmm, mange tanker på en gang dette, men er sånn i tvil!!!:confused:

jeef-micro sa for siden:

Jeg mener at for å lykkes så er motivasjon en veldig viktig faktor. Du har ikke boka enda, og mangler derfor de grunnleggende kunnskapene for den filosofien du har valgt. Hva med å spise å starte nå i ferien med å kutte ut sukker, potet, pasta og melprodukter? og så går du for fult for ketolyse når du har lest boka? og kan du drikke færre vinglass enn "vanlig" i sommer? trappe ned om du skjønner..

Gerd sa for siden:

Når det gjelder starten på kuren, så er det du som bestemmer selv.
Jeg holdt meg unna alkohol i vertfall de første 4 ukene. Jeg har fulgt boka ganske så slavisk, og det har gitt resultater jeg ikke hadde drømt om skulle gå an :) Så hadde det vært meg, hadde jeg valgt kuren.
For å følge kuren skikkelig, må du ha boka. Den er blitt min bibel:)
Jeg har kun telt karber og ikke noe anna.

Lykke til :)

Nille sa for siden:

Har du ikke lest boka og i tillegg ikke klarer deg uten vin/øl i ferien... Ja, da ville jeg absolutt venta til jeg kom hjem med å starte kuren.

Ikke vits å starte med å tenke på alt du IKKE kan spise/drikke ferien.

Det lønner seg å være klar til å gjøre det skikkelig når du først begynner !

God ferie og lykke til videre !

:)

Maxxx sa for siden:

Jeg er helt enig med Nille og vet at det hadde passet meg best. Jeg startet for litt over 2 måneder siden og om jeg skal holde meg til kuren på en feriereise, er den kunnskap og erfaring jeg har opparbeidet meg på den tiden uunværlig.
Jeg ville satt 1. dag til dagen etter hjemkomst og vært fokusert mot den dagen. Heller slå ut håret på ferie :D

Torkil sa for siden:

Hei
Du har fått gode svar og tips allerede. Jeg vil bare tilføye, at tiden fra august til jul er en god slanketid for mange. Det er ikke mange ferier, påske, pinse, kr. himmelfart, 1. mai, konfirmasjoner og brylluper i denne periode.

Jeg håper du finner din egen motivasjon og klarer å fokusere på ditt prosjekt.

Lykke til
Torkil :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.