< Tilbake til oversikten

Uhell - Ut av ketose

01jun07 sa for siden:

Ja, så hadde jeg ikke utslag på stiksen min i går. Ganske irriterende! hadde tilogmed gått ned 1 kg nå siste uke igjen, og så skjer dette..

Jeg var ute på fest i går, hadde med meg fire "lite" øl, dvs nesten ikke karbs i, og hadde planlagt maten min i går slik at dette skulle funke. Har gjordt det før, med hell.

Saken var at en annen kar skulle bort etter sakene våre, og ga meg feil pose. Skjønner ikke at han ikke smakte at det var sånn "lite" øl, men vi var vel begge på en snurr allerede.

Så da drakk jeg 4 "normale" øl... ingen andre utskeielser. Fant det ut da jeg hadde drukket 4, og det enda var øl igjen, og da begynte jeg å sjekke litt..

Synes det er skikkelig kjedelig, ble liksom litt partystopper det der. Er ganske spent på hvor lang tid det nå skal ta før jeg kommer i ketose igjen. og så håper jeg at jeg slipper allt ubehaget jeg hadde de to første ukene..

Teorien min er jo nå at hvis jeg trasker meg en lang tur, så burde jeg jo forbrenne endel karbs. sant? :) så nå er jeg på tur ut :D

01jun07 sa for siden:

forresten.. da jeg kom hjem i går, eller, dvs i morges, å veide meg veide jeg faktisk 141,9 kg... og så "lite" har jeg ikke veid på over ett år...

Så helt galt er ikke alt. :)

Maxxx sa for siden:

Når jeg startet tok det meg nøyaktig 48 timer før jeg fikk utslag.
Jeg antar at kroppen din har langt mindre overskudd av karber enn jeg hadde da jeg startet, så lang tid tar det nok ikke.
Jeg trener også når jeg føler for å brenne noen karber, men om det hjelper aner jeg ikke.

01jun07 sa for siden:

hehe.
jeg har også en sånn teori, men om det faktisk er sånn har jeg ikke peiling på. Spiser uansett ikkeno karbs i dag, og ikkeno fett heller, bare slik at HVIS jeg har masse skummle karbs som ligger å venter, så skal jeg ikke ha noe inntak av fett som skal resultere i noe.. Tenker at sånn vil jeg ha minst "skade", og komme raskest tilbake i ketose.

Maxxx sa for siden:

4 flasker vanlig øl ble vel godt over 40 gram karbo det :eek:
Lite øl ligger vel på 30-40% i forhold til vanlig pils og ville gitt totalt ca 15 gram på 4 flasker (0,33l).
Stemmer dette sånn cirka?

01jun07 sa for siden:

Lite øl ha 1,5 karbohydrater. Dvs 1,554= 30.
Det er jo i utgangspunktet mye, men jeg har vært ikke intatt noe andre karbohydrater i går, samtidig som jeg drakk ølene over noen timer, bare smådrakk, og var i aktivitet hele tiden. Dette har funka før for meg, men ikke når jeg tok feil, og drakk feil type øl..

Vet ikk ehvor mye karbs det er i vanlig øl, står ikke noe på boksen..

Maxxx sa for siden:

Lite ligger på 30-40% av vanlig øl. Det vil si at vanlig øl ligger på 250-333% av lite øl. Om du skulle fått i deg 30 gram, fikk du virkelig i deg 75-100 gram karbo i en fei :eek:

Gerd sa for siden:

Hei.

Du bør fortsette kuren på vanlig måte. Skal du plutselig kutte ut både karber og fett så blir kroppen forvirret. Så lenge du er flink å følge kuren til vanlig, så vil ikke skaden være så stor. :)

Bee sa for siden:

Signerer Gerd.

01jun07 sa for siden:

så den "ikkenoe" fett planen min er altså ikke bra.. tar det til etteretning når jeg lager kveldsmat/frokost :)

og myyye enklere med lunch på jobb i morgen da.. :)

Testa forresten en strips just nu, var knall lilla.. så da er jeg "i gjenge", feira det med etpar liter vann :) er merkelig så mye jeg svetter for tida :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.