Hei!:eek: Håper noen kan og gidder å svare kjapt.....Jeg har aldri bestilt noe fra sukkerfritt.com, men tenkte jeg skulle gjøre det. Har forstått det slik at produktene der, sjokoladen tenker jeg på, inneholder meget lite karbohydrater...stemmer det? Og hva med Sukrin som selges der? Noen prøvd det? Jeg bruker nå Splenda, men er faktisk ikke så veldig fornøyd med den, syns den har en litt bisk ettersmak...Takker for svar! Det haster litt for jeg må nesten bestille idag hvis jeg skal få det før jeg drar på ferie!!
Sukrin har jeg sett ganske sterkt anbefalt her på forumet, så det har i hvert fall jeg lyst til å prøve. Det stemmer nok at det er veldig lite nett-karber i sjokoladen, men den er full av kunstig søtning og derfor bare å anbefale i små mengder. Hvis du er inne på siden, så regner jeg med at det er oversikt over innholdet på produktene der.
De har forresten noen sinnsykt gode skumbananer.:p
Tusen takk for svar. Ja, jeg er inne på siden nå, og det er dårlig med infor om karbohydratinnholdet! Det er bare på noen av sjokoladene det står......Men IKKE på kjekssjokoladen som jeg har lyst på!! Og skumbananene ser gode ut ja, men det står ikke karb innholdet, kun hva som er tilsatt.....
Kjessjokoladen ville jeg latt ligge. Du vet vel hva kjeks er laget av?
Når det gjelder bananene er det nesten ikke nett-karber i dem heller. Men de er jo ikke akkurat sunne fordetom:p
Jada, jeg vet jo det i grunn.....men jeg kan skeie ut litt en gang i blant, jeg skal ikke ned mer en et par-tre kilo til, og den er vel en god erstatning for kvikklunsj kanskje...? Nå har jeg bestilt litt forskjellig, så får vi se da....Det er ganske dyrt siden posten skal ha 97 kroner(!!!!) for å sende den til meg!! Så det blir nok ikke handling der ofte.... Hvor får man kjøpt denne Cavalier-sjokoladen som alle snakker om her da?? Jeg finner den ingen steder...
Cavalier har de på helsekosten, og på noen dagligvareforretninger. Det er også noen dagligvareforretninger og kiosker som har sjokolade fra sukkerfritt.com også.
Ultra og Meny-butikkene har gjerne, men ikke nødvendigvis i snop-avdelingen men i helsekost. 7-11 og deli de luca-kiosker har av og til et lite utvalg også. Ellers er det Life-butikkene som også fører en del sukkerfrie ting.
Her har de noen sjokolader fra sukkerfritt, og en fra cavalier på EuroSpar og noen sjokolader fra sukkerfritt på Mega. På SunKost her har de også ganske mange forskjellige fra Cavalier.
Men, vær obs de er søtet med maltitol, og jeg får vertfall problemer med magevondt og diare når jeg har spist sjokolade fra cavalier. Har derfor droppet å kjøpe flere cavalier og gidder heller ikke prøve de fra sukkerfrit... Ikke sikkert du reagerer på samme måte, det må du prøve deg frem til.
Som med alt annet så må magen og tarmene vennes til maltitol. :) Den første porsjonen gir nok raskt-ut-på-do-mage, men etterhvert ender man opp på slippe-luft-nivå. :) Prompegodt kaller jeg slik sjokolade og sukkertøy. :D
Trixie :)
:p Ja, prompegodt er det sikkert!!:D Jeg har faktisk ikke merket det på magen når jeg spiser maltitol, jeg tåler det godt.....men det kan jo hende jeg reagerer hvis jeg spiser mye! Nå skal jeg ikke "stappe" dette i meg hadde jeg tenkt, men det er godt med litt sjokolade på lørdagskvelden, og til baking.
Derimot så promper jeg enormt hvis jeg skeier skikkelig ut og spiser spaghetti feks!!! :gator: Etter at jeg la om kostholdet til minimalt med karbs, så har jeg faktisk så sjelden luft i magen at jeg skvetter hvis jeg slipper en "smyger".....:_oy: Det er jo bare nok en fordel, spør du meg....
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.