jeg ble utrolig nysgjerrig på denne kuren, har nemlig prøvd det meste og gla i karbohydrater som jeg er, må jeg nok innse at dette nok er kuren for meg.
Så nå vil jeg starte. leser meg halvt ihjel her inne. Er jo så mye man lurer på.
Men det første jeg kom til å tenke på. Kan jeg starte ketolyse kur når jeg ennå fullammer en liten tass på 3 måneder?? Eller vil melka mi mangle viktige vitaminer?
Jeg er heller ingen baker, så jeg håper jeg kan overleve kuren på det jeg får kjøpt i butikken, så å si ferdig!! hehe.... rent kjøtt og slikt.
Tar imot alle de tipsene jeg kan få. Jeg griner hvis dette ikke hjelper for meg nå. Er så lei av å ikke trives i egen kropp. Drømmer om alt jeg kan gjøre om jeg mister 15 kilo...
Hei! Grattis med barn da!! Det er alltid så koselig med pittesmå bebiser!!
Jeg er ikke lege, men har et par legevenner, og de er også tilhengere av et balansert lavkarbo kosthold. Jeg mener helt bestemt at også spebarn ikke bør få i seg for mye karber, jeg tror det bare er sunt at du kutter ned på det. Spis godt med grønnsaker, salat og rene produkter som fisk, kjøtt og fjærkre. Ta gjerne multivitamin ved siden av hvis du er bekymret for ikke å få i deg nok vitaminer.... Hvis du har boka "Best uten brød" så står det en del om barn, spebarn, morsmelk o.l der. Jeg hadde ikke bekymret meg hvis du ønsker selv å endre kosthold. Lykke til med barnet, amming og alt!! God sommer.....hvis den nå kommer snart...!!!
Hei Tulltann, jeg er også ny her og litt i samme situasjon som du. Eller dvs. jeg ble mamma for vel et år siden. Jeg har vært klar over at jeg ikke burde være i ketose mens jeg ammet, så har ventet helt til nå før jeg kunne starte (har nylig sluttet å amme). Men var ganske klar for å gjøre noe drastisk med vekta siden juletider. Derfor satte jeg i gang med lav-GI og skreddersydd treningsprogram. Noe som har hjelpt litt på vekta. Og siden jeg måtte vente over et halvt år før jeg kunne starte med ketogen kost var jeg også kjempemotivert når jeg endelig kunne.
Fordelen med å kjøre lav-GI inntil du er ferdig med amminga er jo også at da får du "prøvekjørt" hvordan kostholdet ditt blir på sikt, og så får du testet hvilken effekt lav-GI-kost har for deg. Noen går jo også kraftig ned i vekt bare på lav-GI uten ketose, og kanskje er du blant dem?
Det det står i boken om amming er at en ikke bør ta ketolysetablettene, da sikkerheten for babyen ikke er godt nok undersøkt med tanke på hva som går over i melken. Gravide skal ikke gå på ketolysekuren.
Nei, gikk dessverr ikke ned mer enn et par kg, jeg. Men jeg har nok en tungrodd kropp, har jeg skjønt... Men når det er sagt, trente jeg også nokså heftig styrketrening på vinteren (fra å ikke ha trent på over ett år). Så jeg må jo ha bygd litt muskler, og muskler veier som kjent mer enn fett... Trøster meg med det :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.