Jeg var på vei til helsekosten for å kjøpe linfrø, men gubben ville IKKE at jeg skulle spise dette.
Han satt og hørte på et radioprogram for en stund siden om Linfrø..
Ei som driver med tarmskylling advarer sterkt mot linfør, da mye av frøa blir igjen i tarmene og slår rot..
Etter all avføringen kommer så kommer linførene ut med lange grønne stilker...
Hun fikk sjokk.
Og det viste seg at mange av disse som hadde store mengder med linfrø i avføringen hadde problemer med hodeverk og leddsmerter..
Og etter noen skyllinger hos henne og ikke mer bruk av linfrø, så forsvant hodepinen og mye av smertene hos pasientene/kundene hennes.
SÅ hun advarte mot bruk av linfrø..
Jeg skal ikke touche dem i hvertfall..grøss...
Jeg skal ikke ha noen buskevekster inni meg i hvertfall..
Da tar jeg i bruk parafin avførings olje hvis jeg får store problemer, eller lactulose
Det er ikke meningen du skal spise dem hele..... Da har de ingen virkning, de komme hele ut igjen, eller kanskje de virkelig slår rot ?? MEN - knuste linfrø slår ikke rot...så vidt jeg vet ! :) Tror det er det de andre her inne bruker !
Det som er vanlig er at du legger frøene i vann til de blir litt sånn glassmanet aktig og så svelger dem med vann, husker jeg fikk beskjed av legen for mange år siden da jeg hadde forstoppelse, og hun sa det i helsekosten før gubben innhentet meg:)
Hun sa ingenting om å knuse de..hmm...
Mann min husker heller ikke om det var hele eller knuste denne damen oppdaget..
Helt sikkert hele.
Du skriver ikke noe om hvorfor du hadde tenkt å kjøpe deg linfrø, men det er kanskje pga. treg mage?
Da vil jeg anbefale deg å kjøpe Psyllium Husk i stedet. Dette er knust til pulver og kan enten blandes i vann og svelges ned - blandes i grøten eller i annen mat. [color=indigo][/color] Smaker ikke spesielt godt, men smaker ikke spesielt vondt heller. Smaker litt mer som.....ikke'no! [color=indigo][/color] :blomster: fra Fedonisten
Hei, den der med at frøene begynte å spire hørtes ikke mye sansynlig ut. Hadde de vokst hadde de ihvertfall ikke blitt grønne. Kan ikke være mye rom for fotosyntese i tarmen:D
Kan trøste deg med at linfrø ikke slår rot i tarmen. De virker, men de skal altså legges i vann før bruk. Npr det gjelder tarmskylling så er det med all respekt tull og fanteri oppfunnet for å tyne enda litt mer penger ut av folk.
Dere er sikkert uenige, men tarmsylling virker tvert i mot negativt for miljøet i tykktarmen. De som måtte være uenige med meg må gjerne vise til en vitenskaplig utført undersøkelse/forskning som viser noe annet.
Det at det avleires slaggstoffer i tykktarmen er ikke korrekt. Jeg har sett tilstrekkelig mange tarmvegger fra innsiden etter en helt normal tarmtømming (over ett døgn) og resultatet er en frisk, fin slimhinne uten spor av slaggstoffer. At en tarmskylling medfører en positiv psykisk følelse av velvære er en annen sak.
Jeg har fra flere kilder fått høre at jeg har veldlig lite slaggstoffer i vevet. De som har bemerket dette er "fagpersoner" og har uten unntak spurt hva slags mat jeg spiser. En naturterapeut var veldig forundret over at ingen "rensekurer" virket på meg, men det har andre forklart enkelt og greitt med kostholdet.
[color=purple][/color]
Rensekurer, tarmskylling etc er bortkastede penger for oss på lavkarbokost ! :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.