Hei på dere...
Glemmer meg helt jeg...:rolleyes: Er ny, startet med frisk mot i går, det har funket greit i dag, men glemmer meg innimellom da ( spist nøtter og en bitteliten melon bit)
Spiste kylling- med skinn, det var en merkelig følelse. Måtte fortelle meg selv et par ganger at det var greit.
Håper jeg kommer dit dere er- dere er jo så fantastisk flinke;)
Har noen spm da...
Skal jeg drikke protein shaker, og kan jeg erstatte noen måltider med det?
Har kjøpt meg en flaske med omega3, 6 og 9- den smaker ikke bra- kan jeg blande den i litt juice?
Og det har kommet en ny rusbrus- uten sukker eller var det mindre sukker, ødelegger jeg alt hvis jeg drikker noen sånne (bare til lørdag da)?
Det ble mange spm... Setter stor pris på svar...:D
Enig med Gerd - det blir lettere for deg om du setter deg inn i og bestemmer deg for en spesiell filosofi.
Juice bør du uansett ikke drikke på lavkarbo!
Proteinshaker er fint, men helst som mellommåltid. Det beste med lavkarbofilosofier er at man kan spise masse sunn, naturlig og god mat! Dersom du spiser grønnsaker, fisk, kjøtt, egg, ost, og drikker masse vann, så er du på god vei mens du bestemmer deg for en filosofi.
Det finnes mange gode oppskrifter her inne på forumet som kan inspirere!
Dersom du ønsker å være i ketose ville jeg holdt meg unna melon og juice i hvert fall. Kan du bruke fun light å skylle ned dette fiskeskvipet med?
Nøtter ser ikke jeg på som noe problem, så lenge en tenker på karbonivået. Men det kommer an på hvor lite karbo du skal ha i deg. Jeg ligger på ned mot 20 gram/dag og hadde som ett av 5 måltid i dag en pose på 80gram maccadamianøtter rå og uten salt. Det gav 6 gram karbo.
Rusbrus med mindre sukker høres i utgangspunket ikke bra ut. Selv med noen få karbo pr 100 gram brus gir mange karbo totalt om du f.eks drikker 2 flasker. Men alkohol i seg selv er ikke et problem. Øl er ikke bra som du skriver!
Blir fort en del karber hvis du blander med juice, men det kommer an på hvilken filosofi du følger. Jeg har pleid noen ganger å blande 50/50 juice og olje.
Andre ting du kan gjøre er å mose brokkoli eller blomkål sammen med smør og olje. Jeg bruker hakkeren som kom med stavmikseren. Kjenner ikke smaken av oljen da.
Du kan ha den i suppe , men det flyter litt på toppen så må røre når du spiser. Lag gryterett og rør inn oljen. Når kjøttdeigen er godt krydret kan jeg godt helle 1 ss olje over den uten å kjenne smaken. Du kan lage majones.
Når det gjelder alkohol, er det det samme uansett hvilken form den kommer i...
[font=Comic Sans MS][/font]
Når det gjelder karbohydratinnholdet, er det enkelte ting som er bedre enn andre!
Tusen takk for menge gode råd...:)
Jeg tror jeg dropper ketose nå til og begynne med- jeg ble kjempekvalm i går kveld, skikkelig ille. Men holder meg til lavkarb da...:rolleyes:
Bare så det er sagt, det er ikke så viktig med alkohol assa, men skal ut på lørdag, vært deilig med et par kalle (rusbrus- uten sukker sef;) )
Håper alle får en knall helg med minimalt karbohydrater....:D
Hei Kine... Gamle kjente, jo, så artig å se deg her;)
Ketolyse har snudd livet mitt, jeg har virkelig funnet min vei å gå mot en lettere hverdag, og varig slank! Håper du klarer å finne en lavkarbo"vei" som du tåler og kan følge!
Ang rusbrus, så kan du drikke den til Vikingfjord, regner med at det er den du mener, men om du går på lavkarbokur så tåler du LITE alkohol, i allefall gjør jeg og mange andre det. Du kan jo lese om min tur på flatfylla her...:o Nå hadde nok dette å gjøre med at jeg antakelig allerede da hadde virus på balansenerven, men jeg tåler ikke alkohol lengre altså!
Hilse lillesøster fra meg da!:klem:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.