Jeg har også lyst på å begynne bake dette brødet, men jeg føler liksom at det blir litt for dyrt når 4 dl bakemiks er rundt halve boksen er det ikke? :s
Foretrekker heller å bruke hvetekli, det koster ikke så mye.
Denne står på bakemiks-boksen, jeg siterer:
Jo det blir omtrent halve boksen. men du har jo en god stund av dette brødet da hvis du spiser alena. Du blir jo mett på en skive og det blir et helt stort brød.
Hei.
[color=#008080][/color]
Dette brødet kan trygt fryses ja, jeg pleier dele opp i skiver, pakke to og to i plastfilm og fryse. Oppbevar det i kjøleskapet når du tar en pakke fra frysern, så holder det seg lenge.
[color=#008080][/color]
Lykke til. :)
Du kjenner ikke smaken av valnøtter når du kjører de i kjøkkenmaskin. Men det går sikkert greit med paranøtter også, siden de også er ganske fete.Men mulig karbonivået går opp litt da. Er ikke sikker på hvor paranøttene ligger ifht Valnøtter ang karbohydrater.
Idag har jeg bakt dette også - og jommen smakte det godt!
Det var riktignok en snodig opplevelse selve bakingen... For etter å ha knust nøtter og blandet tørt og vått, hadde jeg en sååå kompakt deig! Åsså sto det så fint i oppskrifta at deigen skulle helles i forma! Hah! Å gjøre vann til vin må være en enklere sak! :P Og det kaller de mirakel! Min deig var ikke i nærheten av å kunne helles - på noe som helst vis....! Men, smart som jeg er, så trakk jeg det kjappe konklusjonen: Her må det være noe feil! knis Og det var det... 2 dl vann (som jeg tydeligvis hadde glemt) utrettet mirakel og vips så kunne jeg (iallfall tilnærmet lik) helle røra i formen!
Hei
Om man velger paranøtter. valnøtter eller hasselnøtter gjør ikke den store forskjell, man spiser jo bare et par skiver brød pr dag.
Kutt opp brødet og frys ned et par skiver i hver pose, som tas opp og legges i kjøleskapet hver kveld, da er det friskt brød hver morgen. Mange synes det er ekstragodt når det er ristet.
Vennlig Hilsen
Torkil :)
Om det stemmer at det er bare 1 g kbh pr. skive så kan man jo kanskje unne seg mer enn ett par skiver pr. dag også. Nå har jeg i hvertfall nettopp spist en med hvitost, og en med lavkarbo postei. Knallgodt, og en flott variasjon!
Hei
Jeg har alltid regnet med 1 gram kh pr skive, nærmest uansett hviklen oppskrift eller hvilke nøtter jeg har brukt. Jeg har sjekket med stix av og til i stedet for å beregne karbohydrater i løpet av dagen. Men vi er forskjellige, noen liker å ha full kontroll over inntaket av karbohydrat.
Vennlig Hilsen
Torkil :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.