< Tilbake til oversikten

Stevia

hegekat sa for siden:

Er litt usikker på skivemåten men tenker på Stevia sånn søtningsmiddel altså, skal til sverige neste uke og lurer på om noen vet hvor den kan kjøpes, vanlige butikker eller helsekost?

Trolljenta sa for siden:

De solgte det på helsekosten på Svinesund sist jeg var i Sverige, ellers kan du bestille fra stevia.no

Valeriana sa for siden:

Jeg var på "Harryhandel" rett over grensa ved Svinesund i fjor sommer. Da så jeg stevia i flere helsekostbutikker, både som pulver, dråper og tørkede steviablader.

Nila sa for siden:

Jeg kjøpte det i Norge:)

hegekat sa for siden:

Trodde Stevia var forbudt i Norge, er de lenge siden du kjøpte?

Nila sa for siden:

Nei....tror det var rundt starten av mai. Det står at det er bare til dyr da..sikkert derfor det er lov:)

hegekat sa for siden:

Takk for svar! til dyr bare? Brukte stevia litt før i te og sånt, og synes den var grei på smak, har splenda nå og det synes jeg er før søt...Har forresten ikke så serkt søtsug lengere heller!

Iset sa for siden:

Det er forbudt som "menneskemat" i EU og USA, tragisk nok. Så det selges under "dyrefor" på enkelte nettsteder. Til og med Drevon og Norum er imot forbudet, der ble jeg positivt overrasket over dem. De har visst noen oppegående sider også. :D

hegekat sa for siden:

Hei og takk til svar fra dere alle! Rakk ikke innom noen butikker jeg, men har faktisk kjøpt på nett, kinsarvik.no har, hvis flere ønsker.

Iset sa for siden:

Jeg fant det ikke på Kinsarvik.no? Har du direktelink?
De har jo IKKE lov å selge det overhodet, trodde jeg. Men jeg skal iallfall ikke sladre. :lol:

hegekat sa for siden:

Tror ting er på gi nå...finner ikke igjen produktet jeg, men jeg har da en boks jeg nå... står mye på nettsiden www.stevia.no flere som selger der tror jeg!

eriksen sa for siden:

Googlet litt, og fant siden www.naturlegemiddel.com som åpner i august:

Vi har opprettet nettstedet naturlegemiddel.com som skal ta seg av salg av alle de naturlige og sunne produktene vi produserer, men som norske myndigheter ikke ønsker du skal kunne få kjøpt i Norge. Men heldigvis er det flere andre land innen EU som ikke forbyr disse produktene. Så lenge et produkt er godkjent i det EU-landet det sendes fra, er det også lovlig å importere det til Norge.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.