Funsaften er jo kunstig søtet, men det er 0 karber i den. Vodka er det 0 karber i. Er det så ille gæli da da?
Har forstått at noen ikke synes om kunstig søtet drikker, men om karbene er lik 0 hva er da problemet?:confused:
Jeg drikker minst 1 liter fun appelsin saft om dagen, er det dumt tru?:(
Funsaften er ikke helt karbofri. På min flaske står det at en dl ferdig drikk inneholder 0,3 g karbo, det blir 3 g ekstra karber pr dag om du drikker en liter.
Dersom du fortsetter å gå ned i vekt tåler du det kanskje, da kan man vel ikke si at det er dumt :) Men om du ikke går ned (hvis du skal ned, da), så vil det nok være lurt å kutte ned eller kutte ut helt.
Om du drikker en liter Funsaft med vodka hver dag - ja, da vil jeg si at det er dumt :D
Noen reagerer på kunstig søtningsstoff, og går ikke ned i vekt av den grunn. Dessuten, så er det mange som ikke ønsker å ha i seg så mye kunstige tilsetninger. En må prøve seg frem og se hva som fungerer for hver enkelt. For min egen del, så har jeg til nå ikke opplevd at vekten stopper opp av kunstig søtningsstoff, men jeg vet at det er en av tingene jeg kommer til å kutte ut om vekten ikke går ned.
Å bruke fun-light saft som blandevann fungerer sikkert veldig greitt, og gir som du sier 0 karber. Men igjen, så kan alkohol være en party-stopper for vektnedgang for noen. Så her må en prøve seg frem igjen. :)
Hei!
Jo, nå er det faktisk sånn at mange har en slags avhengighet av søtt, og kunstig søtet godteri trigger fortsatt de samme funksjonene hos folk; det vil si at hjernen fortsatt produserer dopamin ("lykkehormon" eller hva man skal kalle det) på samme måte som ved inntak av vanlig godteri, sånn at avhengigheten fortsetter. Man bytter i prinsippet bare ut en avhengighet med en annen... Kroppen vet ikke forskjellen sånn sett.
Om du ikke klarer deg uten søtning, se da har du et problem:o..!
Og som sagt, mange reagerer på det ved at vekttapet stopper opp.
Jeg må si jeg synes det er for mye fokus blant alle disse erstatningsgreiene av såkalt lovlig lavkarbogodteri. Først burde man kanskje sette fokus på å, ikke bare slanke seg, men også rense kroppen med ren og naturlig mat:)
Bare en mening altså, og helt hypotetisk;)
PS: hva med å shotte vodkaen iskald og bar, russian style? :D
En drink en sjelden gang er ikke så ille, men du må selv finne ut om du tåler søtstoffer.
Men mye alkohol mens du tar av er ikke spesielt gunstig, hvorfor det? Fordi alkohol er noe kroppen alltid forbrenner først, det vil si, vektnedgangen vil stoppe opp til alkoholen er ute av kroppen din.
Jeg synes dette er utrolig kjipt selv, hadde det ikke vært for dette faktumet hadde jeg nok drukket myeee oftere :p
Hoi hehehe, jeg skulle akkurat til å skrive det samme til deg. Ja, jeg har fin døgnrytme for tiden, tipper vi er de eneste som poster på denne tiden av døgnet :p
Jeg sitter egentlig bare å koser meg mens jeg chatter på IRC og browser diverse lavkarbosider (livinlavidalocarb.blogspot.com mye fint lesestoff der) :)
Pah, mye morsomt annet å gjøre på internetten! :P Jeg har en flaske med vokda liggenes i skuffen her ved siden av meg her sniffe på, men jeg har stått stille lenge (til og med gått opp litt) så jeg må nesten holde meg unna slikt en stunn føler jeg :(
Vi har litervis med sprit:D (Jeg tror det er et tegn på at man har blitt voksen?!?)
Det er nok lurt i starten. Venta vel ganske mange uker før jeg våget meg på min første fyll etter påbegynt induksjon, og da skal jeg si det ble fort svingstang!
Men du har da også holdt på en stund ser jeg nå, med kjempefine resultater! Du skal se det bare er kroppen som tenker seg om litt!
Hakke lov til å drikke sprit du da vel, tenåringen;) Hehe.
Jada, fyller-snart-30en (sorry, måtte kommentere alder jeg og) :P
Jeg er fortsatt på induksjonen men jeg tillater meg en drink en gang i blant, det setter meg ikke tilbake så veldig langt og noe kos må man jo ha :)
Kan jeg spørre om hvilken fase du er i og hvor mange kilo du har igjen å ta av?
Jeg er i vedvarende. Har økt karbene, men ikke mye. Ligger vel på pluss minus tretti om dagen.
Jeg, hehe, veier meg ikke. Har holdt på med lavkarbo generelt siden september i fjor pga insulinresistens, og fant ut at det jammen kunne være slankende også.
Jeg har bare målt meg. Bryst, midje mage, hofter. Har tapt kanskje 60-70 cm all over siden start!
Tickeren min er litt sånn tja. Jeg tror målet mitt er lenger fram. Jeg begynte med en midje på 111 cm, og er nå nede i ca nitti. Så får jeg se om kroppen stanser på rundt åtti, eller kanskje enda litt smalere.
Jeg har veldig tynne bein og armer, liten muskulatur, og en ganske lett beinbygning, så vekta mi har alltid vært helt kårni i forhold til størrelsen på kroppen min. Har vært større enn nå, og veit 69 kg som ellers ville ha blitt sett på som ganske normalt.
Er vel relativt normal blitt nå, men jeg trenger å få tære vekk de siste nødreservene, for å bli proporsjonell.
Det har gått sakte, men trutt! Har jeg vært feit så lenge, så har jeg det ikke lenger så travelt for å si det sånn:)
He. her ble det utredninga si!
Joda, jeg fester jeg også! Men har fortsatt ikke drikkevett (selv i en alder av nesten tretti -takk for de! -to år og to uker....!).
Ja, jeg har vel vært overvektig hele livet mitt, men nå er jeg en utolmodig tennåring da (vel, det er vel noen grunner for det), så jeg vil egentlig nå målet snart :)
Jeg er fortsatt på induksjonen jeg, bestemte meg for å ikke øke karbene før jeg er nesten ferdig.
Er ikke vant til å måle meg, eneste jeg gjør er å veie meg, så tallene dine sier meg ikke så mye dog hehe, men jeg skjønte jo at du nærmer deg så det er jo nok.
Psj, drikkevett er overvurdert, hehehe, så lenge man stopper før man spyr.. :P
Dette var en hyggelig natteprat, litt uten for tema men men hehe
Veldig utenfor tema, men det får så være!
Jeg kan si så mye som at nitti cm er vel den øvre sunne grensen med tanke på fett rundt organer osv. En "vanlig" jente ligger som regel mellom søtti og åtti cm i midje.
Hyggelig ja! Skal til legen om fire timer, så jeg skal prøve å se om jeg får sovet bittelitt...:rolleyes:
Tusen takk for mange fine svar.
Skal i 40 årslag og tenkte nemlig å droppe rødvinen for en gang skjyld.
Jeg er ekte natteravn, aldri i seng før 02 og ikke oppe før etter 10.
:cool: ;) :o :( :eek: Jeg tar meg ett par glass rødvin 4-6 dager i uken.
Ikke småglass heller, vanlige rødvinsglass. Jeg blir ikke full, men småtrøtt, og derved klar for sengen.
Når det gjelder søtsaker er jeg lissom ikke der... Ikke glad i søtt, men legg ei kjøttkake i min vei... svupti...borte.
Spesiellt hvis det er svinekjøtt... Skikkelig grisesugge, men der jeg bor er gris helt FY!!- så når jeg er hjemme fråtser jeg i svin.
Ha en fin dag allesammen, og krysser fingre for oss og vektnedgang.
Pokkers, skulle ønske jeg var Mentos. Har dere sett bildene av henne??
DET er jenta si det.
hmmmm tror ikke jeg skal våge meg på noe spritkalas iaf...har massevis her hjemme som tydeligvis aldri blir drukket opp - tror faktisk jeg har vodka ( nesten en hel full l- flaske!) enda fra jeg og samboer var i london i 2004! så her går det ikke unna kan man trygt si....må ha party snart hehe.
Gidder heller ikke drikke bare for å drikke liksom. I tillegg er trening og drikking dårlig kombinasjon - viss jeg drikker samme dagen som jeg har trent får jeg vondt i nyrene eller noe bare av pittelitt alkohol! Og viss jeg har drukket " mye" en lørdag f.eks. ( okei da det er ikke så mye ettersom denne jenta her kjenner det etter to drinker om dagen, men mye for meg hehe) så er jeg ræva på trening iaf mandagen og er jeg ekstra uheldig så er formen sjaber på onsdagen også :P
Så nå tør jeg ikke tenke på hvor lite jeg tåler på lavkarbo. Og gidder ikke drikke viss jeg ikke får blande drinkene mine som jeg vil ( long island, tekkopekko, woowoo etc) så da kan det bare være. Gidder ikke noe skvip med funlight saft iaf.
skal kjøpe en tequla nå på ferien da så det får være alternativet...shotte rein sprit.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.