< Tilbake til oversikten

Søke på ord

Photobscura sa for siden:

Hem. Det er en ting jeg har lurt lit på. Når jeg søker på et ord, så kommer det opp hele tråder, og mange av dem har side på side, sånn at det skal litt leting til før man finner det innlegget som er relevant -altså inneholder det ordet man er ute etter.
Er det noen måte man kan gå direkte til det aktuelle innlegget? Har klødd meg litt i hodet over dette en stund, men finner ikke ut av det. Om det er mulig da!

Anne sa for siden:

Nederst i "avansert søk" så kan du krysse av for Vis resultat som "tråder" eller "innlegg".
kryss av i innlegg og det ene innlegget som har ordet du søker kommer opp.

Trur eg...

Lykke til....:)

Lemen sa for siden:

Trenger faktisk ikke om å gå på avansert søk for vise søkeordet i enkeltinnlegg, ("show posts" skal da merkes av, i stedet for "show thread") det kan du gjøre i hurtigsøkeboksen også. :)

Men, om du går inn på avansert søk, så kan du jo plukke ut hvilke underfora du vil søke i, eller ikke søke i. En kan f. eks utelukke journaler, siden det kanskje kommer opp mange treff der som ikke er så veldig relevante. Også kan du søke på spesifikke brukere sine innlegg, det kan også være greit. I tillegg til * før, og/eller etter et ord, gjør at en kan søke mer spesifikt.

Haha, øynene er det første man blir blind på, som man sier;)

Tusen takk for svar, dere! Jeg er nå en klokere kvinne!

tech sa for siden:

Forresten, dette er ikke helt on-topic her, men jeg nevner det uansett: for dere som kanskje liker litt bedre søkeresultater så bruker jeg å putte inn site:.lavkarbo.no søkeord i Google! Jeg synes det er raskere å få opp og lettere å finne det man leter etter.

Der snakker vi googling i stor stil:D
Takk for tips!

Lemen sa for siden:

Ah, takk! Dette har jeg glemt å prøve på lavkarbo, brukte det en del tidligere. ;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.