For noen måneder siden så slanket jeg meg på en annen måte ved å spise suppe en uke og etterpå en streng telling av kalorier diett med 2 t intensiv sykling og en times gå tur og helst litt til trim - hata det !!
Vekta gikk veldig tregt - jeg mista 6 kg med en gang som var mest vann. Men til tross for at kiloene nesten sto stille så ble jeg målt hver uke og jeg mista flere cm over hele kroppen.
Det var nok fordi jeg fikk mer muskler pga. all treninga, merka jeg fikk større lårmuskler hehehe....
Så fordi om vekta så står stille så kan det være av flere årsaker, men en sikker vinner er jo måling. Så kanskje dere kan måle en gang i uka på bryst, hofte, rumpe, lår og arm ? Så ser dere om dere går ned eller om det virkelig har stagnert helt.
En tanke eller ?
Flere her inne leser jeg merker det på klærne at dem har blitt løsere enda vekta går tregt. Kanskje etterhvert som dere går ned så får dere mer energi og UBEMERKET er mer aktiv ;) hihihihi.......
Igår med min herlige dag så gikk jeg en to timers tur hvor første etappe var masse bratte oppover bakker og ulendt terreng så det var litt av en jobb å dytte en vogn gjennom masse høyt ugress - svetta som en gris og smilte fra øre til øre. Tok en luftetur med bikkja da jeg kom hjem og brukte resten av kvelden på å gjøre masse hagearbeid ute.
DET er lenge siden jeg har hatt såååå mye energi og hatt lyst til å være så aktiv.....
Skulle ha veid meg i dag fordi jeg var spent på hva gårsdagen ville gi av utslag, men var litt sløv i dag. Hele kroppen verket på kvelden at jeg hadde problemer med å gå og reise meg - men det var godtvondt hehehe...
Tilsammen har jeg gått ned nesten 20 kg (ikke på ketolyse) og merker at jeg har forandret meg mer og tar gjerne oppoverbakker (var motstander av slikt før) og er mer aktiv - blir det etterhvert som kiloene forsvinner.
Anyways - det var nok gulp fra meg.
Ville egentlig bare si - kanskje mål dere på si slik at dere har helt kontroll og slippe å fundere for mye og bli deppa når dere eeeegentlig ikke har en grunn til det !
Keep up the good work.
PS ! Dette ble ikke skrevet for å provosere noen - på forhånd beklager hvis noen ble det....
Er helt enig! Og veldig positiv lesning, ikke minst!
Mange fortviler når vekta står stille, og derfor driver jeg også og rådgir i hytt og pine om å måle seg i tillegg, ettersom det handler om mer enn kilo, men også omrisset! Og om man som du, trener, vil man også bygge muskelmasse, så jeg vil fortsette å oppfordre alle til å bli venner med målebåndet:)
Jeg har selv tapt 20 cm i midja siden jeg begynte med lavkarbo, og det merkes!!
For meg er det faktisk ikke viktigst med vekta - så lenge jeg blir tilfreds med hvordan jeg ser ut og kan bruke de klærne jeg ønsker slik at jeg føler meg vel - så kan vekta være så høy den vil for meg....:D
Jeg merker at den ene buksa jeg bruker som er faktisk kremt kremt mammabukse som har sittet veldig stramt - begynner å sagge litt yeeahh....så klærne har blitt større enda vekta går tregt.
Bra! Jeg har ikke veid meg på hundre år, har et ca begrep om hvor mye jeg veier, men målene er viktigere for meg, for de forteller meg hvor langt jeg er fra en sunn "normal", og hva slags størrelse klær jeg kommer inni. Dessuten så har jeg en lett beinmasse, liten muskulatur og innmari lange og tynne bein. Jeg ville antagelig ha veid mye mindre enn hva det så ut som.
Da jeg var større enn jeg er nå, (den virkelig store økninga kom i løpet av 2006, selv om jeg alltid har vært litt tjukk), så veide jeg 69 kg, noe som ville vært reltivt normalt for en på min høyde, men var fortsatt ca 100 cm i livet, skjønner??
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.