< Tilbake til oversikten

Hva spiser en på nattevakt?

LindbergSofie sa for siden:

Hei,

Jeg er lindberger, og prøver å holde meg rundt 60 karbohydrater til dagen. Jeg har et par spørsmål:

Dere som er faste her inne er sikkert evig lei av nok et knekkebrødspørsmål..men her kommer det: Jeg har lest flere plasser at en bare bør ha et brødmåltid til dagen (hvis man absolutt må..). Jeg er stor fan av fiberrik, og har iallefall et par til frokost. I forhold til vekttap, er det egentlig feil å spise fiberrik til flere måltider, ettersom de har så få karbohydrater?

Jeg jobber en del nattevakter, og veldig sene kvelder. Det er helt umulig for meg å ha et bittelite måltid i 21-tida, må ha mer energ for å holde meg våken. Hva bør en spise på nattevakt?

Takk for svar!

halvsoster sa for siden:

ikke at jeg er noen ekspert i d hele tatt. men jeg spiser det samme som til lunch ellers. og et mellommåltid. man trenger energi når man er våken. å så hopper du over frokost? i alle fal lunch, så da i teorien bare flytter du måltidet litt...

men helst ikke brød da... lette måltider. kjøtt fisk og litt grønnsaker/salat

klem å lykke til

Enid sa for siden:

Hva med avocado med reker og kesam?
Eller nutty cheese muffins med ost og skinke?
Salat med ost, skinke, diverse grønnsaker og rømme?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.