< Tilbake til oversikten

Bakemiksen, hvor mange dl i 100 g?

nalana sa for siden:

Jeg har tenkt å legge inn mine litt forandrede lapper i fitday og har problemer med å registrere bakemiksen. Den inneholder 400 g og næringsinnholdet står selvfølgelig oppført pr 100 g. Problemet er da at jeg ikke vet hvor mye 1 dl bakemiks veier. Hadde jeg hatt 1 hel boks, så skulle jeg selvfølgelig funnet det ut med litt enkel matte, men boksen min er brukt mye av så det går ikke. Noen som vet hvor mange dl boksen opprinnelig inneholder eller hvor mange gram det er i 1 dl?

xtra sa for siden:

Jeg har en temmelig nøyaktig kjøkkenvekt, så jeg prøvde å veie 1 dl bakemiks. Da fikk jeg at det ble 45 g. Men det må tas med en klype salt (ikke bokstavelig), for det er vanskelig å se om man har fått til akkurat 1 dl. Men sånn omtrentlig mål skulle det i alle fall være.

xtra sa for siden:

Oops, jeg glemte å poste resten av regnestykket: Det gir at 100 g bakeminks er ca 2,2 dl :)

nalana sa for siden:

Tusen takk for hjelpen, men har du mer bakemiks? Gidder du å prøve å veie 5 dl for eksempel:o Er nemlig nesten sikker på at boksen må inneholde mer enn 8.8 dl som blir volumet hvis 1 dl veier 45 gram. Tenkte bare at vekta kanskje er enda mer nøyaktig hvis den får litt mer vekt å veie.?:p

Bare hvis du gidder altså:blomster:

Holder ikke på å bli ortorektisk altså, vil bare gjerne ha det så nøyaktig som mulig når jeg skal legge det inn i fitday:rolleyes:

xtra sa for siden:

Jeg kom frem til at 5 dl veier 218 g. Det gir 43,6 g pr dl, så det stemte sånn brukbart på den første veiingen. Unøyaktigheten ligger i å få riktig mål på desiliterne, ettersom bakemiksen er så lett og "støvete" :)

Da jeg fikk min boks ny var den langt fra fylt til toppen, så jeg tror nok dette kan stemme.

nalana sa for siden:

Kjempeflott! Du er en engel:D
Da tror jeg jeg skal regne med 44 gram. Det får være nøyaktig nok.:p

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.