< Tilbake til oversikten

Karbohydrater

Nila sa for siden:

Sitter her og tenker på hva jeg har spist i dag..og kommer til at jeg har spist bare ca 9 gr karbos.... Hva i all verden kan jeg spise? Har regna ut at en vaniljestang inneholder 9,13 gr karbos. MEEEEEN, skal jeg spise den, eller er det domt..?? Og har det noe å si om jeg spiser under 10 gr karbos en dag i ny og ne.
Før var liksom ikke problemet å få i seg nok karbos:rolleyes:

Gerd sa for siden:

Viss du spiser varierte grønnsaker til hver måltid, er det ikke problem å få i seg nok karber..

Karbohydratene skal fortrinnsvis komme fra grønnsaker (som vokser over jorden) og salat.

Hva har du spist i dag da?

Nila sa for siden:

1 atkins bar

1 og 1/2 kyllingwiener til lunsj. 4 gr karbs

Kjøttdeigrett til middag. ca 10 gr totalt for hele retten. spiste ca halve. Hadde isberg til da...er det karbs i den??

nalana sa for siden:

Det er litt karbohydrater i isbergsalat ja, og det er fra grønnsaker karbosene helst skal komme, så da er du på rett vei.

Gerd sa for siden:

Isberg har 1,5 karber pr 100 gram.

Varierete grønnsaker (blomkål, brokkoli, aubergine, squash osv) og blandet salat (div salat, grønn paprika, vårløk,tomat osv....) er nødvendig på ketolysekuren for å få best resultat. Torkil skriver i boka at kuren ikke kan gjennomføres uten grønnsaker og salat.

Og du skal spise deg mett til hvert måltid. Blir du mett av en atkinsbar?

Nila sa for siden:

Spiser jo masse salat hver dag da. Ble litt lite i dag, men til vanlig blir det litt til hvert måltid.

Blir faktisk mett av baren..og blir ikke sulten på noen timer:)
Skal nok prøve å bake litt brød o.l etterhvert:) Litt træg i starten sjø..

Har vært inne på helsekost og lurkikka litt på proteinpulver, så snaaart tar jeg nok steget og kjøper en pakke:p

Gerd sa for siden:

:)

Ellers så anbefaler jeg ketolyse bakemiks. Den bruker jeg til både brød og frokostpannekaker. Menybutikker kan ta inn for deg. eller du kan bestille på www.ketolyse.no

Omelett til frokost da? Bytt ut vann med fløte. Ha litt sjampinjong, skinke og ost. Det er godt :)

Disse er også veldig gode (fine å fryse og kjappe å tine): forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2154 Skinke kan brukes i stedet for kyllingpølse.

:)

Nila sa for siden:

Ble ufattelig kvalm av egg og bacon til frokost, så jeg tør ikke spise det mere...er nok en medvirkende årskak til barene.. lettvindt og "trygt".

Nila sa for siden:

Fikk utslag på stixen i kveld å:D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.