Klippte ut en oppskrift i en annen tråd. Ser du ikke har så lyst til å bake, men jeg anbefaler dette brødet alikevel. Det er kjempe enkelt, bare bland alt sammen og hell i godt smurt brødform. Bak tre om gangen så har du en evighet :)
6 egg
2 dl creme fraiche (el seterrømme)
1/2 dl rapsolje
2.5 dl soyaprotein
1 ss bakepulver
4 ss linfrø
50 gram sesamfrø
30 gram hvetekli
30 gram solsikkekjerner
Drysset med blå valmuefrø på toppen
Hele brødet inneholder ca 24 kh, og jeg får 17-18 skiver per brød (det blir stort). Dvs bare litt over 1 kh per skive!!! :D (og det er med min type soyaprotein som inneholder 10 kh per 100 gram)
Tusen takk for svar!
Er redd resultatet av min baking ikke blir forenelig med noen kostholds filosofi, men jeg får se om jeg drister meg til å prøve i alle fall...
Kan nesten ikke kalles baking, siden det er en røre du ikke behøver å elte eller ta i en gang. Nesten som å lage vaffelrøre, bare litt flere ingredienser. Jeg hater også å bake, men som sagt, dette synes ikke jeg er baking.:p
Jeg spiser litt Fedonbrød innimellom, noen dager etter hverandre og andre ganger med noen dagers mellomrom. To tynne brødskiver ad gangen.
Er i ketose, men merker at vekten går saktere ned de ukene jeg har spist litt Fedonbrød. :) Har ikke stoppe opp i vektnedgangen, men det går saktere. :)
Trixie :)
3 egg
30 gram kruskakli
En god dæsj knuste linfrø
1/2 beger rømme eller creme fraiche
1 ts natron
1-2 ts johannesbrødkjernemel
(av og til har jeg 25 gram soyaflak fra SPIELBERGER oppi)
Denne oppskrifta bruker jeg. Holder til 9 lapper som du legger med skje på bakepapir. Stekes i 15 minutter på 200 grader. Kjempegode!!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.