moinx sa for siden:
Er det noen som kan poste ut oppskriften på ostekaka som står i ketolyse boka?? Jeg skal bake denne idag og har lånt bort boka.......:hjelp:
moinx sa for siden:
Er det noen som kan poste ut oppskriften på ostekaka som står i ketolyse boka?? Jeg skal bake denne idag og har lånt bort boka.......:hjelp:
moinx sa for siden:
Dytte-dytte
Nett sa for siden:
Den er slettet!!
moinx sa for siden:
Torkil sa for siden:
Hei
Den ER god . og oppskrifter er det ikke copyright på ;)
Torkil :)
Nett sa for siden:
Ups - det tenkte jeg ikke på:rodme:
moinx sa for siden:
Oiii......:rodme:
Torkil sa for siden:
Hei
Jeg mente det faktisk. Det er IKKE copyright på oppskrifter i følge min redaktør på Gyldendal fakta ( de burde vite det)!!!!
Jeg er i Skagen og har ikke oppskriften her, så bare legg den inn, den som har den for hånden.
Vennlig Hilsen
Torkil :)
Distrea sa for siden:
ANY ONE??? :p
Bee sa for siden:
Ostekake:
Bunn
1 pakke grov kjeks
150 gram smør
Fyll
125 g snøfrisk kremost
125 g naturell kremost
4 dl creme Fraiche
3 dl kremfløte
1 1/2 dl strøsukkererstatning (natreen)
10 gelatinplater
3 ss fun light sitronssaft
Lokk
4 dl vann
1 dl fun light jordbærsaft
6 plater gelatin
Alle ingrediensene skal ha stuetemperatur. Saften blir mindre bitter ved oppvarming, derfor skal du først tilsette saften når den smeltede gelatinen er kjølnet. Andre sukkererstatninger og safttyper kan benyttes.
Knus kjeksene, og bland dem med smeltet smør. Trykk blandingen ut i bunnen på en springform med diameter 24-28 cm.
Rør ostene til en jevn masse med creme fraiche. visp kremfløten stiv med sukkererstatninen. Legg 10 gelatinplater i kaldt vann i 5 minutter, og smelt disse deretter i 1 dl kokende vann. La gelatinen kjølne litt, og tilsett saften.
Distrea sa for siden:
Tusen takk :blomster:
Bee sa for siden:
Ingen årsak. :)
annimar sa for siden:
[quote=Bee;304918]Ostekake:
Bunn
1 pakke grov kjeks
150 gram smør
Fyll
125 g snøfrisk kremost
125 g naturell kremost
4 dl creme Fraiche
3 dl kremfløte
10 gelatinplater
3 ss fun light sitronssaft
Lokk
4 dl vann
6 plater gelatin
i bunnen bruker jeg ca 6-7 Digistive kjeks, bunnen blir noe tynnere, men dette gjør vi som går på ketolysekuren kan faktisk spise hele kake stykket :D
Og istedet for å bruke snøfrisk kremost, så bruker jeg philadelphia naturell. dette gir kaka en mye bedre smak :D verd og prøve!!
karbokristina sa for siden:
Og jeg bytter ut naturell-osten med tine kremost med mandarin og ananas smak - megagodt!
froken sa for siden:
Hvilken grov kjekks er det snakk om her ? :rodme:
Kitt sa for siden:
Det går an å bruke grovhakkede nøtter/mandler til bunn også!:)
Superleila sa for siden:
Man kan sikkert lage mandelbunn som i suksess terten tenker jeg :)
Liv sa for siden:
Mmmmm...det må prøves!!
Kitt sa for siden:
Sjekk denne!
Gerds Ostekake
Bunn:
250g. grovhakka mandler
100-150g. romtemperert smør
Fyll:
1 boks seterrømme
1 pk kremfløte (1/3 l)
1 pakke Heistad bringebærgele (1/2 mengde vann)
1 pk Tine gourmet kremost, naturell
Kaka totalt inneholder ca 35 karber. Og den er mektig!!!
Superleila sa for siden:
høres nam ut, skal lage denne i helgen tenker jeg :) Men hvor får man tak i heistad gele??
Kitt sa for siden:
Jeg pleier å kjøpe på Meny!
Superleila sa for siden:
oki, er stort sett innom rema, rimi og kiwi og ikke funnet den der.. Men skal ta meg en tur på meny i dag :)
Ramah sa for siden:
Coop pleier å ha bra utvalg av Heistad-produkter.
Ostekaken høres veldig bra ut. Blir fyllet fast nok til at man kan lage den uten kjeks/nøttebunn?
Kitt sa for siden:
Blir som fromage(?), så jeg har tenkt den tanken, jeg også!:)
Superleila sa for siden:
jeg har laget denne i dag, blandet kjeks og mandler :) Den så veldig fin ut hvertfall, skal feire bursdag her i morgen så måtte ha kaker jeg å kan spise.. ¨Så har også laget suksessterte og mokkakake :)
Skinnogbein sa for siden:
Har laget Gerds ostekake uten bunn flere ganger, og den er knallgod. Blir mer enn fast nok. Jeg lager geleen med bare 1-2 dl. varmt vann, og blander deretter i kaldt vann når gelepulveret er rørt ut. På den måten er fromagen ferdig stivnet i kjøleskapet i løpet av et par timer.
solsikke sa for siden:
Hva er mokkakake???Noe vi kan spise???Hørtes godt ut..
Kitt sa for siden:
Denne, kanskje?
Superleila sa for siden:
Ja, det er denne :) Supergod er den :)
nelly79 sa for siden:
Suksessterte, er det noe vi kan spise også=? Link takk :-)
Kitt sa for siden:
Bruk søk- funksjonen, takk!;)
Superleila sa for siden:
De kakene er veldig enkle å lage og holder seg fint noen dager :)
Reiseglad sa for siden:
Var inne og sjekket den mokkakake oppskriften som var linket i denne tråden, den så supergod ut:D!
Det sto i oppskriften at det skulle være 70% kokesjokolade i den, er det vanlig kokesjokolade eller den fra sukkerfri? Hvilket merke er best og bruke til denne kaka?
Noen som vet?
Takk:)
Superleila sa for siden:
Jeg halvblandet vanlig kokesjokolade og 86% sjokolade jeg og det ble kjempe godt :)
ross sa for siden:
[quote=annimar;691960]
Ostekake:Bunn
1 pakke grov kjeks
150 gram smørFyll
125 g snøfrisk kremost
125 g naturell kremost
4 dl creme Fraiche
3 dl kremfløte
10 gelatinplater
3 ss fun light sitronssaftLokk
4 dl vann
6 plater gelatini bunnen bruker jeg ca 6-7 Digistive kjeks, bunnen blir noe tynnere, men dette gjør vi som går på ketolysekuren kan faktisk spise hele kake stykket :D
Og istedet for å bruke snøfrisk kremost, så bruker jeg philadelphia naturell. dette gir kaka en mye bedre smak :D verd og prøve!!
Kan man spise dette på introduksjon på atkins?? hørtes jammen godt ut asså......
Reiseglad sa for siden:
Blir det ikke veldig mange kh når man ikke går for sukkerfri sjokolade?
Jeg får prøve med 86% og heller spise et lite stykke, kan ikke bruke den fra sukkerfritt, blir så gæern i magen av bare en liten bit:(
Takk for svar og ha en riktig flott påske:D
Superleila sa for siden:
Mulig det blir litt flere enn man skal ha, men jeg datt ikke ut av den etter en bit altså ;) Men hvis du bare bruker 86% sjokolade så kanskje du skal bytte ut den ene skjea med kaffe med fløte, så den ikke blir for sterk. Med mindre du liker den sterk da ;)
En fin påske til deg også :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.